בדרך להשבתת מערכת החינוך? דיונים בעקבות הקורונה



החל משעות הבוקר מתקיימים דיונים באשר לקיום לימודים במתכונת מיוחדת הן במוסדות להשכלה גבוהה והן במערכת החינוך בתי הספר - התיכונים והגנים. האם אנחנו בדרך להשבתת המערכת בגלל הקורונה? >>>

אמש הודיע משרד הבריאות בשיתוף ראש הממשלה בנימין נתניהו והגורמים הרלוונטים על איסור התקהלות מעל ל-100 איש. יחד עם זאת הבהירו כי בשלב זה נבחנת האפשרות להעיבר את הלימודים במוסדות להשכלה גבוהה ללימודי בית, אולם מערכת החינוך קיבלה הוראה להמשיך לפעול כרגיל. 

הבוקר דיווחו כי מרבית התלמידים אכן הגיעו לבתי הספר - בדרום הארץ הגיעו 80%, אולם היו גם מי שבחרו להישאר בבית בשל החשש מהתפרצות הקורונה. שכן, כבר אמש דווח על עלייה משמעותית והבוקר גדל מספר החולים ל-100, כאשר נזכיר כי בין החולים ילד בכיתה ד' וילד בכיתה ו'. 

בעקבות הדברים שלחה הבוקר מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד מכתב לראש הממשלה בו היא מבקשת להורות על סגירת מוסדות החינוך כפי שעשו במדינות שונות בעולם. לאור הדברים בשעות האחרונות מתקיימים דיונים רבים סביב הנושא והערכות במשרד החינוך מדברות על כך שהלימודים יושבתו עד חופשת פסח לפחות. 

צילום: shutterstock

במכתב ששלחה מזכ"לית ההסתדרות לראש הממשלה נכתב: "ישראל היא מדינה צפופה ביותר. רק בשבוע האחרון קפץ מספר הנדבקים פי שלושה. שוודיה, דנמרק, פולין, איטליה ועוד ועוד מדינות, סגרו את בתי הספר וגני הילדים. סין שסגרה באופן הרמטי את כלל המערכות, לרבות מוסדות החינוך, הצליחה להגיע לשליטה במספר החולים ואף לצמצם אותם. אולם מערכת החינוך אצלנו פתוחה". 

"בתי הספר וגני הילדים, מהווים מדגרות למחלות זיהויות, החושפות את כל באי המקום. זוהי סכנה חמורה ומיידית לתלמדים, לעובדי ההוראה, לבני המשפחות ובפרט לבעלי מערכות חיסון ירודה ו/או הסובלים ממחלות רקע. דו"ח ארגון הבריאות העולמי מסין קבע, שמרבית האנשים נדבקים בבית או בעבודה. התלמידים ועובדי ההוראה יביאו את המחלה הביתה וידביקו את בני משפחתם. הם ידביקו אחרים. כל המאמצים למנוע התפשטות אפידמיולוגית כלל ארצית, לא יצליחו ברגע שבו הנגיף ידביק קהילות שלמות של באי בתי הספר". 

"כבר כעת, עובדי הוראה רבים שלהם מחלות רקע, מערכת חיסונית מדוכאת או בני משפחה רגישים פוחדים ללמד ונמצאים בביתם, ע"ח ימי מחלה. אני מבינה אותם ומודיעה כי הסתדרות המורים תגבה אותם. לצערי, זאת לא הפעם הראשונה שמשרד החינוך מפקיד את עובדי ההוראה והתלמידים ושם אותם בחזית. לא יתכן שהשיקול הכלכלי גובר על הדאגה לבריאותם ולחייהם של התלמידים ושל עובדי ההוראה. יש לגלות אחריות לאומית לבריאות הציבור ובכללם תלמידי ישראל, מחנכי ישראל ובני משפחותיהם כדי לעצור את ההתפשטות ואת הקורבנות הבאים". 

"אני מבקשת ממך להורות על סגירת מוסדות החינוך בארץ: גני הילדים ובתי הספר". 

אנו בבאר שבע נט נמשיך לעדכן אתכם בכל התפתחות בנושא. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה