"תומכים בהורים שעוברים את תהליך היציאה מהארון"

$(function(){setImageBanner('a2c27048-132c-432d-8ade-5ca98be2cb30','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

הבן או הבת שלכם יצאו מהארון? קבוצת התמיכה של תהל"ה מציעה להורים לילדים שיצאו מהארון לעבור את התהליך בסביבה תומכת. דפנה שוורץ מנחת קבוצת התמיכה של תהל"ה בבאר שבע סיפרה: "כשהילד יוצא מהארון לפעמים ההורה נכנס אל הארון וקבוצת התמיכה זה המקום לשתף ולזכות בעזרה בתהליך"

"אני קיבלתי את הבן שלי כשהוא יצא מהארון אבל עדיין כהורה אתה עובר תהליך של עיכול הבשורה, כל פעם מחדש כשהייתי צריכה לספר את זה התחושה הייתה של יציאה מחדש מהארון. במקום העבודה, במעגל החברים, במעגל המשפחתי, צריך כל פעם להתמודד עם החשש מהתגובה של הסביבה", כך סיפרה ל'באר שבע נט' דפנה שוורץ, מנחת קבוצת תהל"ה בבאר שבע, "היום בכל מקום אליו אני מגיעה זה כבר לא טאבו מבחינתי, אני מדברת על זה ומשתפת, היום אני נמצאת במקום טוב שאני לא רק מקבלת באהבה את המצב אלא גם יכול לעזור לאחרים מהניסיון שלי".

מנחי קבוצת תהל"ה באר שבע

דפנה היא אמא לשלושה בנים, עובדת כמורה במקיף ו' בעיר. לפני 8 שנים בנה האמצעי יצא מהארון כשהוא היה בכיתה י"א ודפנה החלה בתהליך היציאה שלה מהארון כהורה לילד להט"ב. היא הגיעה לעמותת תהל"ה והחלה להתנדב בה כמנחת קבוצת תמיכה להורים להט"בים, יחד עם נחשון ארז. שמענו מדפנה על התהליך האישי שעברה וחשיבות התמיכה בין ההורים שמציעה תהל"ה.

עמותת תהל"ה תומכת בהורים ובבני משפחה של לסביות, הומוסקסואלים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים מקהילת הלהט"ב, המתקשים לקבל את נטייתם או זהותם המינית השונה של ילדם. בעמותה פועלים ליצירת שינוי חברתי בעמדות החברה וביחסה אל הקהילה הלהט"בית ולקידום שוויון זכויות מלא, כשפעילים בה הורים לילדים מהקהילה הגאה, כולם בהתנדבות, מתוך תחושת אחריות ומחויבות אישית. בתהל"ה מציעים להורים לילדים שיצאו מהארון קבוצות תמיכה בהן נפגשים הורים ובני משפחה לילדים מהקהילה הגאה, כשהם מרגישים שהם לא לבד ויש מי שמקשיב ומבין. בקבוצה הם יכולים להעלות שאלות, לשתף, לזכות בהקשבה, לקבל מידע ולתמוך אלה באלה. כמו כן, קיים קו קשב אליו יכולים להתקשר הורים ובני משפחה של להט"בים, ולשוחח עם הורה, שקיבל הכשרה לכך ובעצמו עבר תהליך דומה, במרחב בטוח ובאנונימיות.

דפנה וזיו שוורץ, צילום פרטי

את מרגישה שאין מספיק חשיפה לקבוצות התמיכה של תהל"ה?

"אין מספיק חשיפה וידיעה על הקבוצה כאן בבאר שבע, מתקיימים מפגשים כל הזמן אבל לא מגיעים מספיק הורים והיינו רוצים לשנות את זה, לגרום להורים להרגיש בנוח להגיע. המטרה שלנו זה לתמוך בהורים אחרים שנמצאים בשלב כזה או אחר בתהליך היציאה מהארון. בעיני אחד הדברים שמלווים את התהליך של יציאה מהארון של הילד או הילדה היא שההורים נכנסים אל הארון. זה לא תמיד פשוט לעכל את הידיעה ולפעמים בגלל הקושי יש כאלה שמנסים להדחיק. אבל ברגע שאנחנו מבינים שזה הילד שלנו וזה מי שהוא וחשוב שלילדים שלנו יהיה טוב, זה שם אותנו במקום אחר. בזכות זה שלהורים יהיה מקום לפרוק ולשתף, לקבל עזרה ותמיכה בתהליך, זה גם יעשה לילד שלנו טוב יותר".

מה לדעתך הפחד של הורים שהילדים שלהם יצאו מהארון? עד כמה קבוצת תמיכה כזו חשובה עבורם?

"יש להרבה הורים פחד מה יהיה אם הם יפגשו מישהו שאולי במקרה מכיר אותם בקבוצה הזו ואז הם אומרים לעצמם שהם לא צריכים את זה... גם אני בשלבים הראשונים בתהליך שלי לא הרגשתי צורך לשתף את זה, ראיתי את זה כהתמודדות בתוך המשפחה. אבל יש ערך עצום לקבוצת התמיכה של תהל"ה כי כשאתה מתמודד עם תחנות שונות בחיים של הילד או הילדה, למשל עם זוגיות שלו או גיוס לצבא, חשוב שיהיה לך מקום לשתף בתחושות שלך. לספוג ידע מאנשים אחרים שעוברים חוויה רגשית דומה. חשוב שאנשים לא יחששו להגיע ושידעו שהדיסקרטיות נשמרת כל הזמן. אנחנו נפגשים במקום שלא מזוהה עם הקהילה הגאה, מקום ניטרלי, ובתוך הקבוצה יש כללים מאוד ברורים שהכל נשאר בקבוצה. אם יש הורה שהילד או הילדה שלו יצאו מהארון זה המקום לבוא ולדבר, לשתף, לקבל ידע ותמיכה ולדעת שאתם לא עוברים את זה לבד".

את מרגישה שהציבור הבאר שבעי יותר פתוח ומקבל את הקהילה הלהט"בית בעיר?

"לדעתי יש היום יותר פתיחות בבאר שבע, עדיין יש במה להשתפר אבל כן, יש בהחלט שיפור בתחושה האישית שלי. אני חושבת שככל שיש יותר נראות לקהילה הגאה בעיר, ככל שיש יותר הסברה וחשיפה לנושא גם יש יותר הבנה. בעיני מאוד חשוב לחשוף את הקהילה הגאה עוד בבתי הספר, החינוך יכול מאוד להשפיע על דעתם של אנשים, לעודד קבלה של האחר מגיל קטן, חשוב לדעת להכיל אנשים שלא בדיוק מתאימים לשבלונה של החברה ולקבל גם את השונים מאיתנו".

קבוצת תמיכה תהל"ה באר שבע

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('d0f0a6bb-46d9-4e8a-ac4f-e160384f8087','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה