חולי קורונה צעירים מספרים: "היינו בין חיים למוות"



חולי קורונה צעירים שהגיעו ליחידה לטיפול נמרץ בסורוקה במצב קשה מאוד וחוברו למכשיר האקמו, מספרים על הרגעים הקשים וקוראים לציבור "לכו להתחסן!"

"הגל הנוכחי מאופיין בכך שחולים צעירים רבים מגיעים למלר״ד כבר עם מחלה ריאתית קשה ביותר ונזקקים להנשמה ואפילו לחיבור לאקמו מיד בהגעתם. איש מהחולים האלו לא חוסן. החיסון מונע מחלה ב - 95% מהמקרים ומונע מחלה קשה כמעט ב - 100%. בשבועות האחרונים טיפלנו בחולים בגילאי 20, 30 ו- 40, חלקם ללא מחלות רקע או גורמי סיכון כלשהם, שהגיעו במצב קריטי לבית החולים. לו היו מחוסנים סביר כי לא היו מגיעים למצב זה״ מסביר ד״ר אורי גלנטה, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ קורונה בסורוקה ומנהל שירות האקמו לכשל נשימתי חריף. 

בסורוקה מעדכנים כי מאז פרוץ מגיפת הקורונה, 18 מטופלים חוברו למכונת האקמו ביחידה לטיפול נמרץ קורונה. בנוסף, כחלק מהמאמץ הלאומי במיגור מגיפת הקורונה וכחלק ממבצע 'ערבות הדדית', הועברו לסורוקה בשבועות האחרונים מטופלים מבתי חולים ברחבי הארץ. חלקם סבלו מפגיעה ריאתית קשה כתוצאה מנגיף הקורונה, וחוברו למכשיר האקמו ע"י צוות מסורוקה שנסע להעבירם ליחידה לטיפול נמרץ קורונה בבית החולים. 

שאדי חאזן יחד עם האחות האחראית אילנה פוחיס וד״ר אורי גלנטה | צילום: דינה פרקנל, סורוקה

שלושה מטופלים שהתאוששו מספרים על מה שעבר עליהם ברגעים הקשים: 

שאדי חאזן, בן 45, תושב באר אורה: "חיברו אותי לאקמו במשך שבוע. אני חשבתי שזה לא יקרה לי, הייתי מאלה ששמרו ובסוף זה הגיע אליי. מאותו רגע חוויתי טראומה שאני לא מאחל לאף אחד. חיי ניצלו בזכות הצוות המסור של סורוקה שטיפל בי. אני מפציר בכם לכו להתחסן ולהציל את החיים שלכם ושל משפחתכם". 

דבורה גיאנוף, בת 26, תושבת גן יבנה: "סבלתי משיעול וחולשה. מיד כשהגעתי לבית החולים אמרו שצריך להרדים ולהנשים אותי. למחרת כבר הגיע הצוות מסורוקה כדי לחבר אותי לאקמו ולהעביר אותי ליחידה לטיפול נמרץ קורונה בסורוקה . 14 יום שכבתי בטיפול נמרץ, מונשמת, מורדמת ומחוברת לאקמו. כל מי שאומר 'לי זה לא יקרה, אני צעיר' לא יודע על מה הוא מדבר. לכו להתחסן! אל תשחקו עם הגורל. תמנעו את מה שאפשר למנוע!".

גבי לואייף, בן 38, תושב ראשון לציון: "הייתי מחובר לאקמו 5 ימים, מורדם ומונשם. זה לא משנה כמה בריאים אתם בשגרה, כמה אתם לא שותים, לא מעשנים וכמה אתם ספורטיביים. זה יכול לתקוף אתכם בצורה הכי קשה, למרות שאתם בלי מחלות רקע. לכו להתחסן!". 

גבי לואייף צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה