באר שבעים תקועים בפרו: "הם במצוקה גדולה וחוסר וודאות"



מאות ישראלים, ביניהם גם מבאר שבע, מצאו עצמם תקועים בפרו שבדרום אמריקה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה וההחלטה של הנשיא לסגור היום את גבולות המדינה. המטיילים מבאר שבע נמצאים בחוסר וודאות: "הם במצוקה, זו אחריות של כולנו להחזיר אותם הביתה"

מאות מטיילים נמצאים בחוסר וודאות במדינת פרו בדרום אמריקה, לאחר שהנשיא הכריז על סגר מלא למשך שבועיים במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. בין המטיילים גם צעירים מבאר שבע, אשר נאבקים על האפשרות לעזוב את הערים קוסקו ולימה ולצאת מהמדינה, בעקבות סגירת הגבולות. ציפורה חלפון, פעילה חברתית ויו"ר סניף 'יחד למען החייל' בבאר שבע, אשר שני האחיינים שלה מבאר שבע נמצאים בפרו, סיפרה ל'באר שבע נט' על התחושות: "הם במצוקה מאוד גדולה שם, זו אחריות של כולנו להראות ערבות הדדית ולסייע להם".

מטיילים רבים בפרו נסעו לטיול עוד לפני שהתפרץ נגיף הקורונה וכעת הם נמצאים בסיטואציה לא פשוטה. "בקוסקו יש מאות ישראלים שלא יודעים מה לעשות, בשדה התעופה היו אלפי אנשים ולחברות התעופה אין איך לעזור. חברת חילוץ פרטית העלתה היום בלילה את המטיילים על אוטובוסים מקוסקו ללימה כדי שינסו משם לעלות על טיסה הביתה", מספרת ציפורה, "זו נסיעה ארוכה של שעות רבות ואנחנו מקווים שהם יגיעו בזמן ויוכלו לצאת מהמדינה".

ציפורה אף פרסמה קריאה ברשתות החברתיות כדי שכל מי שיכול ינסה לסייע להחזיר אותם הביתה: "חברים אני זקוקה לשיתופים שלכם. עם ישראל ערבים זה לזה! דווקא בימים הללו... יש שם 1000 ישראלים והרבה מהם באר שבעים... אני מבינה את המצב. יודעת את העומס ועדיין מבקשת את עזרתכם להחזיר אותם הביתה!". לדעת ציפורה זו אחריות של כולנו להחזיר את הישראלים הביתה: "יש פה ערבות הדדית, זו אחריות של כולנו והמדינה וכולם צריכים לעשות הכל כדי לסייע להם. הסיטואציה קשה לכולם אז בטח להם במדינה זרה כאזרחים זרים... אנחנו מקווים שהם יחזרו הביתה במהרה".

אולי בכל זאת יש מקום לאופטימיות. על פי דיווח באתר ynet, שר החוץ ישראל כץ שוחח עם הנהלת אל על והגיע איתה לסיכום על סיוע בהשבת הישראלים הנמצאים בפרו: "הנהלת משרד החוץ תתאם את הפרטים עם החברה ועם שלטונות פרו. מסורת ארוכת שנים של אל על כחברת תעופה לאומית שמתגייסת לסייע בשעת חירום, ממשיכה גם כעת".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה