תושבי הדרום מדווחים מהבידוד



עשרות אלפי אנשים ברחבי הארץ נמצאים בבידוד ביתי בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. תושבים מהדרום שנמצאים בבידוד סיפרו ל'באר שבע נט' על התחושות והציפייה לסיום הבידוד

ככל שמתגלים עוד ועוד חולים בנגיף הקורונה, תושבים נוספים מצטרפים לעשרות אלפים שכבר נמצאים בבידוד ביתי. גם כאן בדרום יש לא מעט אנשים שנמצאים סגורים בביתם או בחדרם הפרטי בהתאם להנחיות, בתקווה שיסיימו את ימי הבידוד ויוכלו לחזור במעט לשגרה. בעקבות השגרה החדשה שמענו ב'באר שבע נט' ממספר תושבים שמעבירים את הימים האחרונים בבידוד, על התחושות, הדרכים להעביר את הזמן והציפייה ליציאה מהבידוד.

כך למשל יובל ושגיא, סטודנטים באוניברסיטת בן גוריון, נכנסו לבידוד ביתי בבאר שבע ברגע שחזרו מחופשה בבודפשט בהונגריה. "נכנסו לבידוד לפני יומיים, ערב לפני שנחתנו בארץ הודיעו שכל מי שחזר מחו"ל נכנס לבידוד, אז אנחנו נמצאים בבידוד בדירה של שגיא בבאר שבע", מספרת ל'באר שבע נט' יובל, סטודנטית להנדסת מערכות מידע. השניים גרים כל אחד בדירה עם שותפים, לכן השותף של שגיא החליף את יובל בדירה שלה והיא עברה לתקופת הבידוד לדירה של שגיא.

"יש תחושה בעיקר של חוסר אונים, לא היו לנו הרבה דברים בבית אז אנחנו צריכים לחכות למשלוח של מוצרים שיגיע רק מחר בצהריים, בינתיים היינו צריכים לאלתר עם מה שיש בדירה. אנשים עזרו לנו והביאו לנו דברים לפתח הבית... לפחות שנינו יחד בבידוד, זה לא כמו להיות סגורה בחדר פרטי לבד", משתפת יובל בתחושות, "המשפחה הייתה קצת בהיסטריה ולחץ אבל לאט לאט מתרגלים לסיטואציה. חסרה לי בעיקר תעסוקה, עכשיו כשהביאו לי קצת בגדי ספורט ואת המחשב נוכל ליצור לעצמנו שגרה... אני גם מורה פרטית במתמטיקה ולתלמידים שלי יש מתכונת בשבוע הבא והם גם נלחצו, אז אני מנסה לראות איך אוכל לעזור להם אולי באופן מקוון".

צילום פרטי

אופיר בת 21 שעובדת בבאר שבע, נמצאת בבידוד ביתי מיום שני בערב ונשארו לה עוד 10 ימים. "חברה שלי חזרה מאיטלה והייתי איתה במשך חצי יום והיו לה תסמינים, לכן הורו לשתינו להיכנס לבידוד", סיפרה אופיר ל'באר שבע נט'. אופיר מתגוררת בבית עם שאר בני המשפחה ובעיניה הבידוד הופך להרבה יותר קשה: "יש לי עוד חמישה אנשים בבית, זה פי שתיים יותר קשה כי אני צריכה להיות בבידוד בחדר ואסור לי לצאת, זה לא כיף ומאוד משעמם".

גם אופיר מעבירה את הזמן עם נטפליקס, "אני רואה סדרות אבל כמה אפשר... אני כל היום בטלפון באינסטגרם ורואה חדשות ואת העידכונים. אתמול עלה לי החום בערב אבל לקחתי כדור והחום ירד אז היום מרגישה יתר טוב", מספרת אופיר. היא גם משתדלת לעשות קצת ספורט כדי להזיז את הגוף כמה שאפשר וכשאין אף אחד בבית מרשה לעצמה לצאת קצת מהחדר הסגור. "כולם כל היום שואלים אותי אם אני חולה בקורונה, אנשים קצת נלחצו בהתחלה... אבל מאז שהבנתי את  המצב אף אחד לא היה איתי במגע. אני מתגעגעת לעבודה שלי, זה הכי חסר לי כרגע, חסר המפגש עם הסביבה החיצונית, מאינטראקציה עם אנשים כל היום את פתאום סגורה בחדר לבד, זה לא פשוט. אחרי שאסיים את הבידוד אני רוצה ישר לצאת ולהתחיל לעבוד, כמה שאפשר לא להיות בבית".

צילום פרטי

גם מאיה, בת 15 מלהבים, נכנסה היום לבידוד אחרי שהתגלה המסלול שעברה חולה מספר 79 והסתבר ששתיהן היו באותו הזמן בחנות מקס סטוק במרכז ביג בבאר שבע. "כבר עבר זמן מרגע המפגש איתה אז נשארו לי עוד חמישה ימים לבידוד. אני עדיין לא הרבה זמן בבידוד אבל כבר מרגישה את הקושי, מרגישה שמשעמם", מספרת מאיה ל'באר שבע נט', "אני וחברה שלי שגם בבידוד התחלנו לראות סדרה בנטפליקס כדי להעביר את הזמן, בעיקר מעבירים את הזמן מול הטלוויזיה ומדברים עם חברים".

מאיה נמצאת בבידוד בחדרה הפרטי בבית בו נמצאים גם שאר בני המשפחה וההורים דואגים להביא לה אוכל ודברים שהיא צריכה לפתח החדר. "זה קשה להיות לבד אז אני נעזרת בטכנולוגיה כדי להישאר בקשר עם כל החברות והחברים... הדבר הראשון שאני אעשה כשאצא מהבידוד יהיה ללכת לבית ספר, אלך לאימון, לצופים ואפגש עם החברים", משתפת מאיה.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה