הכאוס באיכוני השב"כ: "לא מודעים ללחץ ולחרדה שהודעת איכון גורמת"



החל מיום חמישי האחרון החלו להישלח עשרות אלפי הודעות לתושבים ברחבי הארץ ובהן מצוין כי הם צריכים להיכנס לבידוד, מאחר ושהו בסמוך לחולה קורונה, אך ככל שמגיעות אלינו עדויות אנו מבינים כי ייתכן שחלה טעות כלשהי באחד משלבי התהליך

איכוני השב"כ הובילו לכאוס ועומס מוגבר על מוקדי משרד הבריאות, לאחר שככל הנראה נשלחו הודעות שגויות לתושבים המורות להם להיכנס לבידוד מידי.

מקרה כזה קרה לשירה גת סטודנטית הלומדת בבאר שבע שקיבלה בסוף השבוע האחרון הודעה לפיה עליה להיכנס לבידוד מאחר ונודע כי שההתה ליד חולה קורונה בזמן שהייתה במסעדה בעיר, שירה שנלחצה מההודעה מיד התקשרה לחבריה שהיו עימה במסעדה במטרה לברר האם גם הם קיבלו את אותה הודעה, למרבה ההפתעה הם לא! 

שירה לא התייאשה, גילתה אחריות והחליטה להתקשר גם למסעדה, לברר אולי מי מהעובדים קיבלו הודעה על כך, אך גם שם הבהירו שלא. גם אז החליטה שירה להמשיך ולבדוק לעומק, נכנסה לאתר משרד הבריאות וחיפשה את התאריך והשעה בה הייתה במסעדה, את המסעדה אומנם מצאה ברשימה, אך לא באותו תאריך ולא באותן שעות בהן הייתה. 

תוך שהיא מבינה שייתכן שחלה טעות באיכון היא מנסה לפנות למוקד משרד הבריאות, שם היא נאלצת להמתין דקות ארוכות על הקו ולעיתים גם נתקלת בניתוק, לדבריה:  "ביום שבת חיכיתי על הקו של מוקד משרד הבריאות במשך שעה ו-40 דקות עד שענתה לי נציגה שאמרה שההודעה נכונה ואני צריכה להיות בבידוד ושאם אני רוצה לערער אני יכולה להתקשר החל מיום ראשון כי מוקד הערעורים לא עובד בסופ"ש" עוד הוסיפה שירה להסביר: "כשהתקשרתי ביום ראשון למוקד גיליתי שחוץ מזה שלקחו לי את חופש התנועה החליטו לקחת לי גם את הזכות להמתין על הקו! כי כל שיחה שחייגתי למוקד התנתקה". 

לאחר שעות רבות הצליחה שירה להגיע למענה אנושי במוקד משרד הבריאות שם הובהר לה כי אין כל בסיס לקבלת הערעור ועליה להמשיך ולשהות בבידוד, זאת נזכיר כאשר אף אחד מחבריה ששהו עימה במסעדה לא קיבל הודעה. עוד מספרת שירה כי באחת השיחות נאמר לה כי ייתכן שהיה חולה במסעדה ועדיין לא עדכנו באתר משרד הבריאות. אם כך עולה השאלה מדוע גם חבריה והעובדים במסעדה לא קיבלו את אותה הודעה? והאם על בסיס "אולי" מכניסים אנשים לבידוד? 

ההודעה שקיבלה שירה

בעקבות הדברים מספרת שירה ל'באר שבע נט' על התחושות להיות היחידה שנשלחה לבידוד מבין כלל החברים שהיו במסעדה: "נראה שאף אחד במשרד הבריאות לא מודע ללחץ ולחרדה שהודעת איכון גורמת. אלו דברים שאפשר לחסוך מאחרים. למרות שהצגתי את כל הפרטים שמבססים את הטענה שלי במוקד אפילו לא שקלו את בקשתי לערער. אני מרגישה ייאוש, חוסר אונים ואטימות מוחלטת". 

עוד הוסיפה שירה: "בגלל ההודעות המוטעות האלו וחוסר המענה, עשרות אלפי אזרחים נכנסו לבידוד, לא הולכים לעבודה, לא יוצאים מהבית, לא חופשיים לנוע במרחב (בהתאם להנחיות כמובן), כל זה בגלל משהו שהיה יכול להימנע באמצעות התנהלות תקינה ומאורגנת". 

ממשרד הבריאות טרם נמסרה תגובה למקרה הספציפי של שירה, אך יצאה הודעת הבהרה כללית בעקבות ריבוי המקרים המזכירים את זה של שירה: 

"משרד הבריאות מעדכן כי החל מיום חמישי נשלחו עשרות אלפי מסרונים ממשרד הבריאות בעקבות איכוני השב"כ. אנחנו מבינים את הקושי שהפעולה יוצרת עבור הציבור אבל חשוב לזכור כי זהו כלי המסייע רבות בחקירות האפידמיולוגיות ומציל חיים. במשרד הבריאות מבקשים גם להדגיש כי כתוצאה מכך מתקבלות פניות רבות בנושא ערעור על בידודים במוקד קול הבריאות 5400* וזמני ההמתנה גבוהים מאד. במשרד הבריאות מכירים את הבעיה ופועלים לפתור אותה. משרד הבריאות פועל לשיפור הזמינות ורמות השירות בהקדם דבר שישתפר בימים הקרובים עם תוספת כוח אדם במוקד. משרד הבריאות מדגיש שקבלת מסרון מחייבת כניסה מיידית לבידוד ויש לנהוג בהתאם למסרון עד קבלת אישור רישמי אחר". 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה