קורונה טור: כך תעשו נכון תרגילי פיזיותרפיה בבית



כמדי יום אנו מביאים לכם טור חשוב בנושא אחר שמעניין אתכם, הפעם הפיזיותרפיסט אבי אוחנה משירותי בריאות כללית, כתב ואפילו הדגים לכם כיצד תוכלו לבצע בבית תרגילי פיזיותרפיה מחזקים >>>

האדם הוא יצור חברתי, רובנו נהנים מאד בחברתם של אנשים אחרים, האינטרקציה והמגע עם האחר מספקים לנו הרגשה טובה ומשפרים לנו את מצב הרוח, למשל: ידעתם שחיבוק של 20 שניות עוזר להגביר הפרשה של אנדרופין שמשפר את מצב הרוח?

לכן, לא פלא שכשדורשים מאיתנו להיכנס מסיבה כלשהיא לבידוד אנחנו באופן מיידי מרגישים תחושה לא פשוטה. בימים אלו שחלקנו נאלצים לשהות בבידוד, וחלקנו האחר נמצא בבית ללא מסגרת מסודרת, בעיקר הילדים מצב הרוח עלול להיות ירוד.

ובכן, אני מציע לכם פתרון די פשוט, פעילות גופנית. מחקרים מוכיחים כי פעילות גופנית בקרב מבוגרים וילדים מגבירה הפרשת חומרים שונים במח ביניהם סרוטונין ואנדרופין (כן כן אותו חומר שמופרש כשאנחנו מקבלים חיבוק). חומרים אלו תורמים לתחושת הרוגע, משפרים את מצב הרוח מפחיתים דיכאון ועצב ומעלים את תחושת הביטחון העצמי, וגם הזמן עובר בנעימים.

אז מה עושים?

קודם כל העיקר לעשות! לא משנה איזה סוג של פע"ג תבחרו לעשות, זה יכול להיות כל הילדים ביחד או כל ילד לבד, אימון קצר או ארוך, זה יכול להיות משחק בתנועה, העיקר לעשות! הפעילות שתתרום לנו הכי הרבה, היא זו שאנו נהנה ממנה.

לא מצליחים לחשוב על משהו, מתקשים למצוא רעיון טוב, תנו לנו לעזור לכם, הנה לדוגמא תוכנית אימון פשוטה שניתן לבצע ביחד עם הילדים בעזרת חפצים פשוטים שיש בכל בית, מוזמנים להשתמש בה או בחלק ממנה, אפשר גם לקחת ממנה רעיונות וליצור לכם תוכנית אחרת שאתם תאהבו, בהצלחה! 

תרגיל מספר 1: קימה מישיבה לעמידה בהחזקת כדור בין הידיים, במהלך הקימה הרימו את הידיים עם הכדור מעל הראש. 

תרגיל מספר 1 אבי אוחנה

תרגיל מספר 2: סמוך-קום: עברו מעמידה לשכיבה על הבטן, נתקו מעט את הידיים מהרצפה וקומו חזרה, לאחר שקמתם קפצו למעלה תוך מחיאת כף. 

תרגיל מספר 2 אבי אוחנה

תרגיל מספר 3: מכרעים:  עמדו בעמידת צעד , החזיקו מקל מטאטא ביד מעל הראש, בצעו מכרע והגיעו למצב שהברכיים  ב90 מעלות והמקל מול הפנים, כעת עלו חזרה והרימו את המקל מעל הראש. 

תרגיל מספר 3 אבי אוחנה

תרגיל מספר 4: קפיצה מלאה: התכופפו וגעו עם הידיים באצבעות כף הרגל, כעת הזדקפו וקפצו עם הידיים מעל הראש. 

תרגיל מספר 4 אבי אוחנה

תרגיל מספר 5: כפיפות בטן עם כדור. שכבו על הגב, החזיקו כדור בין הידיים מעל העיניים, הצמידו רגליים והרימו אותם מעט למעלה, כעת נתקו את בית החזה מהרצפה תוך כיווץ הבטן והרימו את הכדור מעלה. 

תרגיל מספר 5 אבי אוחנה

תרגיל מספר 6: עליות גב, שכבו על הבטן כפות הידיים מונחות בקו הראש, כעת דחפו בעזרת הידיים והרימו את הגב למעלה ללא הרמת האגן. 

תרגיל מספר 6 אבי אוחנה

בצעו את התרגילים במשך 10 דקות, יש לבצע כל תרגיל במשך 30 שניות ברצף לנוח 10 שניות ולהמשיך לתרגיל הבא. לחלופין ניתן לבצע 11 חזרות מכל תרגיל ולהשלים כמה שיותר סבבים ב-10 דקות.

חשוב מאד! אם זו פעם ראשונה שאתם מבצעים אימון גופני חשוב להתחיל ולהתקדם בהדרגה. במידה וקיימות בעיות רפואיות יש להיוועץ ברופא לפני תחילת האימון.

בהצלחה! שנדע ימים יפים יותר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה