צל"ש השבוע: תכנית 'דיור נתמך'

$(function(){setImageBanner('b3eaed10-76d1-4d6b-a497-4feaee4b5e53','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

הם מלווים אנשים עם מוגבלויות בדרך לחיים עצמאיים ועוזרים להם לעמוד על הרגליים ולהשיג עצמאות. הכירו את מתאמי הטיפול של תכנית 'דיור נתמך'

תושבי באר שבע והסביבה ידועים בעשייה החברתית המאפיינת אותם, והפעם אנחנו רוצים לפרגן להם. מידי שבוע נחלק את 'צל"ש השבוע' לתושבים שראויים לפרגון על עשייה חברתית מבורכת למען האחר. השבוע נפרגן לאנה ורבה, מתאמת טיפול של התכנית 'דיור נתמך'. על התכנית סיפרנו לכם ב'באר שבע נט' בעבר. במסגרת תוכנית זו מסייעים לאנשים עם מגוון רחב של מוגבלויות לצאת לחיים עצמאיים. הסיוע בא לידי ביטוי בליווי בתהליך חיפוש דירה, התארגנות בדירה, השתלבות בקהילה ומיצוי זכויות.

תוכנית דיור נתמך הינה תוכנית פיילוט הפועלת ב-36 ישובים בארץ. התכנית מיועדת לאנשים בגילאי 55-21 עם מוגבלות פיזית קשה-בינונית, מוגבלות חושית (ראיה או שמיעה), אוטיזם בתפקוד גבוה, מוגבלות שכלית התפתחותית קלה ובינונית או אינטליגנציה גבולית שמעוניינים לעבור למגורים עצמאיים מבית ההורים או ממערכי דיור שונים. היא נוסדה על ידי "ג'וינט ישראל מעבר למגבלות"- שותפות אסטרטגית בין ג'וינט ישראל, קרן משפחת רודמן וממשלת ישראל,  מינהל המוגבלות במשרד הרווחה והקרן למפעלים מיוחדים של הביטוח הלאומי. התוכנית מופעלת בשיתוף עם המחלקה לשירותים חברתיים בעירית באר שבע.

צילום אילוסטרציה Shutterstock

"הכוונה במעבר למגורים עצמאיים זה להשכיר בית בקהילה ולנהל אותו ממש כפי שכל אחד מאיתנו עושה. אלא שהתהליך מלווה על ידנו. לכל משתתף מתוכננת תכנית אישית לניהול חיים עצמאיים בבית ובקהילה תוך התייחסות לצרכים, רצונות ויכולות המשתתף", מסבירה ל'באר שבע נט' אנה. התכנית פעולת חמש שנים ואנה מעדיה על תהליכים משמעותיים שעוברים אותם אנשים בזכות 'דיור נתמך': "אנשים עברו בהצלחה לדיור עצמאי, מתפרנסים בכבוד, רוכשים מיומנויות חברתיות ויום-יומיות בביתם ובעיקר מוכיחים לעצמם ולסביבתם שהם מסוגלים לנהל את חייהם באופן שבו הם בוחרים".

ספרי על מקרה מרגש של מישהו שחייו השתנו לטובה בעקבות התכנית, מישהו שלך יצא לעזור ולסייע לו

"משתתפת אחת הגיעה לתוכנית לאחר שהתגוררה בבית אחותה לתקופה ארוכה, המצב ביניהן היה לא נעים ומתוח. התוכנית אפשרה לה לעבור למגורים עצמאיים והיום, כעבור 3 שנים, היא מאושרת ומסופקת מהתהליך. משתתפת אחרת שהגיעה לתכנית היתה מאד מופנמת והתקשתה לדרוש את המגיע לה. בזכות שיחות אינטנסיביות עם המדריכה האישית שמגיעה אליה אחת לשבוע והמון דרבון, היא הצליחה להביע את עצמה בפני המעסיק כדי לקבל קידום בעבודה ולדרוש שכר ההולם את יכולותיה. עוד סיפור של משתתף נוסף, התגורר במערך דיור והרגיש שהוא מסוגל ורוצה לעבור לדירה משלו. הוא עבר לבאר שבע, מצא עבודה בתחום המוזיקה אליו הוא מתחבר, קנה רכב. הוא הרגיש שהתוכנית משמשת לו כגב למעבר למגורים עצמאיים והתיעץ עם צוות התוכנית בקבלת החלטות. כיום הוא מרגיש שהוא יכול להתנהל ללא עזרת התוכנית ומנהל את חייו בעצמו בעיר. אלו הם רק שלושה סיפורי הצלחה מתוך רבים".

תכנית 'דיור נתמך'

מה החשיבות בעינייך של עזרה לזולת וסיוע לאחר והשונה מאיתנו? החשיבות של 'דיור נתמך'?

""דיור נתמך" היא תוכנית פורצת דרך וחוצת גבולות. התוכנית מאפשרת לאנשים בעלי מוגבלויות להשתלב כאנשים שווים בקהילה ולנהל את אורח חייהם בעצמאות מלאה, כפי שהם רואים לנכון. בעיננו, זוהי זכות בסיסית של כל אדם ולכן מאד חשוב לנו להנגיש אותה גם עבור אנשים שלא תמיד מאמינים כי יוכלו להשתלב בקהילה ולנהל אורח חיים עצמאי. רבים מהאנשים החיים עם מוגבלות חיים באמונה רווחת ואוטומטית בקרבם כי מגורים בהוסטל או דיור מוגן הם האפשרות היחידה עבורם, ולנו בדיור הנתמך חשוב להציג להם אופציה חדשנית ולא מובנת מאליה- שגם הם יכולים לחיות באופן עצמאי. משמעות הדבר היא כי הם חיים ללא הגבלות ואיסורים, ויכולים להפעיל את שיקול דעתם בבחירת אורח החיים המתאים להם. אנו פונים לכל מי שמכיר אדם עם מוגבלות שחי בבית הוריו או שחי במערך דיור ומעונין לעשות שינוי בחייו ולגור באופן עצמאי- לפנות אלינו. אנו נלווה אותו בדרך הזאת וניתן לו את האוטונומיה לסלול את הדרך באופן שהוא רואה לנכון".

 

לתיאום פגישה: אנה ורבה 052-5489853

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('97519b77-d2a2-4230-9b58-a4c1786aeae8','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה