צפו: הצצה לשנת הקורונה בתוך סורוקה



שנה שלמה שאנו חיים בצל הקורונה, כאשר המקום בו התרחשו הדרמות הגדולות באמת הוא בית החולים סורוקה. אז איך זה נראה מבפנים? צפו >>>

בציון שנה לפרוץ מגפת הקורונה בישראל בית החולים סורוקה מציג את שנת הקורונה מקרוב ומעניק הצצה למחלקה הכי מדוברת בשנה החולפת, כאשר היום לפני שנה בדיוק אושפזה המטופלת הראשונה במחלקת הקורונה בסורוקה. 

מסיכום השנה החולפת עולה כי במיונים הנשימתיים בסורוקה טופלו כ-21,000 חולים וחשודים בקורונה, מתוכם אושפזו 1,436 מטופלים במחלקות פנימיות קורונה וביחידה לטיפול נמרץ קורונה. 135 מהמטופלים הונשמו, 18 חוברו למכשיר אקמו, במעבדה לווירולוגיה בוצעו למעלה מ 440,000 בדיקות לגילוי הנגיף ולמעלה מ-4,000 עובדי בית החולים חוסנו. 

כל זאת כאשר במקביל בית החולים המשיך להעניק שירותי רפואה לצד הטיפול בנגיף ונדרש לפתוח מחלקות ייעודיות לטיפול בחולי קורונה עם למעלה מ 600 מיטות, הכשרות של למעלה מ 2,000 אנשי צוות שעברו הכשרה בנושאי התמגנות, טיפול ומניעת זיהומים. 

עוד נזכיר כי במסגרת מגיפת הקורונה בסורוקה בית החולים המעניק שירותי רפואה לכמחצית מתושבי המדינה, התגייסו לקבלת מטופלים מבתי חולים אחרים ברחבי הארץ, זאת כחלק ממבצע "ערבות הדדית", כאשר מי שקיבלו את הטיפול והועברו לסורוקה הם בעיקר חולים שנזקקו לאקמו.

בנוסף, נזכיר כי כאן אצלנו בבאר שבע בסורוקה היו הראשונים לזהות את הצורך בפתיחת מרפאה לטיפול במחלימי קורונה שמלווה את המטופלים גם לאחר החלמתם וכן פתיחת מחלקת שיקום המעניקה המשך טיפול למחלימים מהנגיף שנדרשו לכך.

צילום דוברות סורוקה

ד"ר שלומי קודש, מנהל המרכז הרפואי סורוקה התייחס לשנה שחלפה בצל הקורונה ואמר: "המרכז הרפואי סורוקה פגש את מגיפת הקורונה עם נקודות חוזק משמעותיות: ניסיון רב בטיפול בחולים מונשמים, מספר גדול של רופאים מומחים בטיפול נמרץ וברפואה פנימית, צוות שעת חירום מיומן בהתמודדות עם תרחישי קיצון, מחלקה לרפואה דחופה המובילה בארץ שהייתה הראשונה לפתוח את המיון הנשימתי לחשודים ולחולי קורונה, היחידה המובילה בארץ בתחום מניעת זיהומים, מעבדה לווירולוגיה מהטובות והמנוסות בארץ שהייתה בין הראשונות שהוסמכה לביצוע בדיקות לגילוי הנגיף ומחלקת שיקום שמעניקה המשך טיפול למחלימים מהנגיף, כשלצד כל אלה עובדים שהם שחקני נשמה שפועלים מתוך תחושת שליחות למען הקהילה שהם משרתים". 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה