דיריי "משען" באר שבע מחכים לתוצאות הבדיקות



אתמול התקיימו בדיקות הקורונה לדיירי ואנשי צוות בית אבות "משען" בבאר שבע וכעת הם מחכים לתוצאות. "אנו ממתינים לתוצאות הבדיקות, מקווים שיהיו שליליות"

אחרי מאבק של ימים על ידי בני המשפחה והדיירים במקום, אתמול (רביעי) בוצעו בדיקות לגילוי נגיף קורונה אצל הדיירים ואנשי הצוות בבית אבות "משען" בבאר שבע. כעת הם מחכים לתוצאות הבדיקות.

עד כה בצער רב 3 דיירים מבית האבות בעיר נפטרו כתוצאה מנגיף הקורונה, כשישנם עוד דיירים ואנשי צוות חולים. בתחילת השבוע, דיווחנו לכם ב'באר שבע נט' כי בני המשפחות של הדיירים במקום והדיירים עצמם קראו למשרד הבריאות לבצע בדיקות לגילוי הנגיף, היות ובית האבות עלול להיות מוקד הדבקה ומדובר באוכלוסייה שהיא בסיכון.

כעת, נספר לכם שאתמול (רביעי) בוצעו על ידי אנשי מד"א בדיקות קורונה לדיירים ואנשי הצוות. "התחילו לקיים בדיקות, היה אתמול רגיעה קלה עם מפלס הלחץ. אנו מתפללים שהתוצאות יהיו שליליות, 9 חולים שאובחנו כבר פונו לבית חולים סיעודי ביפו שהוסב לטיפול לחולי קורונה מהגיל השלישי", סיפרה ל'באר שבע נט' מיכל, אחת מבני המשפחה, "משרד הבריאות נכנס לשם ביום ראשון והתחיל לטפל בהם, האחות המפקחת מטעם משרד הבריאות נותנת לנו מענה מתוך המחלקה".

משען באר שבע. צילום ארכיון באר שבע נט

דיירת אחת בבית האבות, אסתר חלילי, מפרסמת ברשתות החברתיות סרטונים בהם היא משתפת בתחושות שלה. בתחילת השבוע קראה לבצע בדיקות ואמרה: "אנחנו מבודדים בעקבות החשיפה לקורונה שהפילה קורבנות. מדוע דרישתנו להיבדק משך שבוע ימים לא זכתה עד עתה להתייחסות? מדוע עלינו להתדפק על הדלתות ולהתחנן? ברגע שזה קרה, החובה הייתה לדאוג לנו לבדיקות הדרושות".

היום (חמישי) פירסמה אסתר סרטון אופטימי יותר ובו היא משתפת כי היא מחכה לתוצאות הבדיקות: "ידידים וחברים יקרים, כאן שוב אסתר חלילי מהחדר המבודד. החיים נמשכים ברוך השם מול הטלוויזיה, המחשב והפייסבוק, רק ידיד הפסנתר שלא עזבתי מגיל שש חסר לי... למרות הכל אנחנו ממתינים לתוצאות הבדיקות ומקווים שגם חברי בדיור המוגן בכל הארץ יזכו להידבק. רק בריאות טובה לכולם, אמן".

משען באר שבע מסרו: "הנהלת הדיור המוגן משען באר שבע עדכנה את משפחות הדיירים כי 149 מתוך 151 דיירי האגף העצמאי, נמצאו נקיים!! מחיידק הקורונה. שלשום בוצעו על פי דרישת ההנהלה בדיקות לכלל העובדים והדיירים. מצבם של 2 הדיירים שלקו בנגיף טוב והם לא פתחו תסמינים. כעת ממתינים לתוצאות בדיקות אנשי הצוות. הנהלת משען מסרה כי צעדי הבידוד המחמירים בהם נקטה מיד לאחר שהתגלה החולה הראשון במקום, הוכיחו את עצמם. ההנהלה מתכוונת לבצע בשבוע הבא חיטוי המתחם ולבצע בידוד מבוקר, על מנת להמשיך ולהבטיח את בריאותם של הדיירים. בתוך כך דורש מנכל רשת משען, עמרי כהן, ממשרד הבריאות וממשרד הבטחון מענה אשפוזי עבור עשרת הדיירים הסיעודיים שלקו בנגיף. עוד דורש כהן כי הביטוח הלאומי יאפשר ל 60 המטפלות העובדות באגף הדיור העצמאי לשוב לעבודתן לאלתר. כזכור, הביטוח הלאומי הורה לעובדות להפסיק את עבודתן והדבר מקשה עד מאוד את הטיפול בדיירים. מנכל רשת משען עמרי כהן אומר כי אין כל הגיון לשים מדינה שלמה בסגר מוצדק על מנת שניתן יהיה לטפל באוכלוסיות החלשות ובראשן הקשישים, ובה בעת לא לטפל בקשישים ולא להעניק להם מענה רפואי וטיפולי כמתבקש".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה