כל מה שרציתם לדעת על ביטוח בימי קורונה



המציאות הכלכלית החדשה שנוצרה בעקבות הקורונה עוררה שאלות רבות בקרב הציבור הישראלי לגבי עולם הביטוח. יפת בקשי, יו"ר מחוז דרום של לשכת סוכני הביטוח בישראל, ענה ל'באר שבע נט' על כל השאלות

במציאות החיים החדשה בעקבות התפשטות הקורונה, עולות לכולנו שאלות רבות שנוגעות לכלל תחומי החיים, ביניהן גם שאלות מעולם הביטוח. בכדי לענות על חלק מהשאלות הללו, שוחחנו ב'באר שבע נט' עם יפת בקשי, יו"ר מחוז דרום של לשכת סוכני הביטוח בישראל: "סוכני הביטוח מסייעים ונותנים את כל השירותים באופן דיגיטלי".

יפת בקשי הוא מסוכני הביטוח הוותיקים בענף, הוא משמש כיו"ר מחוז באר שבע והדרום של לשכת סוכני ביטוח בישראל. כמו כן, הוא מספק שירותי ייעוץ בביטוח אלמנטרי לחברות כלכליות ועסקים בדרום. כעת, המצב החדש דורש הסתגלות והתאמות גם מצד סוכני הביטוח שנותנים שירות לציבור הישראלי.

אנשים רבים נמצאים בתקופה זו בחל"ת (חופשה ללא תשלום) ותוהים האם הכסף ששילמו לביטוח הולך לאיבוד. בקשי מרגיע: "ממש לא, חברות הבטוח ברובן מאפשרות המשך כיסוי ביטוחי בתקופת הח.ל.ת לשלושה חודשים ובתנאי שימציאו לחברות הבטוח אישור הוצאה לח.ל.ת וכל התנאים נשמרים ללא שינוי". כך למשל חשוב גם שתדעו שפוליסת ביטוח העסק אינה מכסה את ההפסדים שנגרמים לעסקים בעקבות הקורונה.

יפת בקשי. קרדיט צילום: דן בוסקילה

מה קורה עם ביטוחי חיים, פנסיה, סיעוד?

"אין שינוי נכון לעכשיו, יש התעניינות ובדיקה שחלקה נובעת מרצון להתעדכן ומזמן פנוי".

בגלל הקורונה והמציאות הכלכלית החדשה אנחנו רואים יותר ביטולים בפוליסות הבריאות? אולי ביטוח בריאות נתפס בעיני הציבור כסוג של "מותרות" כרגע שניתן לוותר עליו?  

"נושא ביטוחי בריאות וכיסוי בימים שאנו עוברים נשמרים בייתר שאת, אל נשכח שכיום מערכת הבריאות הציבורית עמוסה וקשה לה מאוד לתת פתרונות או שרות כבימים רגילים, ולכן בטוח בריאות פרטי במידת הצורך זהו פתרון".

יש בהלה בקרב הציבור? אנשים מושכים כספים מהחסכונות, מקופות הגמל, קרנות הפנסיה? האם זה צעד נכון בהתחשב במצב?

"נכון לרגע זה לדעתי קיים תהליך הפנמה של האירוע והשלכותיו, אני מניח שבימים הקרובים מבוטחים יצטרכו או יבדקו כיצד ניתן להיעזר בתוכנית זו או אחרת שיש ברשותם. אין ספק שמי שלא תיוותר בידיו ברירה כלכלית יאלץ להשתמש בתכנית זו או אחרת , מאידך כמו בכל משבר אסור לעשות מעשים פזיזים שיגרמו נזק כבד בהמשך. יש להתייעץ עם יועץ  או סוכן בטוח טרם החלטה".

האם גם אתם סוכני הביטוח עברתם להתקשרות דיגיטלית ושימור לקוחות מרחוק?

"אכן כן, סוכני הבטוח מזה תקופה ארוכה מחוברים במשרדם אינטרנטי ללקוחות וחברות, גם בימים כתיקונם היום מירב ההתקשרות נעשית דיגיטלית. אנחנו דואגים לתת את כל העזרה ואת כל השירותים באופן דיגיטלי, בעידן הזה אין בעיה. הפגישה האישית כבר פחות אקטואלית, עושים הכל דרך הוידאו והיום עידן הקורונה דוחף אותנו לשם".

יש עוד משהו שחשוב שהציבור ידע?

"הכי חשוב לא לעשות או לבצע תהליך ללא התייעצות עם בעל מקצוע, להתייעץ עם סוכן בטוח או יועץ  בתחום".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה