זה הזמן לצרוך תרבות



דווקא היום – ויותר מאי פעם, בין אם אנחנו בבידוד או "סתם" בבית במרחבים נקיים – נוכל ומומלץ שנצרוך תרבות. הינה כמה רעיונות להשלמת פערים

דווקא עכשיו בתקופה לא פשוטה בה רובנו נמצאים בבתים, בין אם בבידוד ובין אם לא, יש לכם הזדמנות לצרוך מעט תרבות שתגרום לכם להרהר עמוקות ולהשלים פערים בעת הבידוד. אנחנו ב'באר שבע נט' ריכזנו עבורכם שלל אפשרויות מעולם התרבות שתוכלו לצרוך מהבית!

תחילה, נזכיר לכם את היוזמה של תיאטרון באר שבע- הצגות התיאטרון האהובות לאורך השנים יגיעו אליכם עד הבית! ביוזמת מנכ"ל התיאטרון שמוליק יפרח הוחלט שמדי יום תיאטרון באר שבע יעלה לאורך התקופה הקרובה את הצגות התיאטרון לעמוד היוטיוב הרשמי, כך שתוכלו לצפות בתכני התרבות גם מהספה בבית.

בין ההצגות שיעלו: "מהומה רבה על לא דבר" מהקומדיות המהוללות ואהובות של שייקספיר עם שרון אלכסנדר, נתן דטנר, אבי פניני, "פרח השכונות", קומדיה מוזיקלית מאת קובי אוז, בשילוב שירי טיפקס עם גיא זו ארץ, מאיר סוויסה, אוולין הגואל, לירז צ'רכי, "כלוב העליזים" קומדיית מצבים מטורפת, מצחיקה (עד דמעות) ומרגשת (עד דמעות), עם מולי שולמן, רון ביטרמן, יונתן צ'רצ'י, שירי גולן, "בוא תכיר את אבא" עיבוד למחזהו המצליח ביותר של אשף הקומדיות הבריטי אלן אייקבורן, עם אורן כהן, ענבר דנון, אדוה עדני, "אם נדע לאהוב" מסע תיאטרלי מוסיקלי בעקבות שיריו של ז'אק ברל, עם אמיר קריאף, עלא דקה, מיכל וינברג, "גן הדובדבנים" עיבוד למחזהו של צ'כוב, סיפור על אנשים קטנים עם לב ענקי, עם תום אבני, רועי אסף, ירון ברובינסקי, "שחק אותה סם"  עיבוד למחזהו הראשון של וודי אלן שהיה ללהיט ענק, עם עידן אלתרמן, גורי אלפי ואפרת בוימולד, "קומדיה סקסית בליל קיץ" קומדיה רומנטית על זוגיות, תשוקה ואהבה עם ירון ברובינסקי, "סליחות" דרמה קומית ישראלית מרגשת עם אוולין הגואל.

אורח בא לדוב. צילום יח"צ

"המעבורת- פרויקט הסיפור הקצר" מדובר במרחב דיגטלי רב-לשוני ורב-תרבותי לסיפורים קצרים מכל העולם. באתר כ-3,000 סיפורים שנכתבו על ידי כותבים מוערכים מכל העולם – בדגש על סיפורת עכשווית וקלאסית. הסיפורים תורגמו מ-38 שפות שונות, לאנגלית, לעברית, לספרדית, לערבית ולגרמנית, כשהתרגום הנבחר מוצג לגולש לצד שפת המקור.

זוהי יוזמה ייחודית של יפתח אלוני – אדריכל, סופר ומשורר, במקור מקיבוץ גבולות שבנגב. המעבורת מאפשר לגולשים מרחבי העולם לערוך לעצמם רשימת קריאה והאזנה לטעמם לפי קטגורית שונות לבחירתם: ז'אנר, ארץ, שפת מקור, משך, מצב-רוח, סופר או סיפור, ולצרוך את התוכן הדיגיטלי הכתוב גם בגרסת אודיו. בכל חודש מועלים למעבורת כ 12 - 16 סיפורים חדשים, כך שהתוכן הנו מקורי וגם מתעדכן תדיר לטובת הקוראים הזריזים.

"מאז ומעולם סיפורים היו אופן השיקוף של התרבות ושל מצב האדם", מתאר יפתח, "דווקא בעת הזו, כדאי לכל אחד מאיתנו להעמיק בקריאה שתגרום לנו להרהר, לחשוב על החיים שלנו ועל חייהם של אחרים. באופן פרדוקסלי –  דווקא העידן הדיגיטלי של היום הוא עידן קריאה, האזנה וכתיבה –  שכן המרחב הדיגיטלי מאפשר הזדמנות אדירה לספרות לתפוס מחדש את מרכז הבמה. אני מאמין שבמעבורת כל אדם יוכל למצוא את התוכן שיאפשר לו התבוננות מחודשת ורעננה על החיים, ובכלל – וכל התוכן המוגש בו הוא בחינם, ולכל דורש".

כל סיפור שמתפרסם ב"מעבורת" נבחר על ידי צוות עורכים מרחבי העולם; בפרויקט סיפורים מ-52 מדינות שתורגמו מ-38 שפות. בפרויקט מתפרסמות יצירות קלאסיות לצד סיפורים עכשוויים, וספרות אוונגרדית ניסיונית ובועטת מהעבר ומההווה. מיטב הסופרים הבינלאומיים מיוצגים בפרויקט - טוביאס וולף, ג׳ניפר איגן, אולגה טוקרצ'וק, לארס סובי כריסטנסן, דוריס לסינג, דיויד קונסטנטין, יוקיו מישימה, ועוד רבים אחרים, כשלצידם כותבים צעירים מבטיחים. בין הסופרים שהתפרסמו עד כה במעבורת: ג'מייקה קינקייד, טוביאס וולף, גרהם גרין, פיודור דוסטוייבסקי, ג'ניפר איגן, לארס סובי כריסטנסן, דורית רביניאן, דרור משעני ורבים אחרים. 

קריאה נעימה: https://www.shortstoryproject.com/he/

 המעבורת-פרויקט הסיפור הקצר. צילום מסך

ספרי אודיו לילדים באתר הוצאת "רימונים" - ברגע שכבר מיציתם את הספרייה הפיזית הביתית ואי אפשר לצאת לשאול מהספרייה או לרכוש חדשים – הוצאת רימונים מאפשרת לכל המשפחה ליהנות ממגוון רחב של ספרים לכל בני הבית, במחירים מיוחדים– באפליקציית ספראיפ. בין הספרים, למשל: נשיקות בתלתלים מאת קרן ליאל אשרי, "חדרך חושך" מאת יעל שכנאי, "הבת מחוץ לארץ" מאת נג'את אל האשמי וגם "זיעה" מאת ז'ורז'י אמאדו, החל מ-10 ₪ לספר! באתר רימונים אפשר ליהנות גם ממגוון של ספרי אודיו לילדים – כך שממש יהיה גם מי שיקרא את הסיפור בקול לכולם וההורים יוכלו לנוח.

http://bit.ly/2w8OGvM

 ספרי אודיו באתר רימונים

הצגות ילדים בתיאטרון אורנה פורת לצפייה חינם ביוטיוב. בין ההצגות תוכלו למצוא את: "למה רק כבשים", "גיבורה", "התפקיד הראשי", "אפקט הפרפר", "טופל'ה טוטוריטו", "מלך סיאם", "מיכאל", "אי המטמון", "מבצע סבא", "מסיבה בגן העכברים" ו"הנסיכה על העדשה".

כנסו ללינק לצפייה: http://bit.ly/2TWqbuF

 

היכל הקונצרטים הדיגיטלי של הפילהרמונית של ברלין, בו ניתן להאזין ולצפות בהקלטות של התזמורת, נפתח כעת בחינם לכולם. השתמשו בקוד BERLINPHIL או פשוט בלינק שמופיע בכניסה לאתר: http://bit.ly/33sHC9x

 

מוזיאונים מסביב לעולם בסיור וירטואלי- אם מעניין אתכם לחקור את התרבות בעולם כולו מהספה בבית, היכנסו לסיור וירטואלי באחד מהמוזיאונים, תוכלו לבקר למשל במוזיאון הבריטי בלונדון, מוזיאון ואן גוך באמסטרדם, הגוגנהיים בניו יורק ועוד.

http://bit.ly/2IXNpKO

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה