צפו: הרובוט הראשון במחלקת קורונה בסורוקה



הכירו: הרובוט הראשון שיסתובב במחלקת קורונה בסורוקה ויאפשר תקשורת ישירה מרחוק בין המטפל למטופל

בצל הקורונה נולד לו הרובוט הראשון במחלקת קורונה בסורוקה, הכירו את ‏ה- NurseeBot של חברת רובוטיכאן הרובוט שפותח במיוחד למחלקת הקורונה בסורוקה וצרכיה. הרובוט מאפשר תקשורת ישירה בין רופא לחולה קורונה ללא הצורך בקרבה פיזית ביניהם ובכך, מונע חשיפה שעלולה  להביא להדבקה.

חברת רובוטיכאן, בשיתוף פעולה מלא עם הצוות הרפואי בסורוקה, הכניסו לראשונה את הרובוט במסגרת פיילוט היערכות ביחידה לטיפול באירועים מיוחדים לחולי קורונה בביה"ח . יחד הם עובדים להטמעת הטכנולוגיה, הצוות לומד את אופן הפעולה הפשוט והאינטואיטיבי של הרובוט שנשלט על ידי שלט רחוק, את טווחי התנועה והיכולות שלו.

ה- NurseeBot, שפותח בפיתוח בזק על בסיס פלטפורמה קיימת של החברה, הוא רובוט בעל 4 גלגלים שמסוגל לנווט בשטח בנוי ובשטח פתוח ונושא טאבלט עם מצלמה לוידיאו צ'ט שמתאים לגובהו של אדם. אותו טאבלט מעביר וידיאו וסאונד בצד החולה ומחובר למחשב הכולל מצלמה ומיקרופון בצד הרופא. 

נגיף הקורונה מביא איתו אתגרים מורכבים רבים לצוותי הרפואה בארץ, הם נתונים להנחיות מחמירות לפני כניסתם למחלקת הקורונה, נדרשים להתמגן מכף רגל ועד ראש ומתפקדים תחת עומס כבד של מטופלים. מכאן שיעילותו של NurseeBot בחיסכון זמן וכוח אדם. שכן, הצוות נדרש להשקיע זמן רב בהתמגנות ומתכנן באופן מדוקדק כל כניסה ושהייה במחלקה עם המטופלים. בנוסף, הרובוט שמצויד בתא ייעודי לנשיאת ציוד רפואי, מפחית את מספר הפעולות של הצוות וכך נותן להם את האפשרות להיות במקומות נחוצים יותר בכל רגע נתון. 

נציין כי בימים האחרונים הפיילוט הסתיים בהצלחה והפלטפורמה הוכחה כפתרון יעיל למחלקות הקורונה הייעודיות בסורוקה. "בעזרת מצלמות הרובוט, אנו מקבלים תמונת מצב על המיקום שלו במרחב. בכך תתאפשר תנועה של הרובוט בשליטה שלנו, בתוך מחלקת האשפוז - היכן שהמטופלים עצמם שוהים" אמר ד"ר אלי רוזנברג, רופא בכיר רופא בכיר ביחידה לטיפול באירועים מיוחדים לחולי קורונה בסורוקה והוסיף: "כך המטופלים יוכלו לשמוע ולראות אותנו ואנו נוכל לראות ולשמוע אותם. זה יהיה מכפיל כוח מאוד מאוד מרכזי מבחינתנו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה