היערכות מוגברת לעלייה דרמטית במספר החולים בישראל



שימוש באמצעים דיגיטליים, הגדלת מספר הבדיקות והוספת מכונות הנשמה המדינה נערכת להתשפטות הקורונה, כולל מצבים רבים של חולים קשים

הערב הודיע ראש הממשלה כי נושא השימוש באמצעים דיגיטליים כבר נכנס לפעולה וכבר בימים הקרובים יחלו לקבל הודעות מי שצריכים להיכנס לבידוד, בנוסף הבהיר כי מערכת הבריאות נערכת לתגבר את צוותי הרפואה, מכשור מתאים הגיע לארץ וכן צפויה הגדלה משמעותית מספר הבדיקות. במקביל הבהיר כי משרד הבריאות נאלץ להוציא את ההנחיות המחמירות כי ניכר שיש אנשים שחושבים שאנחנו בחופש גדול, כאשר אנחנו בשעת חירום ונאלצים להתמודד עם מגפה קשה שעלולה לעלות בחיים.

ראש הממשלה צילום לעמ

דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו: "זו מגפה באמת קשה זה לא משחק ילדים, זה לא חופש גדול, זה עניין של חיים או מוות. כדי לצמצם את מספר המתים מהמגפה אני מדווח לכם הערב על עוד שלושה צעדים חדשים:

ראשית, אנחנו נגביר דרמטית את יכולת האיתור והבידוד של הנדבקים התחלנו היום להפעיל את הטכנולוגיה הדיגיטלית שמאתרת את האנשים באו במגע עם חולי הקורונה, נודיע לאנשים אלה להיכנס לבידוד של 14 יום. אלו צפויים להיות מספרים גדולים, אפילו גדולים מאוד, זהו מהלך קריטי להאטת התפשטות המגפה במדינה.  

הדבר השני, אנחנו מגדילים באופן דרמטי את מספר הבדיקות, הנחתי את משרד הבריאות להגדיל משמעותית את מספר הבדיקות ל-3,000 בדיקות ביום לפחות ייתכן שנגיע ליותר מזה, למיטב ידיעתי ביחס לאוכלוסייה זהו מספר הבדיקות הגדול ביותר בעולם אפילו ביחס לדרום קוריאה. אנחנו מייבאים את אמצעי הבדיקה כולל באמצעות קשרים אישיים שיש לי עם מנהיגים בעולם וגם על ידי ייצור עצמי בישראל, במקביל מד"א יפתחו בבדיקות קורונה ברכבים.  

שלישית אנחנו מגבירים את היערכות בתי החולים לטיפול בחולים קשים, בתי החולים נערכים לקליטת חולים כולל מיגון הצוותים הרפואיים והוספת אלף מכונות הנשמה. אני חוזר ומצדיע לצוותים הרפואיים שעושים מלאכת קודש להצלת חיים.

בנוסף, אני חוזר ואומר אני מבקש מכם משמעת ואחריות כל מה שתיארתי לכם כאן וכל הצעדים שאתם רואים שאנחנו נוקטים בשבועות האחרונים ששמים את ישראל בקדמת המדינות בעולם, לא יעזרו אם לא תהיה משמעת ואחריות מצדכם. אני אומרת את זה הערב בצער, יש רבים בניכם שלא מבינים עדיין את גודל הסכנה, שחושבים שזה חופש ומשחקים, עוברים אחד ליד השני, נוגעים אחד בשני, תורים צפופים לא שומרים מרחק. זה לא משחק ילדים זה עניין של חיים או מוות!". 

לדבריו הצטרף מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב: "כדי להצליח אנחנו צריכים שתשתפו איתנו פעולה, שתבינו שהאירוע הזה הוא אירוע רציני. נצליח לעבור אותו רק עם שיתוף פעולה מצדכם". 

פרופ' סיגל סדצקי צילום לע"מ

פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור משרד הבריאות: "אנחנו נמצאים באירוע קשה ואירוע מורכב, הוא אירוע מתגלגל ולכן קיימת באירוע הזה אי וודאות גדולה. עיקר האסטרטגיה שלנו היא עצירת ועיכוב התפשטות הנגיף, המדיניות שלנו מורכבת מבידוד, בידוד ושוב בידוד, בידוד ממוקד כמי שאיתרנו אותו כאדם בסיכון אם זה אדם שהגיע מחו"ל, ואם זה בגלל בידוד חברתי מה שהגדרנו כריחוק חברתי שבו אנחנו מבקשים מאנשים לשמור על מרחק אחד מהשני, כי זו הדרך שהנגיף עובר וזו הדרך לשמור על עצמנו ועל היקרים שלנו. האסטרטגיה הזאת דורשת הרבה הפנמה ושינוי הרגלים, זה שינוי אדיר מכל מה שהתרגלנו אליו, מלהתחבק ולהיות חמים".

בנושא הביקורת הציבורית על המעבדות והבדיקות אמרה פרופ סצדציק: "גם אנחנו בתוך המשרד מקיימים דיונים על נושא הבדיקות. אני רוצה להבהיר הבדיקות הן כלי מאוד חשוב, אבל הבדיקות הם לא פתרון למצב, הפתרון הוא בידוד. חשוב להבהיר הבדיקות הן כלי לכלי הזה יש מגבלות, בנוסף כיוון שהאירוע הוא אירוע מתגלגל גם הבדיקות בהתאם לכך, אם התחלנו עם בדיקות רק למי שחוזר מחו"ל הרחבנו ושינינו את ההנחיות לבדיקות בהתאם למצב. חשוב להבהיר שערכן של בדיקות באנשים א-סימפטומטיים הן חסרות ערך, כיוון שאדם יכול להיות נשא, אך איך לו סימפטומים ויום למחרת יופיעו סימפטומים והוא יהיה חיובי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה