השוק העירוני בבאר שבע נסגר: "לוקחים לנו את הפרנסה, אצלנו הסיכון יותר קטן מהסופר"



השוק העירוני בבאר שבע נסגר בגלל הקורונה והסוחרים כועסים: "השוק שלנו פתוח ומרווח, אנשים שומרים מרחק. למה הסופרים פתוחים ואותנו סוגרים? מאיפה נביא כסף הביתה?"

אתמול נכנסו לתוקף ההגבלות על השווקים במסגרת התקנות לשעת חירום שעליהן החליטה הממשלה שנועדו להילחם בהתפשטות נגיף הקורונה. בתקנות נכתב כי אסור להפעיל "שוק קמעונאי הפתוח לציבור הרחב, וכן דוכן בשוק כאמור ובכלל זה דוכן למכירת מזון, ולמעט שוק סיטונאי". על פי התקנות חנויות לממכר מזון יהיו פתוחות, אך לא בשווקים קמעונאיים. בתוך כך, הודיעה עיריית באר שבע על סגירת השוק העירוני בבאר שבע., מה שהוביל לתגובות זועמות של הסוחרים שמרגישים שפוגעים להם בפרנסה ואין מקום להבדיל בינם לבין רשתות השיווק. "אצלנו הסיכון קטן יותר מאשר בסופרים", אמר ל'באר שבע נט' יוחאי כרדי סוחר בשוק.

"בעקבות החלטת ממשלת ישראל והנחיות משרד הבריאות, ייסגר השוק העירוני, בדומה לכל השווקים בארץ, בראשם שוק הכרמל בתל אביב ושוק מחנה יהודה בירושלים. לפי הנחיות משרד הבריאות לא ניתן לשלוט על כמות הנכנסים לשוק או לשמור על מרחק איש מרעהו", פרסמה העירייה הודעה, "למרות שפנינו בשעות האחרונות למשרד הבריאות ולגורמים נוספים בבקשה לאפשר את המשך הפעלת השווקים, לא ניתן היה לשנות את ההחלטה, מתוך דאגה לבריאות הציבור והסוחרים. אנו מבינים את עוגמת הנפש ואת הנזק שנגרם לסוחרים, אולם בריאות הציבור קודמת לכל ואנו מחוייבים לפעול בהתאם להחלטות הממשלה והנחיות משרד הבריאות. בתקווה לימים טובים יותר ובעיקר בריאות איתנה לכולם".

הסוחרים בשוק מוחים על ההחלטה של הממשלה לסגור את השווקים ולהשאיר את רשתות השיווק פתוחות. "אנחנו מרגישים שמקפחים אותנו, שהשלטונות זרקו אותנו. השוק שלנו פתוח ומרווח, אנשים שומרים מרחק. בסופרים יש אנשים שעומדים בתור צמוד אחד לשני, מחכים מחוץ לסופרים... למה זה בסדר ואצלנו לא?", סיפר ל'באר שבע נט' יוחאי כרדי סוחר בשוק, על התחושות, "הגיעו שוטרים ופשוט סגרו לנו את התריסים. אנחנו הסוחרים, הירקנים, חיים מהיד לפה, יש לי שישה ילדים, מאיפה אני אביא כסף לבית? הם לוקחים לנו את הפרנסה, לאן הגענו??... התחושה היא שהחזק שורד ואותנו האזרחים הקטנים, הופכים לעוד יותר קטנים".

ההודעה על סגירת השוק הביאה עימה שלל תגובות של תושבי העיר ברשתות החברתיות, ביניהן: "ובסופר כן אפשר לשמור על המרחק בין האנשים? לא מובן ההסבר הזה" ; "בריאות הציבור חשובה יותר! עם כל הקושי, לפעמים אין ברירה. אנשים רבים נפגעים, מקומות תעסוקה רבים נסגרו.." ; "החלטה לא נכונה ,הרי השוק הוא מרחב פתוח ,וגם ככה הוא אף פעם לא מפוצץ לקוחות בגלל הרשתות הגדולות ,במקום שהפקחים שנמצאים שם יאכפו את כללי ההתנהגות בקורונה אתם מעדיפים לסגור ולתת לעוד אוכלוסיה שתפגע כלכלית" ; "מציעה להעלות פוסט מסודר עם טלפונים של בעלי בסטות שירצו לקיים משלוחים, לעזור להם לשמור על הפרנסה".

בהמשך לכך, פירסם ראש העיר רוביק דנילוביץ' על הניסיון לסייע לסוחרים: "הודעה בנושא השוק העירוני: לאחר שפניתי אתמול אל מנכ״ל משרד הבריאות, משה בר סימנטוב, שוחחתי לפני מספר דקות עם ידידי ראש עיריית ירושלים, משה לאון. שנינו בדיעה אחת, שניתן לאפשר פעילות מפוקחת, מוגבלת ומבוקרת בשוק העירוני ואנו עושים מאמצים גדולים מול משרד הבריאות, על מנת שהסוחרים יוכלו לעבוד במתכונת חירום (בדיוק כמו במרכולים). אנו מקווים שמשרד הבריאות ישתכנע ויאפשר זאת. נעדכן בהמשך היום. אני מודה לראש עיריית ירושלים על המאמצים והנכונות לשתף פעולה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה