מגנים על צוותי הרפואה בהדפסה תלת מימדית



המעבדה לרובוטיקה ביו רפואית באוניברסיטת בן גוריון, בשיתוף קהילת BioMedTech המורכבת ממהנדסים ורופאים, חברה לרופאים מסורוקה וביחד הם הדפיסו מאות מגיני פנים לטובת מיגון הצוותים הרפואיים. מנהל הקהילה סיפר ל'באר שבע נט': "הם עובדים מסביב לשעון והסיוע הוא חיוני"

יוזמה של המעבדה לרובוטיקה ביו רפואית שבמחלקה להנדסה ביו רפואית באוניברסיטת בן גוריון בנגב בראשות פרופ' אילנה ניסקי, ובשיתוף וסיוע של קהילת ה BioMedTech שמורכבת מסטודנטים וסטודנטיות להנדסה ולרפואה, החלו בהדפסה של 300 מגיני פנים כתרומה לטובת מיגון הצוותים הרפואיים בבית החולים סורוקה. "בזמנים אלו, כאשר הצוותים הרפואיים נמצאים בחזית המאבק בקורונה, כל עזרה וסיוע לצוותים הוא חיוני והכרחי" הסביר ל'באר שבע נט' מתן ארוש, מנהל קהילת BioMedTech וסטודנט להנדסה ביו-רפואית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

ההדפסה של מגני הפנים החלה לאחר שהנהלת בית החולים אישרה את האב טיפוס, והיא מבוצעת על ידי המעבדה לרובוטיקה ביו-רפואית באוניברסיטת בן-גוריון, כשהם תרמו את החומרים להכנת המגנים. גיא ביטון, סטודנט לתואר שני במעבדה לרובוטיקה ביו רפואית, סיפר ל'באר שבע נט': "ביקרתי בסורוקה גם בחמ"ל קורונה וגם במיון, בשני המקומות אמרו שציוד המגן נחוץ כי יש מחסור והם נאלצים למחזר ציוד רפואי. אחרי הביקור הבנתי שחשוב לייצר כמה שיותר מסיכות".

צילום: מתן ארוש

קהילתBioMedTech  היא קהילה סטודנטיאלית של מעל ל-150 סטודנטים אשר מטרתה להנגיש לציבור הסטודנטים בפקולטות להנדסה את תחום הטכנולוגיה הרפואית וההייטק הרפואי. את הקהילה מנהלים מתן ארוש ורוני שעשוע. "אנחנו בקהילה דואגים לעשות חיבורים בין הסטודנטים לבין מנכ"לי חברות בתחום, יש בוגרים שמעבירים הרצאות, סדנאות קריירה וסיורים בחברות בתעשייה", מסביר מתן, "הקהילה מיועדת לכל מי שמתעניין בהנדסה ביו רפואית. כעת במצב הקיים הבנו בקהילה שחשוב לנו לתמוך במיזמים ופרויקטים שעוסקים במאבק בקורונה".

אז מאיפה עלה הרעיון? ספר על התהליך

"קיבלתי מייל מפרופ' ניסקי שהם מתחילים הדפסה של מגיני פנים תלת מימדיים במעבדה לרובוטיקה ביו-רפואית והיו שמחים לקישור לבית החולים סורוקה. אז הרמנו את הכפפה ופניתי לראש מחלקת מחלות זיהומיות ולמשנה למנהל בית החולים, ירדן נבו, שסייע להוציא את זה לפועל. הוא נתן בנו אמון ודחף את זה קדימה כדי שנוכל להגיע לרופאים. מדובר במודל קיים של מסיכות מגן לפנים שהתחלנו להדפיס גם אצלנו מתוך ההבנה שקיים מחסור בציוד רפואי לצוותים הרפואיים. אחרי יום אחד של שימוש בבית החולים הם שמחו ואמרו שהפידבק חיובי ושאפשר להתחיל לייצר. אנחנו נייצר 300 מסכות וננסה לסייע עד כמה שאפשר".

צילום באדיבות דוברות סורוקה

עד כמה העזרה לצוותים הרפואיים חיונית בימים אלו?

"מאוד חיונית, אנחנו מנסים להסית את הקשב והרצון שלנו לקהילה כדי לחבר בין מיזמים לצוותים הרפואיים. המטרה היא ליצור כמה שיותר מיזמים שיכולים לעזור, לחבר ולהרים את הכפפה ולסייע להוציא את זה לפועל. אנחנו רואים את המאמץ של הצוותים הרפואיים, הם עובדים מסביב לשעון, חלק מהחברים שלנו רופאים ואנחנו פשוט רוצים לעזור".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה