בשל טעויות באיכון משרד הבריאות ביטל חובת בידוד



ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ צבי האוזר, דנה השבוע, בפעילותו מוקד ההשגות שמפעיל משרד הבריאות על הוראות כניסה לבידוד הנשלחות לאזרחים לאור השימוש בכלי השב"כ, ובתלונות הרבות של אזרחים על הקושי במענה במוקד

כזכור, רק בתחילת החודש הבאנו לכם ב'באר שבע נט' את סיפורה של הסטודנטית שירה גת מבאר שבע, שנשלחה לבידוד בעקבות איכון שככל הנראה היה שגוי

למה זה קרה? נזכיר כי בניסיון לאתר כמה שיותר חולים ולבודד אותם הוחלט לאשר את איכוני השב"כ מבלי לבחון את הבעיות העלולות לצוץ ואכן תוך זמן קצר הגיעו פניות רבות למוקד שהוקם במיוחד לפניות וערעורים של אזרחים המתבקשים להיכנס לבידוד.  

כעת, לאחר טעויות רבות ומסרונים רבים שנשלחו לעשרות אלפי אזרחים בהם התבקשו להיכנס לבידוד מיידי בטענה כי שהו ליד חולה קורונה. מודיעים במשרד הבריאות כי הוחלט לבטל את חובת הבידוד ליותר ממחצית הפונים למוקד בשל תלונה על טעויות. בנוסף, הבטיח המשרד לוועדת החוץ והביטחון כי זמני ההמתנה במוקד יעמדו על כ-2 דקות תוך שבוע ובקרוב יהיו 500 חוקרים אפידמיולוגיים. 

צילום: shutterstock אילוסטרציה

ח"כ ברביבאי, אשר נמצאת בבידוד, השתתפה בדיון באמצעות zoom ואמרה: "ביקשתי לקיים דיון מהיר לנוכח המענה החסר לערעורי האזרחים על איכוני השב״כ. כלי לסיכול טרור שמוסב למעקב אחר אזרחים מחייב רגישות מקסימלית ומעטפת מקצועית של משרד הבריאות. זה התחיל בחטא, יצר חוסר מוטיבציה לפיתוח האפליקציה האזרחית והגדלת מערך החקירות, ונגמר בכ-70 אלף אזרחים שנכנסו לבידוד ואין להם מענה או מי שיבדוק ויחקור האם הם מחויבים בהמשך בידוד ואובדן ימי עבודה. אסור היה לתת לכלי הזה לגיטימציה, אבל אם נתנו, אז חייבם להיערך להמשך ולתת לאזרח מענה ראוי.

ח"כ אייכלר: בימים אלה מתבצעת פגיעה בחירות וזכויות אזרח חמורה הרבה מהחדירה לטלפונים, ואלו הסגרים אשר מוטלים על ערים ושכונות שלמות, כי למדינה אין פתרון אחר. אבל גם בנושא האיכונים, יש את סוגיית אלו שאינם יכולים לקבל הודעות טקסט, ולכן מתקשרים אליהם. אלו הודעות קוליות, בו נאמר להם להיכנס לבידוד, ללא מועד סיום הבידוד וללא מספר טלפון שניתן לחזור אליו לשאול שאלות ולערער".

איילת גרינבאום, מנהלת אגף השירות במשרד הבריאות  והאחראית על כל המוקדים, אמרה לחברי הוועדה כי בשבוע הראשון לפעילותו המנגנון קרס ולא תפקד כראוי, אך מאז יום רביעי שעבר יש מגמת שיפור מתמדת. תחילה מתקשר האדם למוקד "קול הבריאות", אשר מכונה מוקד קו ראשון, ונציגי מוקד זה קיבלו סמכויות לשחרר אדם מבידוד מידית במקרים מסוימים, או לדחות את הפנייה על הסף. מקרים הדורשים בירור ובחינה ממשוכים יותר, או טיפול חריג, מופנים למוקד קו שני, הוא מוקד ההשגות, אשר מטפל בפניות לפי תיעדוף מקצועי – למשל צוותים רפואיים מקבלים מענה קודם בשל חשיבותם למאבק בנגיף.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה