צל"ש השבוע: פרויקט 'מברוק'

$(function(){setImageBanner('89f2abac-8cce-4ee4-a9e7-8b1b228bd451','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

הכירו את פרויקט מברוק. פרויקט מיוחד של סטודנטים שמאפשר לזוגות צעירים שידם אינה משגת לקיים חתונה כמו שצריך. החל משמלה, דיג'יי, צלמים ומלצרים- כולם מגיעים לשמח חתן וכלה בהתנדבות

תושבי באר שבע ידועים בנתינה ובעזרה לזולת המאפיינת אותם, והפעם אנחנו רוצים לפרגן להם. מידי שבוע נחלק את 'צל"ש השבוע' לתושבים שראויים לפרגון על העשייה החברתית שלהם ומעשיהם הטובים כלפי אחרים. השבוע, אנחנו רוצים לפרגן לפרויקט 'מברוק' והסטודנטים המובילים אותו בבאר שבע. הדס פטאל, רותם יוסף, שיר ינקוביץ', גילי ד' אנג'לי, דנה כהן, דנה פרידמן ורועי אלבה- כל אלו הם סטודנטים באוניברסיטת בן גוריון אשר אחראיים על סניף באר שבע של מברוק. הם מגייסים מתנדבים ואנשי מקצוע מעולם החתונות ומאפשרים לזוגות צעירים שאין להם את היכולת הכלכלית לקיים חתונה ראויה.

צוות "מברוק" באר שבע

מתנדבים לעשות שמח

כל אחד חולם על חתונה בשלב כזה או אחר בחיים. מדובר באירוע משמעותי של בני זוג צעירים שרוצים לחלוק את אהבתם עם המשפחה והחברים, אירוע שלרוב מצריך השקעה כספית לא מועטה. תעשיית החתונות היא עסק יקר. אולם, קייטרינג, דיג'יי, צלמים, שמלה וחליפה, הזמנות וכל מה שמסביב עולים הרבה כסף ויש אנשים שלא יכולים להרשות לעצמם את הסכומים הללו. זוהי המחשבה שעברה בראשם של הסטודנטים שהקימו את פרויקט מברוק- שלכל אחד מגיע לחגוג את יום חתונתו כמו שצריך. "הפרויקט קם לפני ארבע שנים מתוך רצון להגביר את הסולידריות והערבות ההדדית בחברה באמצעות התנדבות. הדרך בה מצאו לעשות את זה היא בעולם החתונות", מספרת הדס פטאל, ראש צוות מברוק בבאר שבע.

"אנחנו מאתרים זוגות שהם מעוטי יכולת כלכלית אבל גם עם אוריינטציה חברתית, שהם בעצמם מעורבים בעשייה חברתית בצורה מסוימת. אנחנו מגייסים את כל הספקים לחתונה בהתנדבות. הבר, האולם והקייטרינג במחיר עלות", מסבירה הדס. מעבר לכך, השמלה והחליפה, הדיג'יי, איפור ושיער, צלמים, הזמנות, מלצרים וכל מה שמסביב- זה בהתנדבות. הסניף בבאר שבע פועל כבר שבעה חודשים והם הספיקו לארגן שלוש חתונות ועוד אחת בדרך. "שמעתי על הפרויקט דרך חברה מאוד טובה שלי, נטע דיכטר, שהיא ראש הצוות במברוק הבינתחומי וממש התאהבתי ברעיון. החלטתי שאני רוצה להקים את הפרויקט גם אצלנו בבאר שבע וככה היה", משתפת הדס.

צילום: דנה כהן

הצד היפה של החברה הישראלית

את הזוגות מאתר הצוות בעיקר דרך גורם צד שלישי- עמותות, ארגונים חברתיים, לשכת הרווחה וכדומה שמפנים אליהם זוגות שזקוקים לעזרה בארגון החתונה. לפעמים גם ישנם זוגות אשר שמעו על הפרויקט והם פונים בעצמם. הדס מוסיפה: "אם הזוג לא רוצה אז האורחים לא יודעים שזו חתונה של מברוק, זו חתונה לכל דבר, מרשימה ומרגשת ושמחה. לא נעשה עכשיו חתונות פאר כי זה נוגד את מה שאנחנו מאמינים בו, לא יהיו זיקוקים בחופה... אבל זו ממש חתונה מרשימה לכל דבר". היא גם אומרת שהזוגות עצמם שחווים את החתונה מתרגשים כל פעם, מרוצים ומוקירי תודה על כל העזרה שהם מקבלים, "הם נותנים לנו הרגשה מדהימה וזה כיף גדול לראות אותם שמחים ומאושרים ביום החתונה שלהם".

אתם מקבלים הרבה היענות מצד הספקים?

"מה שהכי יפה ומרגש בפרויקט זה לראות כמה הוא מצליח להוציא טוב מאנשים, שזו באמת המטרה שלו. לקחת אנשים טובים ולגרום להם לעשות טוב, לתת להם את הפלטפורמה לעשות טוב בשביל אנשים אחרים שהם בעצמם גם עושים טוב. זה פשוט מרגש לראות את הצד היפה של החברה הישראלית. כמה אנשים באים בשמחה ועושים בשביל האחר, וכשבאים זה מכל הלב והכי טוב".

צילום: דנה כהן

הפרויקט מאפשר לסטודנטים לפגוש אנשים מכל הסוגים, אנשים מיוחדים שהופכים למשפחה. "בחתונה השנייה של מברוק שעשינו חיתנו זוג שמתמודדים עם בעיות נפשיות. גם אנחנו וגם הם תוך כדי התהליך הבנו כמה מזל שנכנסנו לתמונה, מבחינה כלכלית וגם מבחינת הארגון של האירוע. היה ממש מרגש לראות את הקשרים שנוצרו איתם וגם את ההערכה שלהם כלפינו. תוך כדי התהליך הבנו כמה אדיר שיש את הפרויקט הזה והפלטפורמה הזאת ושאפשר לעזור ככה לאנשים", אומרת הדס. מדובר בפרויקט מיוחד שכולנו נתינה ועזרה לאחר, רק כדי לנסות ולשמח זוגות מתחתנים כמו שמגיע להם. הדס מסכמת: "זה כיף גדול, כיף לעשות משהו שהוא כולו שמחה ומוציא טוב. זה באמת נותן זווית מאוד יפה על החברה הישראלית, זה מאוד משמח אותנו להיות חלק מפרויקט כזה".

פרויקט מברוק מחפשים זוגות שרוצים להתחתן וזקוקים לעזרה. אם אתם מכירים זוגות מתאימים תוכלו להפנות אותם לצוות הפרויקט שיסייעו להפוך את יום חתונתם למאושר ומרגש. מברוק!

צרו קשר:

הדס פטאל: 052-5539914

שיר ינקוביץ': 054-2194947

צילום: דנה כהן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('04a730e6-d2eb-4dff-ad7c-41aced86652d','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה