בני משפחות דיירי "משען" בבאר שבע: "אנחנו בחוסר וודאות"



לאחר מותו של דייר משען בבאר שבע אברהם ארושס ז"ל בן ה-93, בני המשפחות של שאר הדיירים דואגים לשלומם ויוצאים בדרישה לבצע בדיקות לכלל דיירי בית האבות: "לא אומרים לנו כלום, מגיע לנו לקבל תשובות"

ביום שישי האחרון דיווחנו על הנפטר התשיעי ממחלת הקורונה, תושב באר שבע, אברהם ארושס בן 93 ז"ל, אשר היה דייר בבית אבות "משען" בבאר שבע. כעת מתברר כי דיירים ואנשי צוות נוספים אובחנו כחולים והמשפחות טוענות כי לא יוצרים איתם קשר ולא מתבצעות בדיקות לגילוי נגיף הקורונה לדיירים במקום. חלקם אף הגיעו היום (ראשון) לשערי בית האבות בכוונה לקבל תשובות. "לא אומרים לנו כלום, אני חרדה לשלומו של אבא שלי ושל הדיירים הנוספים", סיפרה ל'באר שבע נט' מיכל עמיר-קצב, אשר אביה שוהה ב"משען".

הדאגה בקרב בני המשפחה גדולה והם אינם מבינים מדוע כלל הדיירים לא עוברים בדיקות לזיהוי הנגיף ומדוע הם לא מקבלים תשובות או מידע על בני משפחתם ב"משען". החשש הוא שבית האבות בבירת הנגב יהפוך למוקד הדבקה של הקורונה.

"אבא שלי חולה סיעודי בן 79 דייר משען, הוא חלק שולחן עם אברהם היקר זכרונו לברכה, היה קרוב אליו. אנחנו המשפחות כרגע בחוסר וודאות, אנחנו לא יודעים דבר", סיפרה מיכל עמיר-קצב ל'באר שבע נט', "בחמישי בערב קיבלנו טלפון מהבת של אברהם על כך שאביה אובחן כחולה קורונה, בשישי בבוקר הייתה ידיעה על כך שנפטר... מאותו רגע התחיל מחול שדים בניסיון להבין מה קורה. ההתקשרות שלי עם אבא הוא באמצעות הטלפון הנייח שנמצא במחלקה, אין לו טלפון נייד... מיום שישי בבוקר עד עכשיו לא הצלחתי לתפוס אף אחד, אני לא יודעת מה קורה, אף אחד לא אמר לנו שיש חשד לקורונה במתחם עד יום שישי. אני לא יודעת האם יש מישהו שניגש אליו, האם מטפלים בו, האם מנטלית הוא בסדר... המינימום שמגיע לנו זה לקבל תשובות. אני חרדה לשלומו של אבא שלי ושל כל הדיירים במשען".

משען באר שבע. צילום ארכיון באר שבע נט

גם חן ממן,תושבת העיר שסבתה מתגוררת ב"משען", סיפרה ל'באר שבע נט': "לפני שבועיים הודיעו לנו ממשען כי אי אפשר להוציא את סבתא או להיכנס להיות איתה ולא חשדנו בשום דבר. אמרנו שזה מדאגה... ולפני יומיים נפטר מישהו מקורונה בבית האבות ועוד 5 מאושפזים במצב קשה מאוד. סבתא שלי בת 86 סגורה בתוך חדר ולא יודעת מה קורה בחוץ, היא לא יכולה לצאת אפילו לנשום טיפת אוויר.  המצב מאוד מכעיס כשמשרד הבריאות נמנע מלטפל בבית אבות ולא לבצע בדיקות לכולם . זו פשוט מדגרה של קשישים בקבוצת סיכון, אני רוצה לחשוב שיהיה טוב ושמד"א ומשרד הבריאות ירימו את הכפפה ויצילו את היקירים שלנו".

חן אף פירסמה ברשתות החברתיות פוסט על המצב בקריאה לעזרה לסבתא שלה ואותם דיירים: "בימים קשים אלו כל אחד שומר על משפחתו הקרובה והיקרה לו מכל, מפחד על כל יציאה מהבית בעקבות המצב שאנו נתונים בו. סבתא שלי נמצאת בבית האבות ״משען״ בבאר שבע... סבתא שלי ורוב הדיירים שמתגוררים בבית האבות משען הינם קשישים בקבוצת סיכון שיכולים להידבק בקלות בנגיף!".

 

ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ', פרסם הבוקר את התייחסותו למצב וכתב: "תושבים יקרים. מהרגע שהובא לידיעתי האירוע בבית האבות "משען" בבאר שבע, פניתי למנהל המחוז במשרד הבריאות, ד״ר גדלביץ׳ וביקשתי התערבות מיידית של משרד הבריאות בנושא. במקביל שוחחתי עם מנהל בית האבות, כדי לבדוק מהם החוסרים והצרכים במקום, על מנת לנסות ולסייע מול הגופים המקצועיים הרלוונטיים. הבוקר יצרתי קשר עם מנכ״ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, שהבטיח מצידו כי המשרד מטפל. במקביל, רתמתי את מפקד המחוז בפיקוד העורף אל״מ יוסי כהן, שיעמיד צוות מיומן של קצינים וקצינות, חיילים וחיילות שיהיו במקום ויסייעו לצוותים הרפואיים, המקצועיים והארגוניים בבית האבות. בנוסף לכך,עובדים סוציאליים מעיריית באר שבע יגישו כל עזרה שדרושה בנושא, למשפחות הדיירים. שבוע טוב ושנשמע בשורות טובות, אמן".

 

מ"משען" באר שבע נמסר:

"4 דיירים מהמחלקה הסיעודית בבית הדיור המוגן משען הסובלים ממחלות רקע, מאושפזים בביח סורוקה לאחר שנמצאו חיוביים לבדיקת קורונה. אנשי הצוות שבאו עמם במגע הוכנסו לבידוד על פי הנהלים וכן כל דיירי המחלקה הסיעודית 28 במספר. 2 דיירים נוספים אסימפטומטיים מהמחלקה הסיעודית שנמצאו חיוביים לנגיף הקורונה שוהים כרגע בחדר מבודד וממתינים להחלטתו של משרד הבריאות לאיזה מוסד רפואי לפנות אותם.

משרד הבריאות הבטיח לשלוח צוותי רפואה וסיעוד לתגבור וטיפול בדיירים הנמצאים בבידוד. אחות ממשרד הבריאות נמצאת במשען ומסייעת בגיוס כח אדם למחלקה הסיעודית. עד עתה בוצעו על ידי מד״א 17 בדיקות לגילוי נגיף הקורונה בקרב אנשי הצוות והדיירים. 11 מהם נמצאו חיוביים 5 אנשי צוות ו-6 דיירים ( שכאמור 4 מהם מאושפזים בסורוקה). משען פועלת מול משרד הבריאות לקבלת אישור לביצוע בדיקות לגילוי הנגיף בקרב כלל דיירי הבית ואנשי הצוות וממשיכה לפעול  על פי הנחיות משרד הבריאות ולנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת להבטיח את שלום הדיירים ולעדכן את משפחותיהם באופן שוטף לגבי מצבם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה