במועצת אל קסום זועקים יקרה כאן אסון



ראש מועצת אל קסום סלמה אל אטראש, בפניה דחופה לראש הממשלה:
"אם המועצה לא תקבל סיוע משמעותי ודחוף אזי תושבי המועצה עלולים להפוך למוקד הדבקה המוני בקורונה"

במכתב בהול אל ראש הממשלה בנימין נתניהו מראש מועצת אל קסום, סלמה אל אטרש, כתב כי אם המועצה שבראשה הוא עומד לא תקבל מייד סיוע כספי ועזרה בהיערכות להתמודדות עם וירוס הקורונה "נהיה עדים לאסון הומניטרי בהיקפים גדולים...".

מועצת אל קסום מונה שבעה ישובי קבע לאורך כביש 31, מטפלת גם בריכוזי ה"פזורה" הבדואית שבין הישובים ומעיקה שירותי חינוך ליותר מ-30 אלף תלמידים. ישובי המועצה נמצאים בתחתית הדירוג החברתי כלכלי של המדינה (אשכול 1) ומרבית 70 אלף תושביה מורכבת ממשפחות גדולות שבראשן בדרך כלל מפרנס אחד. רבים מהמפרנסים הללו נשלחו בימים אלה לחל"ת במקרה הטוב או לפיטורים במקרה הפחות טוב.

ראש המועצה סלמה אל אטרש מזכיר כי על פי ההנחיות, רבים מתושבי המועצה נדרשים לשהות בבידוד, אולם מצוקת הדיור החמורה באוכלוסיה הבדואית בנגב, אשר לדבריו היא תוצאה של עשרות שנות הזנחה, הריסת מבנים והיעדר תכנון – גורמת לכך שהצפיפות מונעת אפשרות לבידוד. לדברי סלמה מבודדים רבים חולקים קורת גג אחת עם בני משפחה לא מודבקים ונאלצים לחלוק גם תא שירותים בודד. 

מאירים את הכפר צילום באדיבות המואז אל קסום

"מצב זה", מזהיר סלמה, "אינו מאפשר לקיים בידוד ביתי כנדרש והוא מזמין הדבקה שיטתית בתוך התא המשפחתי, דבר שיכול מהר מאוד להפוך להדבקה קהילתית המונית. יש לכן צורך דחוף בהקמת מרכזי בידוד רבים שיוכלו לאפשר בידוד כנדרש על פי ההנחיות". מועצת אל קסום הציעה לממשלה להסב בתי ספר ומוסדות חינוך בתחומה למתחמי בידוד לחולי קורונה או סתם מבודדים – אולם לא נענתה. לדברי סלמה בשלב זה מוטב להסב חדרי בתי מלון באזור למתחמי בידוד כדי למנוע את האסון ההומניטרי הגדול.

ראש מועצת אל קסום מוסיף ומדגיש את הצורך בסיוע דחוף לאוכלוסיות החלשות הזקוקות לשירותי רווחה ובמיוחד אזרחים ותיקים ובעלי מוגבלויות שונות. לדבריו אין למועצה אפשרות להגיע לכל האוכלוסיות החלשות והנזקקות ולספק להן לאורך זמן את הצרכים הבסיסים הנרשים כמו מזון ותרופות. עוד מזהיר סלמה מפני אפשרות שבצר להן משפחות אלו ידרדרו לחרפת רעב ואף עלולות לצאת לערים השכנות כדי לרכוש מוצרי מוזן ובכך לחשוף את עצמן ורבים אחרים להדבקה מסוכנת.

לגבי סוגיית הלמידה מרחוק מזכיר סלמה את מצב תשתיות החינוך העלובות במועצה, דבר שהיה העילה להשבתה ממושכת של מערכת הלימודים בתחילת שנת הלימודים. לדברי סלמה "בעוד שתלמידי ישראל מחוברים לתשתית אינטרנט תקנית הרי שילדי המועצה חיים באזורים שאין בהם פריסה של תשתיות בסיסיות והם אינם מסוגלים לקיים למידה מרחוק. "התלמידים הבדואים שנמצאים בתחתית סולם ההישגים בחינוך בישראל עלולים למצוא את עצמם בהדרדרות לתהומות חדשים אחרי משבר הקורונה."

בסיום פנייתו של סלמה לראש הממשלה הוא מבקש את עזרת הממשלה בהענקת סיוע כספי מיידי למשפחות החלשות החיות בתחומי המועצה כדי לאפשר להן לצלוח את המשבר מבלי להיקלע לקריסה כלכלית ואף לחרפת רעב.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה