"זה לא הזמן לשלוח את הילדים לבית הספר, סיכון מיותר"



בעקבות אירועי הימים האחרונים ועלייה במספר החולים במסגרות החינוך וכן עלייה במספר המבודדים כתוצאה מכך, החליטו הורים רבים להשאיר את ילדיהם בבית ו"לא לקחת את הסיכון" לדבריהם. כך החליטו גם בוועד של אחד מבתי הספר בו טרם נמצא חולה או חשד לכך

לאחר שנודע כי מורה בבית ספר יסודי חלתה בקורונה וכן תלמידה ממקיף ג' נחשפה לחולת קורונה ותלמידים רבים נשלחו לבידוד, החלו וועדי ההורים בבתי הספר ברחבי באר שבע להיערך לכל אפשרות. במקיף ז' למשל קיבלו הורים את ההודעה הבאה: "משתפת אתכם לגבי הישיבה שהייתה אתמול בערב בהנהגת ההורים העירונית. מעל 90 אחוז מחברי ההנהגה תמכו בדעה שקיום הלימודים בשגרה הנוכחית מהווה סכנת הידבקות מיותרת במיוחד לאור כך שלא נשארו כמעט ימי לימוד עד סוף שנה".

"הוחלט שינוסח מסמך שמעלה את כל הבעיות כעת: 1. אי יכולת אכיפה של הצוות החינוכי על הוראות משרד הבריאות ואי קיומם על ידי מספר לא מועט של תלמידים. 2. צפיפות בהסעות לבית הספר בתחב"צ. 3. למרות שנקבע שאין כרגע חוק חינוך חובה, תלמידים שנעדרים לא מקבלים השלמה. 4. מקרי ההדבקות הרבים במוסדות חינוך בארץ מעידים על כך שיש לפעול מיידית. 5. צפיפות במזנונים בתיכון, הייתה קריאה לסגירת המזנונים. וכן הועלו עוד טענות נוספות".

צילום: shutterstock אילוסטרציה

היום, לאחר שנודע כי אותרה חולת קורונה נוספת במקיף ו' בעיר כבר התקבלה החלטה חד משמעית בתיכון מקיף ז', כאשר נזכיר כי בתיכון זה כלל לא נמצא חולה ואף לא עלה חשד עד כה. עיקר ההחלטה לא להגיע לבית הספר לאור עליה נוספת במספר החולים במערכת החינוך, תוך חשש כי אי היכולת לשמור על ההנחיות יוביל להתפרצות והדבקה בעוד בתי ספר בעיר.

לשון ההודעה שקיבלו היום ההורים ממקיף ז': "הורים יקרים, להלן הבהרה: ההחלטה לא להגיע מחר לבית הספר התקבלה בשיתוף והסכמת חברי הועד המוסדי של בית הספר ולאור ריבוי ההדבקויות בנגיף הקורונה בבתי הספר בארץ בכלל ובבאר שבע בפרט. הורה שבכל זאת מעוניין לשלוח את ילדו לבית הספר, כמובן שזו זכותו" עוד ציינו בהודעה להורים: "שכבות יא ויב ימשיכו ללמוד למתכונות ולבגרויות ויגיעו לבית הספר תוך שמירה על כללי משרד הבריאות למניעת התפשטות הנגיף". 

קשה לשמור על ההנחיות בבית הספר צילום פרטי

הורה מוועד ההורים של מקיף ז' סיפר ל'באר שבע נט' על החששות: "לאור ריבוי מקרי הקורונה בביתי הספר בבאר שבע וסגירת 2 תיכונים ובית ספר יסודי וכן לאור אי יכול יישום הנחיות משרד הבריאות לשמירה על ריחוק חברתי ועטית מסכות בכל שעות היום, פנינו להנהלת בית הספר (מיום ראשון) להקטין את כמות התלמידים בכל יום בכיתה וללמד ב"זום" (כ 1/3 מהתלמידים  בכיתה והשאר מהזום). כשראינו הבוקר שעוד בית ספר נסגר עד לסיום חקירה אפידמיולוגית, הגענו להחלטה שאנו צריכים לוודא שהצעדים הנכונים נעשים, לכן ועד ההורים (תמיכה גורפת) עצר את יום הלימודים ב 12:30 ולא יגיעו גם מחר תלמידים, עד אשר תהיה תוכנית ללמידה בטוחה".

עוד הוסיף בנימה אישית כי לא שלח את ביתו לבית הספר גם כאשר הדבר התאפשר זאת מתוך חשש להדבקה והבנה כי אין יכולת אמיתית לפקח שהתלמידים אכן שומרים על ההנחיות "אין לי שום טענה למורים, ההפך הם לא צריכים להיות בתפקיד שוטרים וכל רגע להעיר לתלמידים לשים מסכה לוודא שהם עם האלכוג'ל ולכן אני חושב שזה עדיין לא הזמן המתאים לשלוח את הילדים לבית הספר, זה סיכון מיותר, בטח לא במתכונת הנוכחית כשכל כך הרבה תלמידים בכיתה אחת".  

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה