עוברים משלב ההסברה לאכיפה



משטרת ישראל רכשה כמיליון מסכות מגן לפנים שחולקו לציבור וימשיכו לחלק גם בימים הקרובים, אך שימו לב החל ממחר יציאה ללא מסכה תגרור קנס בסך 200 שקלים

בהתאם לתקנות המעודכנות לשעת חירום, החל ממחר (יום ב׳ 27.04.2020) הוחמרה החובה על עטיית מסיכה בכל מקום שאינו בית המגורים למעט החריגים שהוגדרו. כל מי שישהה במקום שאיננו מקום מגוריו ללא חבישת מסכה על פניו, יהיה חשוף לקנס בסך 200 ש"ח כבר מהפעם הראשונה.

כמו כן, גובה הקנס בגין אי עמידה בתקנות המחייבות בהקשר זה של מחזיק או מפעיל מקום הפתוח לציבור, הועלה מ-500 ש"ח ל-1,000 ש"ח.

צילום משטרת ישראל

בהתאם לכך ולצד מגוון משימות השיטור, עוסקים שוטרי ומתנדבי משטרת ישראל בסיוע רב למען הקהילה והציבור גם בשעת חירום לאומית זו. נוכח החובה הקיימת בתקנות על חבישת המסיכה במרחב הציבורי, לאחרונה החלו השוטרים לאכוף את הנושא וגם לחלק מסכות מגן לפנים לאזרחים במרחב הציבורי.

המשטרה רכשה לאחרונה כמיליון מסכות פנים שיחולקו במהלך הימים הקרובים ברחבי הארץ, זאת כחלק מפעילות הסברה ומניעה שתתבצע לצד האכיפה. השוטרים הפרוסים ברחבי הארץ יצויידו במסכות מגן, וככל שיתקלו במהלך פעילותם באזרחים ללא מסכת מגן, יבצעו פעילות הסברה ואכיפה וגם יחלקו ברחבי הארץ מסכת מגן לפנים לצד פליירים ומדבקות הנושאות את הסלוגן: ״שמור על חייך למען עתיד בטוח״.

במשטרה מבהירים "חשוב לזכור: הקפדה על הכללים חשובה וחיונית במניעת הפצת הנגיף והתפשטותו, והמסיכה היא אמצעי חשוב בכדי למנוע הידבקות במחלה, הן של חובש המסיכה והן של הסובבים אותו". 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה