"שלחו אותנו הביתה ואמרו לנו להיכנס לבידוד מניעתי"



הבוקר תלמידי מקיף ו' נשלחו לבידוד מניעתי עד לקבלת תוצאות החקירה האפידמיולוגית וההבנה מי שהה בסמוך לתלמידה שחלתה ויידרש לשהות בבידוד ממושך. בעקבות כך התלמידים מעידים על חשש מפני חזרה לבית הספר וההשלכות של כך

היום החל במתיחות רבה במערכת החינוך בבאר שבע, זאת לאחר שבימים האחרונים התגלה כי תלמידה במקיף ג' הייתה בסביבת חולה מאומתת וכן התגלה כי מורה מבית הספר נווה במדבר נמצאה חיובית לנגיף.

עם פתיחת השעה האשונה ללימודים נודע כי תלמידה במקיף ו' נמצאה אף היא חיובית לנגיף הקורונה ובעקבות כך קיבלו כלל תלמידי בית הספר הודעה לפיה הם נדרשים לחזור הביתה ומי שעדיין לא הגיע שלא יבוא וכאמור נדרשו התלמידים להיות בבידוד מניעתי עד להודעה חדשה וקבלת החקירה האפידמיולוגית.

תלמיד כיתה י' מבית הספר - יובל שהם סיפר ל'באר שבע נט': "הכל קרה בבוקר, בדיוק התכוונתי לצאת למקיף ואני מקבל הודעה אל תבוא גילו שיש חולת קורונה במקיף, ואז ראיתי שהמורה באמת שלחה הודעה על כל המצב".

צילום: shutterstock אילוסטרציה

ההודעה שקיבלו התלמידים מהצוות החינוכי: "הבוקר נתבשרנו על חולה קורונה מאומת מקרב קהילת ביה"ס. בהתאם להנחיית שר החינוך, אנו מבצעים החל מרגע זה מעבר של כלל קהילת בית הספר לבידוד מניעתי עד להשלמת החקירה האפידמיולוגית וקבלת הנחיות נוספות ממשרד הבריאות. נשוב להודיעכם בכל הנחיה חדשה ובאשר ללמידה מרחוק. ילדיכם נדרשים להיכנס לבידוד מידי אנא השיבו בהודעה אישית חוזרת למחנכת הכיתה על קבלת ההודעה".

עוד הוסיף יובל: "אמרו לנו שעכשיו צריך להיכנס לבידוד מניעתי של 24 שעות עד שנדע אם באמת צריך להיכנס לבידוד ארוך יותר ואת זה נדע רק מחר אחרי שיעשו את החקירה ויבינו איפה החולה הייתה יחליטו אם להמשיך את הבידוד ולמי ועכשיו גם קיבלנו אישור שכל התלמידים יכולים לעשות בדיקות" כמו כן, סיפר יובל על התחושות של התלמידים: "חלק לוקחים את זה סבבה, חלק מפחדים ולא יודעים מה קורה ומה לעשות, אני לא חושב שצריך להיכנס ללחץ יותר מדי, חשוב לשמור על ההנחיות וזהו".

איך נראת השגרה בבית הספר בימים האלה, קשה לשמור על ההנחיות? "כן, בטח, זה קשה לשבת עם מסכה כל כך הרבה שעות, אין הפסקות כמו פעם יש שעות מסוימות לכל שכבה ושינו את הזמנים, הכל אחרת. זה בלתי נמנע את רואה את החברים שלך ומה לשבת 2 מטר בהפסקה ולפני רגע ישבת ליד בכיתה, זה מצב לא אפשרי" עוד ציין: "אנחנו העדפנו לחזור, היה קשה ללמוד מרחוק, אבל החזרה כמו שהיא מתנהלת עכשיו זה קשה מאוד לשמור על כל הכללים". 

ממתינים לתוצאות החקירה האפידמיולוגית צילום:  shutterstock

האמא של הילדה שנמצאה חולה הבוקר סיפרה בראיון לתמיר סטיינמן כתב חדשות 12 על ההשפלה וההטרדה שהם עוברים בימים האחרונים: "התחילו ללכלך עליי כביכול ברשתות החברתיות, וזה נכתב. וזה לא נעים לראות לילדים שלי, לחברים שלי, לקרובים שלי, לקרוא דברים שכותבים עליי. הקרובים שלי הרי יודעים שמדובר עליי. ובסופו של דברים גם סביר להניח שידעו מי הילדה החולה ומי האימא החולה. כאילןו מוצאים אותנו... וזה מאוד מאוד פוגע. גם בעבור הילדה, בוודאי".

ועוד הוסיפה להבהיר את החשש של ביתה שנאלצת להתמודד עם החשש שחלתה ועם החשש מפני החשיפה: " 'אימא, אני לא רוצה שידעו, איך אני אחזור לבית ספר? ומה יגידו לי? אני לא רוצה שידעו שאני הייתי חולת קורונה, כי כולם לא יסתובבו איתי".  

נזכיר כי נכון לעכשיו נמצאים כ-2600 תלמידים ואנשי חינוך מרחבי באר שבע בבידוד, חלקם בבידוד מניעתי עד לקבלת תוצאות חקירות אפידמיולוגיות וחלקם בבידוד לאחר שהובהר כי באו במגע עם חולה מאומת.

מוקדם יותר היום הורה מוועד מקיף ז' מסר ל'באר שבע נט': "אין לי שום טענה למורים, ההפך הם לא צריכים להיות בתפקיד שוטרים וכל רגע להעיר לתלמידים לשים מסכה לוודא שהם עם האלכוג'ל ולכן אני חושב שזה עדיין לא הזמן המתאים לשלוח את הילדים לבית הספר, זה סיכון מיותר, בטח לא במתכונת הנוכחית כשכל כך הרבה תלמידים בכיתה אחת". 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה