צל"ש השבוע: שוש לאווה

$(function(){setImageBanner('812d1f98-8dea-43b0-905e-94e53c975a0e','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

היא גמלאית חברת ICL, מתנדבת שנים רבות בעמותת ית"ד למען ילדים עם תסמונת דאון וגם מנהלת את החנות של ארגון מסל"ן בעיר. צל"ש השבוע של 'באר שבע נט' הולך לשוש לאווה!

"בכל יום שאני מתנדבת גם בית"ד וגם במסל"ן זה כמו עולם ומלואו בשבילי. מכל פעילות בית"ד אני יוצאת ומרגישה שעשיתי משהו נפלא. אני חוזרת הביתה כל פעם אחרי ההתנדבות ויש לי טוב על הלב ובמיוחד שאני מצליחה לסחוף עוד אנשים אחריי, יש אנשים טובים בעולם הזה", סיפרה ל'באר שבע נט' שוש לאווה, על הרגעים המרגשים בהתנדבות, "אותו דבר גם במסל"ן- עצם זה שאני מצליחה למכור בגדים ולהביא כסף לעמותה שחיה מתרומות ועוזרת לנערות אני מאושרת. גם כשנשים מגיעות אליי לחנות אני מספרת להם על העמותה והפעילות של מסל"ן בקהילה וככה אני מרגישה שאני חושפת את הדבר החשוב הזה לעוד ועוד אנשים. אני מרגישה שאני עושה משהו טוב בעולם הזה".

צל"ש השבוע הולך לשוש לאווה, בת 70 שנולדה וגדלה בבאר שבע, היא נשואה עם שלושה ילדים ושבעה נכדים ומתגוררת בשכונת נווה נוי. שוש היא גמלאית של חברת כיל, עבדה בה משנת 75' ופרשה לפני שלוש שנים. "בתפקיד האחרון שלי הייתי מנהלת ההדרכה של ברום. במהלך עבודתי ב-ICL התנדבתי כבר בעמותת ית"ד למען ילדים עם תסמונת דאון וגם אחרי הפרישה אני עדיין ממשיכה להתנדב וכיום אני מובילת מתנדבים בית"ד באר שבע ומנהלת את החנות של מסל"ן בבאר שבע", הוסיפה שוש.

ספרי על ההתנדבות שלך בעמותת ית"ד בשנים האחרונות

"כבר מעל 20 שנה אני מתנדבת במועדון של עמותת ית"ד, לילדים עם תסמונת דאון. התחלתי כמתנדבת כשהמועדונית רק נפתחה, ועם השנים בחרו בי כמובילה של צוות המתנדבים. במועדונית יש צוות המונה כעשרים מתנדבים, כולם צעירים עובדי חברת ICL  ממפעלי רותם, ברום ים המלח וגם ממטה החברה. יש מתנדבים שהולכים איתי יד ביד כבר כמה שנים וכל הזמן מצטרפים מתנדבים חדשים. ביחד עם מנהלי העמותה החלטנו שאנחנו לא רוצים להיות בעמדה של "שמירה על הילדים" אלא רוצים לעזור להם בחיים, כמובן בגובה העיניים. לכן אנחנו מקיימים פעילויות, ממש כמו חוגים לילדים. פעם בשבוע המתנדבים שלנו ואני מעבירים חוג שמתאים לילדים, כמו כישורי חיים. אנחנו למשל לוקחים אותם לחומוסייה שנמצאת ליד המועדונית והם יושבים ומזמינים לבד מהתפריט מה שהם רוצים, לומדים לאכול בצורה מסודרת, ואיך להתנהל במסעדה. אנחנו מנסים להעביר להם חוויה כאילו הם כמה חבר'ה שיוצאים לבלות במסעדה. המטרה היא להנגיש אותם לחיים האמיתיים ולהעניק להם תחושה שהם יכולים לקחת חלק בכל".

שוש מספרת שמעבר לכישורי החיים החשובים לילדים בית"ד הם מלמדים אותם גם על שאר תחומים חשובים להתנהלות בחיי היום יום. "המתנדבים ואני מלמדים אותם על היגיינה אישית, מיחזור פסולת וכמובן חוג מחשבים. אנחנו מקריאים להם סיפורים ומסבירים את מוסר ההשכל והתובנות מאחוריהם", אמרה שוש, "יש מתנדבת שלנו שאופה איתם, היא מכינה את הבצק בבית ומלמדת את הילדים איך לשים את הבצק, איך להשתמש בשקית זילוף, דרכי אפייה וגם איך לנקות את השיש – כל מיני דברים שנראים לנו טריוויאליים אבל בשביל הילדים במועדון הם חדשים ומרגשים".

 שוש לאווה, צילום פרטי

איך זה עבורך להתנדב ולעזור לילדים ובוגרים עם תסמונת דאון? כיצד הפעילויות בעמותה מסייעות להם?

"אני מכירה חלק מהילדים שם עוד מגיל 6, היום הם כבר לקראת גיל 30. חלקם לומדים בבית ספר מעורב ואת חלק מהבוגרים מכינים לחיים עצמאים ככל שניתן. לכן התכנים שאנחנו מעבירים להם חשובים מאוד לחיי היום יום שלהם ומכינים אותם לצאת החוצה לעולם. אנחנו כמובן מעבירים את כל התכנים בגובה העיניים וברגישות אבל מצד שני אנחנו גם לא מוותרים להם. אחד הנושאים שאנחנו מלמדים אותם זה מניעת הטרדות מיניות. בגלל "הכובע השני" שלי בהתנדבות במסל"ן אנחנו מביאים להם הרצאות בנושא מיניות וחינוך מיני בהתאם להבנה שלהם. הילדים מאוד רגישים ואנחנו מנסים פשוט להנגיש להם את המציאות. לא אני ולא המתנדבים שלי היינו פעם חונכים או מורים, אין לנו ניסיון בתחום אבל כולנו מגיעים עם המון אהבה לתת ורצון לעזור. הילדים בית"ד הם ילדים של אהבה ואנחנו רוצים לתת להם ערך מוסף אז אנחנו כל פעם גם מרימים את הרף של התכנים ומאתגרים אותם".

את גם מנהלת את חנות הבגדים של ארגון מסל"ן בהתנדבות, ספרי על העשייה, עד כמה חשובה פעילות החנות והכנסותיה למען נפגעות ונפגעי אלימות?

"כשעוד עבדתי בברום לקראת הפרישה שלי, חגית רחמים מנהלת קשרי קהילה ומערך המתנדבים ב-ICL הציעה לי לצאת לקורס לטיפול בנפגעי הטרדות מיניות במשך שמונה חודשים. במהלך הקורס ולאחריו העברתי הרצאות למניעת הטרדות מיניות ביחד עם הצוות של מסל"ן בברום. הדרך שלי במסל"ן התחילה בהתנדבות במוקד הטלפוני של העמותה ועזרתי להרבה נשים שהיו מתקשרות למוקד להתייעצות או לעזרה. בשלוש שנים האחרונות אני מנהלת את החנות של מסל"ן שנמצאת בקניון שאול המלך בבאר שבע. הקמתי שם צוות מתנדבות חזק שעובדות במשמרות. כל אחד יכול להגיע לחנות ולרכוש בגדים, הכסף כמובן הולך לתרומה למען נפגעות ונפגעי תקיפה מינית ואלימות".

מה החשיבות בעיניך של עשייה למען האחר? של נתינה ועזרה לקהילה?

"העשייה למען האחר זה משהו משנה חיים, זה עולם ומלואו. אם אתה מצליח להתפנות ולתת לקהילה מה שאתה יכול זה מספיק ומשנה חיים גם לך וגם לעוד המון אנשים. אני מציעה לכולם לקחת צעד קדימה, לא לפחד ולא להתבייש ופשוט לצאת ולהתנדב. אני מאמינה שכשאתה נותן מתוך הלב שלך זה משנה חיים. חברת ICL נתנה לי הזדמנות לשנות את החיים שלי ואת החיים של עוד הרבה אחרים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('bc122181-fe49-4c2a-97d4-3c260c6d4779','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה