גם בימי קורונה: דואגים לכלבים בבאר שבע



למרות הקורונה, עכשיו זה זמן מעולה לאמץ חבר חדש למשפחה! שוחחנו עם עמותת 'באר שבע אוהבת חיות' כדי לשמוע מה מצב הכלבים בעיר, על היערכות צוות המתנדבים המסור ולמה כל כך חשוב לבוא ולאמץ כלב

הקורונה זה לא תירוץ! גם בימים אלו, יש לכם אפשרות לאמץ חבר לחיים, חבר חדש למשפחה. בשל המצב והעובדה שאין אפשרות לקיים ימי אימוץ לכלבים בבאר שבע כפי שהיה נהוג מידי שבועיים, שמענו מעמותת 'באר שבע אוהבת חיות' על ההיערכות של צוות המתנדבים למצב וחשיבות אימוץ הכלבים גם בתקופה זו. "יש מלא פניות בימים האלה, הרכזים עושים הכל כדי לחזור לכולם בזמן אבל צריך את שיתוף הפעולה של כולם. תבואו לאמץ ולקחת לאומנה!", אומרת עדי, יו"ר עמותת באר שבע אוהבת חיות ל'באר שבע נט'.

"למרות המצב, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לנוח. עדיין כלבים נכנסים יום יום להסגר ואם לא תבואו לאמץ יהיה מצב חירום. למה עכשיו זה זמן מעולה לאמץ חבר למשפחה? כי עכשיו יש לכם הרבה יותר זמן ותשומת לב להעניק לכלב ולאפשר לכם ולו להתרגל ולהסתגל למצב החדש", כתבו מתנדבי 'עמותת באר שבע אוהבת חיות' ברשתות החברתיות בקריאה לתושבי העיר, "עשרות כלבים בכל הגילאים מחכים לכם בהסגר באר שבע. צוות הרכזים בעמותת באר שבע אוהבת חיות מתאים את עצמו למצב וזמין להיפגש בהסגר ולהתאים לכם יחד איתכם את החבר החדש למשפחה".

זוגו, רועה מעורבת, מחוסנת ומעוקרת, מחכה לאימוץ. קרדיט: מתנדבי עמותת ב"ש אוהבת חיות

עמותת באר שבע אוהבת חיות הינה עמותה ללא מטרות רווח המורכבת ממתנדבים בלבד, ופועלת כדי לשפר את המציאות הקשה של בעלי החיים בבאר שבע ובסביבתה. העמותה קולטת אליה כלבים וחתולים מכלובי ההסגר העירוני וכן מהרחוב, מעניקה להם טיפול ומוצאת להם בתים חמים. בנוסף, לעמותה פעילויות ופרויקטים שונים ומגוונים, גם בתחום החינוך וההסברה. נכון להיום, סיפרו לנו בעמותה, יש עשרות כלבים באומנה ובהסגר העירוני שמחכים למצוא בית חם. "יש גם גורים וגם בוגרים, כולם מחפשים בית. כידוע הכלבים נמצאים באומנה כהכנה לאימוץ, לראות איך הם מתנהגים בבית ומסתדרים עם אחרים, אם משפחה מעוניינת לאמץ יש הרבה כלבים שרק מחכים", אומרת עדי. בעמותה גם מבהירים שאין חשש ובעלי החיים לא נדבקים בנגיף ואינם יכולים להדביק בו, על פי מסמך של ארגון הרופאים הווטרינרים לחיות הבית בישראל שמבהיר זאת.

אי אפשר לקיים ימי אימוץ בגלל הקורונה. איך בכל זאת אני יכולה לבוא ולאמץ כלב?

"את יכולה להיכנס לעמודי הפייסבוק שלנו 'עמותת באר שבע אוהבת חיות' ו'הסגר באר שבע- כלבים של אף אחד'. בשניהם עולים מידי יום פרסומים על כלבים שצריכים בית או זקוקים לאומנה. אפשר ליצור קשר עם הרכזים שלנו, בכל פוסט מצורף גם מספר טלפון להתקשרות. אם זה אומנה אנחנו מפגישים בין הצדדים ואם מעוניינים לאמץ ולהגיע להסגר זה נעשה בפגישה פרטנית, הכל כמובן בתיאום מראש ובהתאם להנחיות משרד הבריאות".

ברזני, מסתדרת עם כלבים ואנשים, תשמח לבית עם עוד כלב. קרדיט: מתנדבי עמותת ב"ש אוהבת חיות

מה החשיבות הגדולה לאימוץ כלבים? אילו שיקולים מלווים את ההחלטה?

"יש לזה יתרונות ברורים לשני הצדדים, הכלב זוכה לבית חם והמשפחה זוכה לחבר חדש. חשוב לקחת בחשבון שכלב שעכשיו מאמצים במציאות הזו, יתרגל להיות עם כל המשפחה בבית, עם ילדים ואנשים סביבו כל הזמן... זה כלב שיצטרך ללמוד לחיות לבד שוב בעוד כמה חודשים כשזה יסתיים. יהיה צורך לעשות חינוך מחדש לכלב כדי שיתרגל גם להיות לבד בבית במצב של שגרת חיים הרגילה. זה השלב ממנו אנחנו פוחדים, יש הרבה שרוצים לאמץ עכשיו כלב והם צריכים להבין שהכלב נשאר איתך לכל החיים, צריך להיות מודעים לזה ולהיערך בהתאם. גם עכשיו צריך לחשוב על היום שאחרי, אנשים לא תמיד מבינים את המשמעות של אימוץ. מדובר בעוד הוצאות, אחריות, טיפולים... זה לא משהו שלוקחים כמו צעצוע, אז צריך לקבל החלטה לאמץ בכובד ראש, זו החלטה חשובה ומשמעותית".

מה היית רוצה להגיד לקוראים של 'באר שבע נט'?

"חשוב לי להגיד שעמותת 'באר שבע אוהבת חיות' היא עמותה ללא מטרות רווח שמתבססת על מתנדבים בלבד. החל ממתנדבים שמגיעים כשהם יכולים כדי להוציא כלבים בהסגר ובימי אימוץ ועד הרכזים שעובדים מסביב לשעון, כולנו עושים את זה על חשבון זמננו הפרטי כי מצב בעלי החיים בעיר מאוד חשוב לנו. הדבר היחיד שאנחנו מבקשים זה סבלנות, אנחנו נחזור אל כולם. יש מלא פניות בימים אלה, הרכזים עושים הכל כדי לחזור לכולם בזמן אבל צריך את שיתוף הפעולה של כולם. תבואו לאמץ ולקחת לאומנה וגם להתנדב! אנחנו תמיד שמחים לעזרה".

  קרדיט: מתנדבי עמותת ב"ש אוהבת חיות

לאימוצים: 053-7214922

טופס הצטרפות למתנדבים:

סטודנטים: https://bit.ly/2lxlJnz

לא סטודנטים: https://bit.ly/2kEaDwG

קשיו, בוטן, מוסקט ומלך, מחכים לאימוץ. קרדיט: מתנדבי עמותת ב"ש אוהבת חיוקשיו, בוטן, מוסקט ומלך הגיעו ביחד להסגר. ארבעתם (שלושה נקבות ומלך הזכר) הם תינוקות מעורבים בני שלושה חודשים בערך, שיגיעו כניראה לגודל בינוני. הם גורים קטנים וצמאים לאהבה שמחפשים משפחה שתיתן להם בית חם ואוהב לגדול בו. הגורים מחוסנים ומשובבים וימסרו עם סל אימוץ שכולל עיקור/סירוס חובה. לפרטים רז (הודעה בלבד) 0507222571

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה