יוזמה ברשתות החברתיות: ישראלים למען עסקים כחול לבן



לאור משבר הקורונה שפוקד את המשק הישראלי יזמה ליה גבאי קבוצת פייסבוק בשם '#מצבקורונה עוזרים לעסקים כחול לבן' שהפכה תוך ימים לקהילה פופולארית בה מפרגנים לתוצרת ישראלית. ליה סיפרה ל'באר שבע נט': "זה הזמן להתאחד ולעזור אחד לשני"

לאור משבר הקורונה הפוקד את המשק הישראלי, מאות יבולים, פירות וירקות שייעודם היה מסעדות, מלונות ובתי עסק שונים אשר נסגרו בגלל המצב, עתידים ללכת לפח. בעקבות המצב, ליה גבאי, בעלת עסק עצמאי, יזמה קבוצת פייסבוק בשם '#מצבקורונה עוזרים לעסקים כחול לבן'. בשלושה ימים בודדים הפכה הקבוצה לקהילה פופולארית שבה מעורבות גבוהה מאוד של ישראלים המעדיפים לפרגן לתוצרת ישראלית מאשר ללכת לסופר ולקמעונאים הגדולים. "אנשים אוהבים לעזור במיוחד ברגעים קשים כאלו", סיפרה ליה ל'באר שבע נט'.

קבוצת #מצבקורונה עוזרים לעסקים כחול לבן

בקבוצה יש אלפי חברים ומאות הצעות יומיות של חקלאים, משקים, יקבים ומשתלות מכל הארץ שמציעים את מרכולתם במחירים חסרי תקדים, העיקר למכור את התוצרת הטרייה, כל זאת במשלוחים לכל הארץ, וגם באזור הדרום. "זה הזמן להרים לעסקים כחול לבן,  שתפו כאן עסקים שמתמודדים עם התוצאות ההזויות שהקורונה מביאה איתה, אנחנו נעבור את זה יחד . אנחנו כאן אחד בשביל השני- זו הישראליות!", כך נכתב בקבוצה החדשה בפייסבוק. ליה גבאי, מקימת הקבוצה, היא מעצבת גרפית ומנהלת דיגיטל עצמאית, שגם אצלה כמו אצל רבים אחרים, העבודה נעצרה בן רגע.

ליה גבאי. צילום פרטי

מה גרם לך לפתוח את הקבוצה?

"החרדה וההיסטריה השתלטו על כל פינה אצלי בגלל המצב, ביום חמישי ראיתי את פוסט על 250 אלף החסות שהולכות להיזרק לפח ושיתפתי את הפוסט בפייסבוק שלי. פתאום היו לי מלא פניות בפרטי על איך אפשר ליצור קשר עם הבן אדם ואיך ניתן לעזור. ואז תוך שעה פתחתי את הקבוצה,  מתוך אמונה שבמיוחד בזמנים קשים כאלה, כשלא ידוע עד מתי נהיה במצב הזה והעסקים קורסים, זה הזמן להתאחד ולעזור אחד לשני ובעקרון להראות לכולם מה זו אחווה הישראלית".

יש היענות? גם מצד בעלי עסקים וגם מצד הציבור שרוצה לקנות תוצרת מקומית?

"כן מלא אנשים מתעניינים ומצטרפים, בינתיים מיום חמישי האחרון אנחנו כבר כמעט 4,000 איש חברים בקבוצה. זה ממש זורם ועובד, הצרכנים שואלים, העסקים עונים ובונים חבילות ולהיפך. כל יום אני מקבלת עשרות בקשות לעזרה לעסקים כחול לבן שמפחדים לאבד את כל הסחורה שלהם ומצד שני מיליון איש שאיבדו את העבודות שלהם ברגע, כך שהעסקים מביאים חבילות סופר שוות לצרכן וככה כולם נהנים".

קבוצת #מצבקורונה עוזרים לעסקים כחול לבן

בתור עצמאית, עד כמה המצב קשה לעסקים קטנים והעצמאיים כרגע? איך התחושות?

"זו תחושה מזעזעת! מיום שישי לפני שלושה שבועות לקוח אחרי לקוח התקשר כדי להוריד את העבודה, כי לא יודעים מה יקרה... זה גורם להיסטריה קשה, אני גם אמא לשני תינוקות, אז מנסה לעבור יום יום. אלו גם התחושות בדף פייסבוק, אבל התחושה שעוזרים היא מהממת, ממש מרגישים את זה שאנשים אוהבים לעזור במיוחד ברגעים קשים כאלו ומעדיפים לקנות מתוצרת חקלאית ישראלית ולא מסופרים גדולים שמביאים תוצרת מחו"ל".

קבוצת #מצבקורונה עוזרים לעסקים כחול לבן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה