תורמים משהו מתוק לנשמה לקראת ראש השנה!

$(function(){setImageBanner('71120958-890b-4438-9ac4-21d4da754322','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

רוצים לעשות טוב לאחרים לקראת ראש השנה? המיזם "מתוק לנשמה" יוצא במבצע ענק של אפיית וחלוקת 10,000 עוגות לקשישים ואנשים בודדים ברחבי הארץ לקראת החג. איתמר גלזר מקים המיזם סיפר ל'באר שבע נט': "חסרים לנו מתנדבים בבאר שבע, בואו לשמח ולעשות משהו מתוק עבור אחרים!"

לפני כמעט שנה איתמר גלזר היה נוסע על הקורקינט שלו מידי יום שישי ומחלק עוגות לאנשים קשישים ובודדים, במטרה להעלות להם חיוך על הפנים ולעשות עבורם משהו מתוק לנשמה לקראת סופי השבוע. כיום, כמעט שנה אחרי, המיזם צבר תאוצה ומתקיים כיום בעשרות ערים ברחבי הארץ עם מעל ל-5,000 מתנדבים שאופים ומחלקים עוגות מידי שישי במטרה להפיג את הבדידות אצל קשישים, ניצולי שואה, חיילים בודדים וכל מי שמרגיש קצת לבד.

המיזם 'מתוק לנשמה', עליו סיפרנו לכם בעבר ב'באר שבע נט', יוצא כעת במבצע ענק לקראת ראש השנה וזו ההזדמנות שלכם לקחת חלק ולעשות משהו מתוק לנשמה גם כאן בבאר שבע. "לקראת החגים יצאנו במבצע ענק שנקרא "ראש השנה- מתוק לנשמה" כאשר מטרת המבצע היא לחלק כעשרת אלפים עוגות בכל רחבי הארץ בשבוע של ראש השנה", סיפר ל'באר שבע נט' איתמר, "הרעיון פשוט- כל מתנדב במיזם אופה בבית עוגה או מאפה ומחלק אותה לאדם שגר קרוב אליו כדי להפוך עבורו את ראש השנה למתוק לנשמה. יש לנו כרגע מעל ל-180 קשישים וניצולי שואה בבאר שבע ואין מספיק מתנדבים שיכינו עבורם עוגה או משהו מתוק ויאחלו להם שנה טובה".

איתמר גלזר מייסד המיזם. צילום פרטי

"זה כבר מזמן לא רק אני והקורקינט ברחבי שישי כמו בפעם האחרונה שדיברנו, אלא יש צוות שלם שמתפעל את המזים, יש לנו רכזי אזור, מנהלי דיגיטל... אנחנו עושים את זה כל שבוע ברחבי הארץ ובשבוע הבא היעד שלנו הוא להגיע ל-10,000 עוגות", מספר איתמר. לפני מספר ימים גם בר רפאלי עשתה לפוסט שפרסם שיתוף בסטורי בעמוד האינסטגרם שלה: "אחרי השיתוף שלה קיבלנו עוד 3,500 מתנדבים ואנחנו קרובים מאי פעם להגיש את המטרה של המבצע לקראת החג! יש עוד סלבים ואושיות אינסטגרם שעשו לנו שיתוף בסטורי שלהם כמו עדן פינס, הזמרת נרקיס, עומרי כספי, שמחה גואטה ומעיין אדם".

המיזם כאמור הוקם לפני כשנה על ידי איתמר גלזר, סטודנט להנדסת מכונות שלמד באוניברסיטת בן גוריון ואופה חובב. כיום המיזם מנוהל ע"י חבורת אנשים צעירים אשר עושים הכל בהתנדבות מלאה כאשר במהלך השנה האחרונה הם הצליחו לחלק עשרות אלפי עוגות בכל רחבי הארץ. המיזם שם דגש על השיח והמפגש בין המחלק למקבל על מנת ליצור חוויה משמעותית של נתינה, קירוב והפחתת תחושת הבדידות, מתוך מחשבה ש"העוגה היא רק תירוץ". איתמר מוסיף: "למדתי את התואר שלי בבאר שבע שהיא עיר עם אווירה סטונדיאלית מאוד חזקה, אז כל שישי שהיה צריך להביא משהו לארוחות שישי אני הייית מביא חלות\עוגות\מאפים, וגם סתם שהיה לי לפנק חבר שנפרד מחברה או שסתם היה עצוב הייתי מכין לו עוגות טובות שיהיה לשיפור המצב רוח".

 צילום פרטי

איך עברה תקופה הקורונה מבחינת המיזם? זכורה לך תגובה מרגשת מהתקופה האחרונה בעקבות חלוקת העוגות?

"בהתחלה הפסקנו עם החלוקה בקורונה בגלל הסגר והצורך בשמירה על ריחוק אבל ולאט לאט אנשים התחילו להתקשר אלינו, שאלו למה אנחנו לא באים יותר, זה היה ממש חסר להם. אז הקורונה פתאום שינתה אותנו, התחלנו לחלק תרופות, לעשות קניות, הפכנו להיות מיזם שהוא מעבר לעוגות. נוצרו כבר קשרים אישיים, אנחנו באמת שמים דגש על השיח והקשר. יש אנשים רבים שנמצאים בקבוצת סיכון והם בקושי יוצאים מהבית, אנחנו הרבה פעמים המפגש שלהם עם העולם בחוץ בכל תקופת הקורונה. יש סיפור על קשישה שהתקשרה לחבר שלי שמשתתף במיזם ואמרה לו שהטלוויזיה שלה מתה, הוא הגיע אליה ישר ומסתבר שפשוט היה צריך לשנות פונקציה בשלט בלחיצת כפתור פשוטה... יש מישהי שכל הילדים שלה גרים בחו"ל בארצות הברית ואנחנו הבאנו לה עוגות בתקופת הקורונה והילדים מספרים שהאמא לא מפסיקה לדבר עלינו שהיא אומרת שאנחנו דאגנו לה בתקופה הזו, זה מחמם את הלב".

אתם זקוקים לעוד מתנדבים שיעזרו עם הכנת וחלוקת עוגות בבאר שבע?

"כן אנחנו זקוקים למתנדבים בבאר שבע שיכינו עוגות ויחלקו אותן, או לעוד תרומות, כל דבר יעזור. אנחנו רוצים בשבוע הקרוב מה-11 עד ה-18 בספטמבר שזה ערב ראש השנה, להצליח להגיע גם לעשרות ניצולי השואה והקשישים שיש בבאר שבע שישמחו למשהו מתוק. זה לא מסובך, אנחנו משדכים לכל מתנדב קשיש או אדם בודד והמתנדב פשוט צריך להכין לו עוגה ולהגיע לאחל לו שנה טובה. אנחנו רק רוצים לשמח אחרים ואוכל- במיוחד אוכל מתוק- פשוט מחבר בין אנשים".

 

מעוניינים להתנדב ולהצטרף ל"מתוק בנשמה"? פרטים נוספים והרשמה בלינק או בפייסבוק

 איתמר גלזר מייסד המיזם. צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('d3cc6b29-de7b-4cc3-81e1-1a72d2b1161a','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה