"בגל הנוכחי יש יותר חולים קשים צעירים" בסורוקה ממשיכים לסייע לבתי חולים ברחבי הארץ



בשל עומסים כבדים על בתי החולים ברחבי הארץ, צוות מהמרכז הרפואי סורוקה מקבוצת כללית יצא בשבוע האחרון לבתי חולים אחרים כדי לחבר ולהעביר שלושה מטופלים למכשירי אקמו ליחידה לטיפול נמרץ קורונה בסורוקה. ד"ר אורי גלנטה רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ קורונה בסורוקה אמר: ״כל ניוד של חולה כזה הוא מורכב ומסוכן, קל וחומר העברה בין בתי חולים״

למרות החיסונים ועל אף הנסיונות לקיים סגר באופן מלא, נראה כי עדיין נרשמים עומסים כבדים במחלקות הקורונה בבתי החולים בחרבי הארץ. מי שנקראו והגיעו לסייע לבתי חולים אחרים הם אנשי הצוות הרפואי מסורוקה, אשר יצאו בשבוע האחרון לבתי חולים אחרים במטרה לחבר ולהעביר שלושה מטופלים למכשירי אקמו ליחידה לטיפול נמרץ קורונה בסורוקה, במסגרת המאמץ הלאומי למלחמה בנגיף. 

זאת כאשר נציין כי ביחידה לטיפול נמרץ קורונה בסורוקה, מאושפזים כעת 5 מטופלים שמחוברים למכשיר אקמו, כאשר שלושה מהם חוברו בשבוע שעבר מחוץ לבית החולים על ידי צוות מסורוקה והועברו ליחידה לטיפול נמרץ קורונה בסורוקה.

בסורוקה מדווחים כי האנשים שחוברו הם: גבר בן 54, אישה בת 26 מאסותא אשדוד וגבר בן 38 מבית החולים אסף הרופא. כולם סובלים מפגיעה ריאתית קשה כתוצאה מנגיף הקורונה ומצבם מוגדר קשה.

הצוות מסורוקה שביצע את המעבר כולל את ד״ר אורי גלנטה וד״ר ליאור פוקס - רופאים בכירים מומחים בטיפול נמרץ, אילנה פוחיס ומריאנה ברנובסקי - אחיות טיפול נמרץ ואת אלי רייני טכנולוג לב ריאה. לכולם ניסיון רב בחיבור למכשיר האקמו ובטיפול בחולי קורונה קשים ומונשמים.

ד״ר אורי גלנטה, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ קורונה בסורוקה אמר: ״החולים על אקמו הם החולים הקשים ביותר מתוך קבוצת החולים הקשים מאוד המאושפזים בטיפול נמרץ קורונה. הם נמצאים במצב שבו הריאות שלהם לא מתפקדות כלל וחייהם תלויים במכשיר האקמו. כל ניוד של חולה כזה הוא מורכב ומסוכן, לא כל שכן העברה בין בתי חולים".

עוד הוסיף ד״ר גלנטה: ״בגל הנוכחי יש יותר חולים קשים צעירים עד גיל 65, ורוב החולים שקיבלנו ליחידה היו בשבוע הראשון של מחלתם. כלומר המחלה מגיעה לשיא הרבה יותר מהר ממה שהיינו רגילים בגלים הקודמים.
בזמן שאנחנו וצוותי טיפול נמרץ נוספים עושים כל שביכולתנו כדי להציל חולים, אזרחי מדינת ישראל נדרשים לשמור על ההנחיות. יש לזכור, שלמרות החיסונים, אנו מצויים עדיין בעיצומו של הגל השלישי ויש להמשיך ולהקפיד על ההנחיות כדי להימנע מהדבקה״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה