מחלימים מקורונה יסייעו לחולים במרכז הרפואי סורוקה



עיריית באר שבע בהובלת אגף הרווחה והשירותים החברתיים בשיתוף המרכז הרפואי סורוקה נמצאים בימים אלה בתהליך גיוס ומיון של מערך מתנדבים מחלימים מקורונה לתמיכה בחולי קורונה המאושפזים במרכז הרפואי

צילום: shutterstock אילוסטרציה

כשהעומסים על בתי החולים ממשיכים, יש מי שמנסים למצוא פתרונות יצירתיים. בעיריית באר שבע חשבו על שיתוף פעולה בין מחלימים מקורונה למחלקת הקורונה, כאשר המחלימים ידרשו לעבור מיונים קפדניים והכשרה מתאימה בסיומה יוכלו לסייע לצוותים הרפואיים בתוך מחלקת הקורונה ולהקל במעט על העומסים הכבדים. מלבד הטיפול המוגש להם על ידי הצוות הרפואי שעושה ימים כלילות, המאושפזים עם קורונה במרכז הרפואי סורוקה יוכלו להיעזר במתנדבים תומכים, דבר שעשוי להקל משמעותית על הצוותים והחולים גם יחד.

המתנדבים יורשו להיכנס למחלקות הקורונה ולסייע לחולי קורונה הזקוקים לעזרה או לחברה בנוסף לטיפול השוטף אותו הם מקבלים מבית החולים. ליוזמה החשובה שהחלה באמצעות פניה למחלימים מקורונה בבאר שבע, נרשמו אחרי מספר שעות בלבד למעלה ממאה מתנדבים, על כן בשלב זה ממשיכים לשלב המיונים וההדרכות.

ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ' אמר: "המתנדבים המחלימים מקורונה יעניקו סיוע רגשי ייחודי. יהיו לצידם של החולים יקשיבו, יתמכו ויושיטו יד. בעקבות השהייה בבידוד ונוכח ההפרדה המוחלטת מהמשפחה הצורך במגע וקשב הוא הכרחי. יישר כח לכל המתנדבים שלוקחים חלק ביוזמה החשובה. בהחלט מחמם את הלב לראות את ההיענות המהירה".

בעיריית באר שבע מבקשים לציין כי פרויקט זה מצטרף למספר מהלכים שקידמה העירייה בשיתוף חברת 'כיוונים' בהם סיוע לקופות החולים לחסן את תושבי העיר מגיל 60 ומעלה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות, בפרויקט משותף שכולל איתור תושבים, קביעת תורים ליווי ובהסעת קשישים בעלי קושי להתנייד. מטרת הפרויקט לסייע במאמץ הלאומי בהתחסנות, בדגש על אוכלוסיות פחות נגישות לתאום תורים, אנשים עם מוגבלויות או קושי בהגעה למוקדי החיסונים ואוכלוסיות בסיכון.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה