אהבה מדבקת: זוג חולי קורונה באר שבעיים משתפים



לירון ואיתי, בני זוג מבאר שבע, נדבקו בקורונה ומשתפים בחוויות שלהם מהבידוד, ההשפעה על מערכת היחסים, התגובות מהסביבה והמסר שחשוב להם להעביר- ראיון זוגי בימי קורונה

"אני עובד במחלקת ההדרכה של חברת תקשורת ומישהו מהעבודה התגלה כחולה מאומת. עברתי בכל התקופה הזו של הקורונה לפחות חמישה בידודים שונים עד עכשיו וחשבתי שאני חסין לקורונה, אבל התחילו לי כאבי גרון ותסמינים והלכתי לעשות בדיקה שיצאה חיובית", כך סיפר ל'באר שבע נט' איתי ביטון מבאר שבע שנדבק והחלים מקורונה. "ברגע שהוא גילה שהוא חיובי גם אני הלכתי לעשות בדיקת קורונה וגיליתי שנדבקתי גם כן", סיפרה לנו לירון אטיאס, בת זוגתו של איתי.

לירון ואיתי, בני 19 מבאר שבע, נמצאים בזוגיות בשבעת החודשים האחרונים. לפני כחודש שניהם נדבקו בקורונה והעבירו יחד את ימי הבידוד. בראיון ל'באר שבע נט' הם סיפרו על התקופה יחד בבידוד בתוך חדר אחד, מערכת היחסים בימי הקורונה, מה קרה כשאחד החלים והשני עדיין לא ומה חשוב להם להגיד לכם הקוראים.

"העברנו את הבידוד ביחד בחדר בבית, אני פיתחתי את כל התסמינים ולירון חוותה את זה כאילו אין לה כלום... אני עם קוצר נשימה, כאבים בגב, חוסר טעם וריח ולירון מסתכלת עליי מהצד", סיפר איתי. שניהם מודים כי העובדה שהעבירו את הבידוד יחד הקלה עליהם מאוד: "זה מקל מאוד שהיינו יחד, את לא יכולה לצאת לשום מקום, כולם מפחדים ממך בגלל הנגיף ומשעמם לבד".  

צילום פרטי

איך מעבירים את הזמן בבידוד? הזמן הממושך יחד משפיע גם על הזוגיות ביניכם?

לירון: "זה כן מחזק את הקשר ומשפיע לטובה, אם רבים אין לך לאן לברוח את באותו חדר איתו ואז צריך לדבר ולהשלים, מתקשרים יותר, מעבירים את הזמן יחד, כי זה 24/7 אז בעיני זה חיזק לנו את הזוגיות".

איתי: "זה לראות אותה בכל אורחי חייה, כשאת בזוגיות עם בן אדם זה לראות את הבן אדם בכל הסיטואציות וזה יותר מחזק את הזוגיות ובונה אותה. את הזמן בבידוד העברנו עם הרבה נטפליקס ומשחקי רמי".

איך אתם מרגישים עכשיו, עדיין חווים תסמינים?

איתי: "אני החלמתי, יצאתי שלילי בבדיקה וחזרתי לעבוד בשבוע שעבר. עדיין יש לי תסמינים, חוש הריח לא חזר אליי, התחלתי לאחרונה להרגיש רעידות בידיים... יש כל מיני תסמינים שכנראה יישארו איתי לתקופה הקרובה. למרות שאני כבר שלילי עדיין יש אנשים שפוחדים להתקרב, מתנהגים אליך כמו מצורע לפעמים, זו הרגשה לא נעימה".

לירון: "אני עדיין חיובית בבידוד בבית... לפי הכללים החדשים אחרי עשרה ימים מהופעת הסימפטומים את יכולה להשתחרר מבידוד ללא בדיקה אבל אני עדיין לא סמכתי על זה, עשיתי בדיקה שיצאה חיובית וממשיכה את הבידוד בנתיים. לאיתי שהחלים יש נוגדנים אז הוא יכול לבוא איתי במגע בכל מקרה".

 צילום פרטי

איתי ולירון מספרים שאחרי שהם גילו שהיו חולים בסוף חודש ספטמבר, היו הרבה אנשים שנכנסו לבידוד בעקבות המגע שבאו איתם. "היו כאלה שנלחצו, יש אנשים שפחדו שנדבקו והלכו להיבדק, משפחה שדאגה לנו... יש כאלה שאומרים ישר איך לא שמרנו ולא הקפדנו אבל בסוף מבינים שהכי חשוב שאנחנו בסדר", הם אומרים. מבחינת לירון הדבר הראשון שהיא תרצה לעשות כשתחלים זה פשוט לצאת מהבית: "אני רוצה לשבת בחוץ ולהסתובב, לחזור לשגרה אחרי שהייתי סגורה כל הזמן הזה בבית".

מה חשוב לכם להגיד לקוראים על הקורונה?

איתי: "נראה שיש דעה רווחת שהקורונה זה המצאה או קונספירציה אבל זה פשוט לא נכון. בזמן שהייתי בבידוד אספתי הרבה מידע וגם חוויתי את זה בעצמי, יש הרבה אנשים שלא חוזרים לעצמם אחרי הקורונה, עם תסמינים שמלווים אותך. חשוב שכולנו ניזהר ונשמור על עצמנו, בסוף מדובר פה בחיי אדם".

לירון: "אם יש סגר חשוב לשמור על זה ולהקפיד על הכללים, לא לקיים מסיבות או חתונות... אם אתה נבדק ואז מדביק מבוגרים אתה יכול להרוג אותם ולפגוע בהם, זה לא צחוק. צריך להיזהר ולשמור על ההנחיות כדי שכולנו נהיה בריאים".  

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה