הבאר שבעים חוזרים הביתה מפרו



אחרי שמאות ישראלים, ביניהם גם צעירים מבאר שבע, מצאו עצמם תקועים בפרו שבדרום אמריקה בעקבות הקורונה והסגר שהוטל על המדינה, כעת הם חוזרים הביתה לישראל: "הבטן מתהפכת משמחה, עם ישראל חי!"

לפני מספר ימים דיווחנו לכם ב'באר שבע נט' שישנם מאות ישראלים, ביניהם גם מטיילים מבאר שבע, שתקועים בפרו בדרום אמריקה בשל התפשטות נגיף הקורונה וההסגר שהוטל על המדינה. כעת, אפשר לנשום לרווחה- הישראלים חוזרים הביתה לישראל! חזרתם מתאפשרת בעקבות התערבות של שר החוץ, ישראל כץ, אשר שוחח עם הנהלת אל על וסיכם עימה על סיוע בהשבת הישראלים הנמצאים בפרו. הישראלים יחזרו ברכבת אווירית שתכלול ארבעה מטוסי דרימליינר של אל על.

ציפורה חלפון, פעילה חברתית ויו"ר סניף 'יחד למען החייל' בבאר שבע, אשר שני האחיינים שלה מבאר שבע נמצאים בפרו, סיפרה ל'באר שבע נט' על התחושות: "המשפט עם ישראל חי וחי לנצח נצחים מתבטא ברגעים הללו. עכשיו בזמן הזה שכולם עומדים בתור בשדה תעופה בלימה בירת פרו, ממתינים משמחה. עייפים אבל מרגישים כחול לבן... ברגעים הללו שהם שם 1000 ישראלים, צעירים מלח הארץ שלנו, רובם אחרי צבא, חלקם בשירות וכאלו שיצאו עם הבנים לטייל הלכו לנקות את הראש להיטען מחדש, להתמלא באנרגיות".

היום עברו מאות מטיילים ששהו בעיר קוסקו לבירת פרו, לימה, משם יטוסו עם המטיילים שכבר שם, חזרה לישראל. ציפורה שיתפה ברגעים בהם הודיע נשיא פרו על סגירת השמיים והנסיעה שעשו המטיילים מקוסקו ללימה, ביניהם האחיינים שלה מבאר שבע. "מכאן התחיל מירוץ נגד הזמן. מיליון טלפונים למשרד החוץ, לשגרירות, משם לחברות הנסיעה ושוב לכל העולם... כל טלפון מקפיץ. כל הודעה מלאה בתקווה שיש פתרון. אלו היו 3 ימים מורטי עצבים, ללא שינה וכאבי בטן. הרבה אימהות בוכות מתפללות לנס... ואז הגיעה ההודעה המיוחלת. משרד החוץ ואלעל בשיתוף פעולה שולחים רכבת אווירית להחזיר את הילדים. פתאום הדמעות יורדות לבד, הבטן מתהפכת משמחה. מה שבטוח קורונה לא קורונה את המסע הזה של 3 ימים לא אשכח לעולמים!".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה