השבתה חלקית במטרה לעצור את התפשטות הקורונה



ראש הממשלה מכריז לאחר שורה של פעולות שהתבצעו בשבועות האחרונים, הוחלט על השבתה מלאה של מערכת החינוך והשבתה חלקית במשק ובזאת - תרבות הפנאי תפסיק, התחבורה הציבורית בסימן שאלה. המטרה - לעצור את התפשטות הקורונה בארץ

לאחר שורה של החלטות חדשות, הוחלט הערב על השבתה מלאה של מערכת החינוך והשבתה חלקית ובזאת הפסקת תרבות הפנאי, מעבר לעבודה מהבית ככל שניתן, איסור שהות מעל 10 אנשים באותו חלל, נושא הפעלת תחבורה ציבורית נמצא בדיונים. 

דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו הערב, כל תרבות הפנאי תופסק "אני מבין את הקושי אבל כרגע כל תרבות הפנאי תופסק וראינו ששיתפו עם זה פעולה ונהגו באחריות עד כה. בנוסף, מי שלא חייב לצאת לעבודה ולא חייב לצאת לעבודה שלא יצא, מי שלא חייב לצאת לנסיעה לדלל את זה, אנחנו מקטינים את המגע של הציבור. אני מאמין שאנחנו נמשיך להקדים את העולם ואת המחלה, המטרה שלנו היא לשטח את העקומה". 

שי באב"ד מנכ"ל משרד האוצר הוסיף לדברי רה"מ: "ניסינו בסוף השבוע האחרון לראות מה הצעדים שאנחנו צריכים לעשות לפי הנחיות משרד הבריאות מצד אחד ומצד שני להמשיך לספק את כל השירותים הנדרשים - אספקת המזון, בתי המרקחת ועוד. לגבי ההנחיות השונות לאחר כל הדיונים, הוחלט שיצטרפו להשבתה: גני הילדים, הפעוטונים ומעונות היום. בנוסף, הוחלט כל תרבת הפנאי, מרכזי בילוי, בתי קפה, קניונים, מלונות, טיולים, אולמות אירועים, כנסים, חדרי כושר, אולמות קולנוע וכדומה יסגרו. במגזר הפרטי אנחנו לא סוגרים, אבל אנחנו כן מבקשים מכל ראשי החברות לאפשר לעבוד מהבית". 

כמו כן, הבהיר רה"מ כי מצבנו עדיין טוב ביחס לעולם והגורמים הרלוונטים ממשיכים להיות בקשר רציף עם המקבילים שלהם בעולם וללמוד יותר ויותר על הנגיף ועל דרכי ההתמודדות עמו: "מדינות מאמצות אחת אחרי השנייה את ההחלטות שאנחנו קיבלנו. בישראל אנחנו מתייחסים לכל האירוע הזה כאירוע מתגלגל, אני בקשר כל הזמן עם הגורמים במשרד הבריאות ואחרים, אנחנו בקשר עם המקבילים שלנו ולומדים כל הזמן. אנחנו יכולים לנצח את הנגיף הזה אבל זה מחייב שינוי בשגרת החיים, נצטרך לאמץ שגרת חיים חדשה, כדי להגביל את קצב ההתשפטות של המגפה". 

"אני חוזר ומבקש מכם לנקוט ב-2 צעדים חשובים: 1. לרחוץ ידיים בסבון 2. לא ללחוץ ידיים. אני רואה בתדהמה אנשים שעדיין ניגשים מתחבקים באירועים, מתנשקים, אומרים 'לי זה לא יקרה'. הנגיף הזה לא מבחין בין אנשים יהודים או לא יהודים אני פונה לכלל הציבור תקפידו על הדברים האלה. אני מבקש שתשמרו על מרחק של שני מטר, הדבר הזה ייתן לנו הגבלה של הדבקה". 

אנחנו נמשיך להבטיח שירותים חיוניים לכל המשק, אני אומר את זה קודם כל לגבי המזון, משום שהייתה בהלה הסתערות לסופרים, יש לנו אספקה מכאן ועד הודעה חדשה, המלאי קיימים גם לפסח, אין לנו שום מחסון. אני מבקש מכם קודם כל להבין הסופרים ימשיכו לתפקד ומזון יהיה. דבר שני תרופות, לא יהיה מחסור בתרופות בתי המרקחת ימשיכו לפעול. דבר שלישי הבנקים ימשיכו לפעול. תחנות דלק גם". 

נמשיך לעדכן ככל שיתקבלו החלטות נוספות והבהרות לגבי ההחלטות הקיימות. 

ראש הממשלה צילום לעמ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



תוצאה
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה