תגלית פורחת במדבר

$(function(){setImageBanner('5eb07563-1259-439d-a1d4-65e13b337c0d','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

לציון חגיגות העשרים לתגלית ותמיכה רבת שנים בתושבים ובעלי העסקים בעוטף עזה, מאות משתתפי תגלית דוברי רוסית נהנו מיום פעילויות מיוחד

800 משתתפי תגלית מרוסיה, אוקראינה, בלארוס, ואזרבייג'ן הדרימו בשבוע האחרון למערב הנגב ליום גדוש בפעילויות ולהבעת תמיכה בתושבים ובעסקים של עוטף עזה. יום הפעילות, אחד מתוך עשרת ימי הסיור בישראל, נועד גם להעמיק את הקשר של משתתפי תגלית עם ישראלים וללמוד על המציאות של חיי היום יום בעוטף.

במהלך היום סיירו המשתתפים באזור והכירו את הקהילות, האנשים, המטבח והתרבות המקומיים. הפעילויות כללו סדנאות חינוך, טעימות אוכל, סדנאות יצירה וגרפיטי, מעגלי תיפוף, סדנאות יוגה וצחוק, טיולי אופניים בשדרות, כפר איילים, "שביל הסלט", ואשקלון. ארוחות הצהריים לכל 800 המשתתפים הוזמנו מעסקים מקומיים ביישובי האזור.

משתתפי תגלית צובעים מיגוניות. קרדיט: אסתר אברמוביץ'

את אירוע השיא שהתקיים בשבוע שעבר בהיכל התרבות אשכול, פתחה השחקנית והזמרת אניה בוקשטיין, שנולדה למשפחה רוסית-יהודית במוסקבה. בוקשטיין חלקה עם המשתתפים את סיפורה האישי, מלימוד פסנתר קלאסי בגיל חמש, העלייה לארץ, והמסע אל עבר כוכבות בינלאומית. האירוע המשיך בהקרנת הגרסה הרוסית לשיר "שבט אחים ואחיות" והופעה של להקת המחול והמוזיקה הישראלית "טררם". החגיגה המשיכה אל תוך הלילה תחת ניצוחו של הדי ג'יי רועי סלומון. היום החגיגי נערך כחלק משותפות מקיפה בין תגלית, הקונגרס היהודי האירו-אסייתי וקרן ג'נסיס, המספקת למשתתפים דוברי רוסית חוויות מעשירות שונות בזמן שהם מסיירים ברחבי ישראל.  

"אני מתרגש לראות כל כך הרבה משתתפים שלנו ממדינות ברה"מ לשעבר מתחברים לקהילות ישראליות באזור עוטף עזה, במיוחד בתקופה זו", אמר גידי מרק, מנכ"ל תגלית, על בימת האירוע, "חשוב לנו שאתם, המשתתפים שלנו, תחוו את ישראל האמיתית, לטוב ולרע, ותדברו על ישראל מתוך הבנה אמיתית כאשר תשובו לביתכם. כחלק משמעותי מהעם היהודי, יש לכם את הזדמנות לקחת את החוויות שאתם צוברים בימים אלו הביתה, ולהצטרף לקהילה בינלאומית חזקה ומשגשגת של יהודים דוברי רוסית. אנו פועלים כל העת לחיזוק תחושות היהדות בקרב צעירי התפוצות, ומחברים בינם לבין קהילות יהודיות בישראל ובחו"ל, על מנת להבטיח את עתידו המשותף של העם היהודי".

מנכ"ל תגלית גידי מרק עם אניה בוקשטיין ובוגרי תגלית. קרדיט: אסתר אברמוביץ'

איליה סליטה, נשיא ומנכ"ל קרן ג'נסיס הוסיף: "לפני למעלה מעשר שנים, ארגון תגלית וקרן ג'נסיס החלו בשותפות שמטרתה להבטיח שאחד הפרויקטים המובילים של עם ישראל יישאר תמיד אטרקטיבי ורלוונטי לצעירים יהודים דוברי רוסית ברחבי העולם. כיום, יותר מ -70,000 משתתפים ממדינות חבר העמים לשעבר כבר הגיעו לישראל כחלק מסיורי תגלית,  ובכך אנו מגיעים למטרתנו של חיזוק הזהות היהודית בקרב צעירי התפוצות, חיזוק הקשר בינם ובין ישראל, וטיפוח קשרים אישיים חדשים בינם לבין עצמם כשיצמיחו קהילה יהודית צעירה וחזקה."

"אנחנו בקונגרס היהודי האירו-אסייתי גאים לתמוך באירוע ייחודי זה שמחבר בין מדינת ישראל לבין צעירים יהודים מהתפוצות", אמר גם ד"ר חיים בן יעקב, מנכ"ל הקונגרס היהודי האירו-אסייתי, "אני סבור כי חווית התגלית תחזק את זהותם היהודית של המשתתפים באירוע, את הקהילות שלהם ובסופו של דבר את מדינת ישראל. ישנה חשיבות רבה לחיבורו של הנוער היהודי לארץ ישראל. ההיסטוריה הייחודית והתרבות העשירה שאנו חולקים הן הבסיס עליו כולנו ביחד, וכל אחד לחוד, נוכל לבנות את עתידנו".

 מנכ"ל תגלית גידי מרק עם ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין ומשתתפי תגלית. קרדיט: אסתר אברמוביץ'

פרויקט תגלית הנו פרויקט של ממשלת ישראל בשותפות עם תורמים יהודים וקהילות יהודיות ברחבי העולם. עשרים מגדולי התורמים היהודים בעולם ובישראל, השותפים לפרויקט, רואים בו חלק מהשקעתם במדינת ישראל ובקשריה עם יהדות התפוצות. מאז הקמת תגלית, שמציינת בימים אלו עשרים שנות פעילות, השתתפו בסיור לימודי חינם בן 10 ימים בישראל יותר מ-750,000  צעירים יהודים מיותר מ-68 מדינות. מכלל צעירים אלה 115,000 הינם ישראלים: חיילים (רבים מהם מיחידות האיכות של צה"ל) וסטודנטים, ואנשי עסקים צעירים.

קרן ג'נסיס (Genesis Philanthropy Group/GPG) הינה קרן גלובלית אשר נוסדה על ידי קבוצה של אנשי עסקים ופילנתרופים יהודים דוברי רוסית. קרן ג'נסיס ממקדת את מאמציה בעיקר בפיתוח וחיזוק הזהות היהודית בקרב הקהילה העולמית של יהודים דוברי רוסית, וגם בתמיכה בקהילות יהודיות ברחבי העולם.

הקונגרס היהודי האירו-אסייתי (EAJC) פועל לטובת קידום, איחוד והעשרה הדדית של הקהילות היהודיות באזור אירו-אסיה, כמו גם מייצג את האינטרסים של אותן קהילות אל מול הממשל וארגונים בינלאומיים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('023fbdb6-b20b-45e7-9bad-9a09306aa228','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה