צה"ל בהנחיות חדשות בעקבות הקורונה



צה"ל מפרסם הנחיות חדשות להתמודדות עם הקורונה

צילום: shutterstock אילוסטרציה

בהתאם להערכת המצב המתמשכת בצה"ל ובהתאמה להנחיות משרד הבריאות ולהמלצותיו, מקדם צה"ל את היערכותו למניעת התפשטות נגיף הקורונה בקרב משרתיו.

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, קיים הבוקר הערכת מצב מטכ"לית ועמד על הצעדים הבאים למניעת התפשטות הנגיף בצה״ל. רא"ל כוכבי הגדיר כי המטרה היא לשמור על כשירותו המבצעית של צה״ל, החיונית לביטחון מדינת ישראל. על כן סיכם הרמטכ״ל כי תינקט גישה מחמירה שתכליתה צמצום היקף החיילים הנמצאים בבידוד.

כתוצאה מכך, קבע הרמטכ״ל כי החל ממחר (שישי) בשעה 12:00 לא תתאפשר יציאת חיילי צה״ל בשירות חובה ובקבע לחו״ל, בתפקיד או באופן פרטי. ההחלטה אושרה על ידי שר הביטחון. בנוסף, יוקמו שתי ועדות לבחינת מקרים חריגים - בהיבטים מבצעיים ובהיבטי פרט. הערכת מצב נוספת בראשות הרמטכ״ל תתקיים הערב לסיכום הנחיות נוספות.

סגן הרמטכ״ל, אלוף אייל זמיר, ימשיך לרכז את היערכות צה״ל למניעת התפשטות הנגיף ולקידום פעולות נדרשות נוספות. כמו כן, הביקורים מהמדינות הנ"ל נדחים עד להודעה חדשה.

"עומדות בפנינו שלוש משימות", הבהיר דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן. "הראשונה והחשובה מכולן היא שימור כושרו של צה"ל. השנייה, מניעת התפשטות הנגיף בצה"ל וצמצום התחלואה. והשלישית, היערכות לשלב הבא, אם נידרש, מול המרחב הלאומי".

"הוועדה הראשונה הנוגעת ליציאה לחו"ל נועדה למקרים פרטניים שהם אך ורק מבצעיים. השנייה מתעסקת בנושאי הפרט ונוגעת להיבטים רפואיים, אירועי משפחה וכדומה", הסביר תא"ל זילברמן.

האחריות על טיפול ומניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל בידי משרד הבריאות והמל"ל. צה"ל נערך לסיוע בטיפול בנושא הקורונה ככל שיידרש, נמצא בקשר רציף עם משרד הבריאות ופועל .בהתאם להנחיותיו על מנת למנוע ולצמצם את סיכויי התחלואה ביחידות

צה״ל פועל בהלימה להנחיות משרד הבריאות ומנחה לבידוד גורמים אשר היו בקשר הדוק עם חולה מאומת, כלומר שהיה במחיצתו של החולה כרבע שעה או יותר במרחק של 2 מטר לכל היותר. לא נדרש בידוד למי שלא היה במגע הדוק עם חולה מאומת.

ריכוז הנחיות מפקדת קצין הרפואה לכלל חיילי צה"ל, שהועברו גם לגורמי המתפ"ש וכוחות הביטחון בהם משרתים חיילי חובה:

בידוד ביתי - כל חייל ששב מאחת המדינות הבאות - סין, סינגפור, מקאו, הונג קונג, יפן, דרום קוריאה, תאילנד ואיטליה (כל מי ששב לארץ מאיטליה החל מיום ו', ה-14 לפברואר 2020) ולא פיתח תסמינים ישהה בבידוד למשך 14 יום בביתו, יעדכן את מוקד "מקול הלב" ומרפאת היחידה. הנחיית הבידוד תקפה גם למי שעבר בטיסת ״קונקשן״ בסין, דרום קוריאה ואיטליה. כל חייל השב מצרפת, גרמניה, שוויץ, ספרד ואוסטריה ישהה בבידוד בית למשך 14 יום, ההחלטה רטרואקטיבית מיום עזיבת היעד. נוסעים שחזרו מכנסים בינ"ל בחו"ל ישהו בבידוד בית למשך 14 יום.

פנייה לקבלת טיפול רפואי:

כל מי שפיתח תסמינים כדלקמן: חום מעל 38 או שיעול או קוצר נשימה או כל תסמין נשימתי אחר, ושהה ב-14 יום האחרונים בארצות הבאות: סין, סינגפור, מקאו, הונג קונג, יפן, דרום קוריאה, תאילנד, טאיוון, איטליה, אוסטרליה, צרפת, גרמניה, שוויץ, ספרד ואוסטריה, מתבקש ליצור קשר טלפוני עם המרפאה המטפלת או עם מוקד "מקול הלב" בטלפון *6690 על מנת לקבל הנחיות לטיפול רפואי.

הנחיות לאנשי מילואים ומלש"בים:

כל איש מילואים ומלש"ב שעונה לקריטריון של בידוד או קבלת טיפול רפואי, לא יגיע לכל פעילות צבאית כלשהי. כמו כן, יידחה גיוסו של מי שעונה להגדרות אלה. חייל מילואים המזומן לשמ"פ עתידי בתקופת הזמן בה נדרש בבידוד, ישוחרר מן השמ"פ מסיבה רפואית , זאת לאחר שיציג אסמכתא (כרטיס טיסה) על חזרתו מהמדינות המחייבות בידוד וידווח על כך באתר משרד הבריאות. חייל ששהה באיצטדיון בלומפילד, שחרורו יאושר לאחר הצגת כרטיסים אשר יעידו על כך שנכח במקום ובזמן שהוגדרו כקבוצת סיכון (יצורף בנפרד). חייל מילואים המבצע כעת שמ"פ ונדרש להיות בבידוד , ישוחרר לאלתר מסיבה רפואית לאחר הצגת האסמכתאות שפורטו לעיל. משימת השמ"פ תיסגר עבורו. תקופת הבידוד לא תהיה בשמ"פ. חייל מילואים שנדרש להיות בבידוד בעקבות משימה צבאית/משלחת צבאית בחו"ל- תקופת הבידוד תהיה בשמ"פ.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה