כשבוואריה ובאר שבע נפגשות

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('a0a7ce15-af08-4e8c-bb84-6d16541bd848','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('a0a7ce15-af08-4e8c-bb84-6d16541bd848','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7]]);})

17 צעירים מהעיר ומהסביבה, עם ראש יצירתי במיוחד (כל אחד בתחומו), החלו בפרויקט ייחודי לקידום יזמות בנגב בשיתוף פעולה של משרד הכלכלה הבווארי ועיריית מינכן. פגשנו לריאיון את הבאר שבעים בליבת העשייה של הפרויקט, ולכו תדעו, אולי הם באמת יביאו את היוזמה הבאה שתשנה את העולם

צילום: פרטי

ישראל ידועה כמעצמת הייטק ומדורגת במקום ה-3 בכלכלת ההייטק העולמית. באר שבע אמנם בתחילת דרכה כ"בירת החדשנות", אך בהחלט מקום אידיאלי להצמחה של פרויקטים ורעיונות חדשניים מאת מיטב המוחות הצעירים הישראליים. בימים האחרונים התכנסו יזמים צעירים בפארק ההייטק גב ים נגב, במסגרת התוכנית הבינלאומית "BIPA" לקידום יזמות בנגב בשיתוף פעולה עם גרמניה, שם החלו בפרויקט יחודי שמטרתו ליצור פתרונות לאתגרים הכי חמים בשוק הבינלאומי באמצעות הכשרת יזמות וליווי של מנטורים ומרצים מכול העולם. 

"BIPA היא תוכנית שבאה לחבר בין ישראלים לגרמנים מבוואריה, באמצעות הכשרות שאנחנו מספקים להם, לתת להם את היכולת לפתור אתגרים לחברות וארגונים שונים" מספר איתי הראל (27), מנהל התוכנית. "בשלב הראשון של התוכנית מתקיימות סדנאות ובהן אנחנו נותנים למשתתפים את ההכשרה היזמית הבסיסית ואת כל הכלים שהם צריכים כדי לעבוד בצוותים בין לאומיים. זה כולל איך עושים מודל עסקי וסקר שוק, והפגשה שלהם עם חברות ומרצים מכל העולם".

לקראת מה אתם מכינים את המשתתפים בתוכנית?

חברות גרמניות שיש להן אתגרים שהן לא מצליחות לפתור בעצמן, בעצם מבקשות מאיתנו עזרה. אנחנו מצוותים להם משתתפים עם מנטור ישראלי ומנטור גרמני, ובמשך 8 שבועות הם נפגשים ומנסים לפתור את אותו האתגר של החברה. אנחנו מספקים להם את התמיכה מסביב. בסוף התקופה הזו מציגים לחברות את הפתרונות של האתגרים ועושים אירוע חגיגי.

זה מבחינתנו השלב הראשון של כל יזם מתחיל בבאר שבע, אתה לא צריך לבוא עם בעיות משלך, אתה יכול לקבל כלים בסיסיים יותר, לשמוע על אתגרים שחברות מתמודדות איתן ולהתנסות בפעם הראשונה בפתרון שלהם.

מהם האתגרים?

האתגרים מאוד מגוונים כמו המשתתפים שלנו, יש לנו סטודנטים, אמא טרייה, יש לנו באר שבעים שהם לא סטודנטים, וגם האתגרים הם בדיוק ככה. יש לנו אתגר של לעצב משחק קלפים חדש לשבירת הקרח לסטודנטים בגרמניה, יש לנו אתגר של עיריית מינכן שביקשה פתרונות כיצד להפוך לידידותית יותר לסביבה, יש לנו חברה שרוצה לעשות כוורת דבורים חכמה... הכל מהכל. יש לנו חלוקה די שווה של אנשי טכנולוגיה לעומת אנשים שבאים מעולמות תוכן אחרים, וכל אחד יכול לקחת חלק בתוכנית.

מה המטרה של התוכנית?

המטרה היא להפוך את באר שבע למרכז גלובלי של יזמות שעובד הרבה יותר מעבר לסביבה הקרובה שלו, ולהפוך אותה למרכז הייטק ויזמות עולמי.

צילום: איתי הראל

"אני רואה בתוכנית שיתוף פעולה בין הזרוע החזקה האירופאית, גרמניה התעשייתית המתקדמת, לבין המוח, החוצפה, הישראליות והיוזמה של הישראלים" מספר דרור (סאנצ'ו) טפר (28), תושב העיר ומשתתף בתוכנית. "אנחנו רואים את זה בפגישות ביום יום, זה מביא משהו לשולחן שלא קורה במקומות אחרים".

מה הביא אותך לעולם היזמות?

עבדתי במשך שנים בהייטק, ולאחר מכן טיילתי בעולם תקופה ארוכה. הגעתי לחופש כלכלי מהשקעות במטבעות קרטוגרפים וכל הצורך היזמי לדעתי התפרץ כשטיילתי בארצות הברית באזור הסיליקון וואלי. הגעתי למצב שאני יכול ליזום, שזו סיטואציה קצת קשה לצעירים בישראל, אבל היתרון בתוכנית הוא שאני יכול לקחת אנשים שיהיו איתי וילוו אותי. אנשים כאן בתוכנית תמיד חותרים לעשות ולעשות, זה לא משהו שאפשר ללמוד ביום אחד, ויש פה תהליך. 

דיברת מקודם על היתרון של האופי הבאר שבעי-ישראלי, איך זה בא לידי ביטוי בעבודה בצוותים הבינלאומיים?

בגרמניה החברות ענקיות ועצומות, בהחלטה אחת הן יכולות לשנות את פני השטח. כל התהיות שיש להם בנוגע לאתגרים מגיעות אלינו לישראל ליזמים, רובנו סטודנטים (אני לא), אנחנו מאתגרים גם את הגרמנים בצורת החשיבה ובדרכים שאנחנו חושבים עליהם כדי להגיע לעוד מקומות שהחברות לא בהכרח היו מגיעות אליהם בלי החשיבה שלנו. 

צילום: איתי הראל

מה האתגר שקיבלתם בצוות שאתה לוקח בו חלק?

אנחנו קיבלנו אתגר מחברה גרמנית שפיתחה הרבה תוכנות, לאחרונה הם פיתחו תוכנה בשם Forest manager - תוכנה למידול יערות. יש כל מיני אופציות בתוכנה של פעולות לחברות שעוסקות ביער. יש כל מיני פעולות לסנכרון בין גופים שנמצאים באותו יער או ביערות שונים ואנחנו צריכים למצוא לזה פיתרון, למצוא דרך תקשורת של אנשים שעוסקים בתחום היערות.

מה אתה חושב על תחום היזמות בישראל?

אני חושב שתחום היזמות הוא תחום שלדעתי לא נלקח "בשתי ידיים" בחברה הישראלית, ולא זוכה להתייחסות מספיק גבוהה בגלל שהפחד משתלט על אנשים שמתכננים ליזום. אנחנו נמצאים במין אינקובטור שמגן עלינו מהפחדים האלה. כשאני יזם אני תמיד שוקל את כל המשתנים, הזמן שלי שווה משהו, הכסף שלי שווה משהו והיכולות שלי שוות משהו, האם את כל האנרגיות האלה אני אפעיל בלי לדעת בוודאות שישתלם לי? 

פה בתוכנית אומרים לך, אם יש לך את הרצון הזה בפנים- קח, תנסה. זו לא תחרות, לא שופטים פה, נותנים ואומרים לנו קחו, ומי שבא ולוקח את זה חווה ניסיון שאם בשלב מאוחר בחיים שלו ירצה לעשות פעולה יזמית, תמיד יהיה לו את הרגע הזה להיזכר ולהרגיש את הביטחון שמלווה יזם בחיים בעולם האמיתי. אני חושב שכולנו יזמים, גם החלטות כמו להתחתן או להביא ילדים הן החלטות של יוזמה, וכל אחד יכול לקחת חלק בתוכנית.

דרור בריאיון למערכת באר שבע נט, צילום: איתי הראל

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('5b8efc75-61c5-4506-ae76-52b4256e9863','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה