"אנחנו עוד נמשיך את הטיול אחרי צבא"



ישראלים רבים חוזרים מחו"ל אחרי שנאלצו להפסיק את הטיול הגדול שלהם בעקבות הקורונה. שמענו מאלמוג, תושבת באר שבע, על התחושות שמלוות את החזרה הביתה, איך מתמודדים עם הקורונה מעבר לים ועל התכניות לסיים את הטיול בעתיד

ישראלים רבים מחכים לרגע בו יסיימו את שירותם הצבאי כדי לצאת ולכבוש את העולם בטיול הגדול, לצאת לטיול אחרי צבא. בתקופה האחרונה רבים מהם נאלצו לקטוע את הטיול ולחזור חזרה לארץ בעקבות הקורונה. אחרי שסיפרנו לכם על הבאר שבעים שחזרו מדרום אמריקה, שמענו מאחת מהן על התחושות עם החזרה לארץ, הטיול שנעצר, איך מתמודדים עם הקורונה בחו"ל והתכנונים לסיים את הטיול כשהכל יהיה מאחורינו. "הכל התחיל לאט לאט להיסגר והבנתי שאין מה להמשיך לטייל, אבל אנחנו עוד נחזור ונסיים את הטיול!", סיפרה ל'באר שבע נט' אלמוג, בת 21 מבאר שבע, שחזרה השבוע מברזיל.

צילום פרטי

"טיילתי בדרום אמריקה כמעט שלושה חודשים, חזרתי השבוע לארץ מברזיל בגלל המצב", אלמוג שיתפה, "אנחנו טיילנו כרגיל ובגלל זה גם לא הבנו את הלחץ שיש בארץ, זה באסה להפסיק את הטיול שכל כך חיכית לו באמצע אבל העיקר הבריאות". אלמוג חזרה ביום ראשון מברזיל ונכנסה ישר לבידוד ביתי לשבועיים, "הכי קשה היה לי שאני לא יכולה לראות את המשפחה שלי שלא ראיתי כל כך הרבה זמן. גם לשדה התעופה המשפחות שלנו הביאו שני רכבים כדי שאני וחברה שלי נוכל לחזור ברכב נפרד הביתה. אז בנתיים רואים הרבה נטפליקס ואני כל הזמן מקבלת 'משלוחי מנות' של אוכל ביתי".

איך היה המצב בחו"ל מבחינת הלחץ מהקורונה? את מרגישה הבדל לעומת הארץ?

"אין ספק ששם פחות לחוצים, עד לפני כמה ימים טיילנו רגיל, אנחנו היינו אלה עם המסכות והכפפות ואנשים לא הבינו למה, הם חיים בסוג של בועה שהכל בסדר, צחקו עלינו שבכלל ביקשנו אמצעי היגיינה... בריו אין לחץ כמו פה, אנשים עדיין הסתובבו בחופים כאילו הכל רגיל ורק בימים האחרונים התחילו לסגור חנויות. היו גם ישראלים שטיילו איתנו שבחרו להישאר, שכרו דירה לשבועיים שם כדי לראות מה קורה".

צילום פרטי

מתי הבנת שהמצב חמור ואין ברירה אלא לעצור את הטיול ולשוב לישראל?

"הלכנו בשבוע שעבר לראות את הפסל של ישו בריו, לקחו אותנו בוואן שהיה מלא באנשים בהלוך... בחזור כשרצינו לעלות לוואן פתאום היה תור גדול של אנשים, התחילו לחטא את הרכב ולעלות רק חמישה אנשים בכל פעם ואסור היה להיות ליד הנהג. אז הבנתי שהמצב לא טוב, שאין מה להמשיך לטייל. היו מקומות שהתחילו להיסגר, הייתה תחושה שלא כיף לטייל, במקום לדבר על הטיול וליהנות כל הזמן רק דיברנו על הקורונה... היה גם לחץ מצד המשפחות שלנו בבית שבצדק רצו שנחזור אז הבנתי שאין מה להמשיך את הטיול".

עוד תחזרו לדרום אמריקה לסיבוב שני?

"ברור, אנחנו עוד נחזור לטיול! ברגע שהכל יירגע נסיים את הטיול כמו שצריך, יש תחושה של פספוס ושל רצון להמשיך לטייל כמו שתכננו אבל בינתיים העיקר הבריאות".

צילום פרטי

 צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה