תיעוד מיוחד: כך נראים נזקי הקורונה ברקמת הריאות



צפו: תיעוד מיוחד שמביאה חברת Surgical Theater, מציג כך נראות רקמות הריאות שנפגעות כתוצאה מנגיף הקורונה >>>

טכנולוגיית מציאות מדומה של חברת Surgical Theater האמריקאית-ישראלית שהוקמה על ידי שני יוצאי חיל אוויר, המשמשת מזה מספר שנים לתכנון וביצוע ניתוחים מורכבים תוך המרת סריקות CT ו-MRI של המטופל לתמונת מציאות מדומה בבתי חולים מובילים בארצות הברית, משמשת לבחינת מצב הריאות של חולי קורונה בארה"ב ובישראל.

המערכת הקלינית מעבדת סריקות הדמיה דו ממדיות של המטופל כמו CT ו-MRI, ובונה מהן מודל מציאות מדומה ב-360 מעלות. על המודל שנוצר ניתן לראות טוב יותר ובתלת מימד את האנטומיה ואת הבעיה הקלינית של החולה. להבדיל מצילומי CT שאינם כל כך ברורים למי שאינו רופא, צילומים אלו מראים בצבע ובתלת ממד את הנזקים לרקמת הריאות של חולי קורונה.

"אזורים המסומנים בצהוב בסרטון מייצגים חלקים נגועים ומודלקים בריאה", הסביר ד"ר קית' מורטמן, מנהל מחלקת ניתוחי חזה בבית החולים האוניברסיטאי ג׳ורג׳ וושינגטון. "באמצעות הטכנולוגיה של Surgical Theater כל אחד יכול לראות ולהבין בקלות את גודל הנזק שהוירוס גורם לרקמת הריאה. אני רוצה שהציבור הרחב יראה את הסרטון וכל מי שלא הפנים עד כה את הוראות מערכות הבריאות, אולי יבין כעת את הנזק שהוירוס גורם לריאות ויפנים את הנזק האפשרי. הוירוס לא מפלה בין המינים או בין גילאים. הוא עלול להיות מסוכן בכל גיל".

צפו בתיעוד מיוחד בן למעלה מ- 70 אשר אובחן כחולה קורונה בבית חולים ברזילי: 

 

תיעוד אדם בשנות ה- 50 לחייו, אשר הגיע לבית החולים האוניברסיטאי ג׳ורג׳ וושינגטון בבירת ארה"ב:

Surgical Theater הפועלת מקליפורניה הוקמה כאמור על ידי שני יוצאי חיל אוויר: מוטי אבישר, קצין הנדסה בכיר במערך הטכני של חיל האוויר, ואלון גרי, ששירת כטייס מסוקים. השניים הובילו יחד את פיתוחו וקליטתו של סימולטור הטיסה המתקדם למטוס ה- F-16. הטכנולוגיה של Surgical Theater אושרה על ידי מינהל התרופות והמזון האמריקאי ואף אושרה לשימוש על ידי משרד הבריאות בישראל. לאחר שבתי החולים המובילים בארצות הברית כבר משתמשים בהצלחה בטכנולוגיה, בחודשים האחרונים בוחנים מספר בתי חולים בישראל את קליטת המערכת. 

"ראינו שהנזק שנוצר בריאות המטופל הולך וגדל במהירות, והגענו לנקודה בה הוא נזקק למקסימום תמיכה ממכונת ההנשמה", אמר ד"ר קית' מורטמן, מנהל מחלקת ניתוחי חזה בבית החולים, בראיון לפודקאסט HealthCast של בית החולים. "באמצעות טכנולוגיית המציאות המדומה של Surgical Theater יכולנו לקבל מבט מבפנים על הריאות של החולה ומה שראינו נראה מדאיג". 

עוד הוסיף: "כאשר יצרנו את קבצי התלת מימד 360º באמצעות המערכת של Surgical Theater, ראינו שקיים הבדל משמעותי בין הריאה הלא תקינה הנגועה בנגיף לבין רקמת הריאה הסמוכה הבריאה יותר. ההבדל כל כך ברור שלא צריך להיות רופא על מנת להבין את התמונות. הנזק שאנו רואים אינו מוגבל לחלק מסוים בריאה. זהו נזק חמור לשתי הריאות באופן מפוזר". 

״אנחנו מאפשרים לראות את הפגיעה בריאות החולה בקורונה מכל זווית אפשרית, לרבות בתוך ובין הרקמות. זה הופך את הדיון לברור ואינטואיטיבי ואף פותח אפשרויות למחקר קליני. בניתוחי מוח ובניתוחים מורכבים באיברים אחרים בגוף הוכח שמבט בזווית ייחודית תוך שימוש בטכנולוגיה שלנו הוביל לשיפור בשיטת הניתוח ולהצלת חיים". 

התיעוד באדיבות: חברת Surgical Theater.   

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה