צל"ש השבוע: צליל מיוחד

$(function(){setImageBanner('8a3ba425-cf83-455d-b309-08b132069909','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

רותם קורנפלד (18) פעיל בארגון LEAD לקח על עצמו להקים תנועת נוער ראשונה מסוגה בבאר שבע, המשלבת בין עולם המוסיקה לבין עולם החונכות וההדרכה עבור ילדים בלי ועם צרכים מיוחדים. "אני מאמין בכוח של מוסיקה לשנות, כי מוסיקה משפיעה על האדם, והאדם משפיע על החברה"

צליל מיוחד יחד משנים את העולם

"צליל מיוחד" היא תנועת הנוער המוזיקלית הראשונה בישראל המאחדת במסגרתה לילדים עם ובלי צרכים מיוחדים, בגילאי 10-21. את התנועה הקים יובל סיני תלמיד תיכון בליך, התנועה משלבת בין עולם המוזיקה לבין עולם החונכות וההדרכה ובכך יוצרת מסגרת חינוכית – מוזיקלית - חברתית חמה, מכילה, מעצימה, מקבלת ושווה, בה נוער חונך נוער באמצעות המוזיקה.

כמו כן, במסגרת תנועת הנוער נפגשים הילדים מדי שבוע בקבוצות קטנות ובזמן המפגש מקשיבים למוזיקה, מתנסים, יוצרים מוזיקה ומשחקים משחקים מוזיקליים. יחד יוצרים חברי התנועה את החוויה המוזיקלית הכי מגניבה ומיוחדת שיש.

במסגרת המפגשים עובדים החונכים בשיטת החינוך "ההסתכלות האינדיבידואלית" ומנסים להגיע לליבו של החניך ולראות את מלוא הפוטנציאל הגלום בו, לראות מה הוא אוהב ולמה מתחבר. כפי שמציגים זאת חברי תנועת 'צליל מיוחד': "מטרת העל שלנו היא למלא כמה שיותר לבבות של ילדים עם ובלי צרכים מיוחדים, ולעשות מתוך אמונה כי אפשר לשנות את העולם דרך מוזיקה, אהבה והדרכה". 

עובדים החונכים בשיטת החינוך "ההסתכלות האינדיבידואלית" צילום: צליל מיוחד

כעת, מעוניין רותם קורנפלד (18), תלמיד כיתה י"ב בבאר שבע, להקים קבוצה של "צליל מיוחד" גם בבאר שבע. קורנפלד אשר מנגן בכינור במסגרת הקונסרבטוריון בבאר שבע, הצטרף בתחילת  שנת הלימודים הקודמת ל-LEAD - המסלול לפיתוח מנהיגות בישראל. שם התבקש למצוא פינה חשוכה שהוא רוצה להאיר ובאמצעות כך להקים פרויקט חברתי שיתרום לקהילה.  

על בחירת תנועת הנוער המוזיקלית מספר קורנפלד "אני הגעתי לצליל מיוחד מהניסיון האישי שלי, לאחר השתתפותי במספר פרויקטים מוסיקליים בכפר רפאל - מעון טיפולי לבעלי צרכים מיוחדים בבאר שבע. בפרויקטים הללו שמתי לב לכוח העצום של מוסיקה, להשפעה העצומה שלה על כל אחת ואחד ועל החיבור המדהים שנוצר בין כל מי שיוצר אותה. כשהבנתי עד כמה מוסיקה היא פעילות משלבת מדהימה הבנתי שאני מוכרח לחשוף עוד אנשים, כאילו שלא מתגוררים בכפר רפאל, לפעילויות מוסיקליות משולבות. אני מאמין בכוח של מוסיקה לשנות, כי מוסיקה משפיעה על האדם, והאדם משפיע על החברה".

"מוסיקה משפיעה על האדם, והאדם משפיע על החברה" צילום: צליל מיוחד

עוד מסביר קורנפלד על החשיבות של הקמת הפרויקט בבאר שבע: "אני לקחתי על עצמי להקים את סניף באר שבע כי אני מאמין במטרה ובדרך שלנו, ואני חושב שגם לתושבי הדרום מגיעה הזדמנות להשתתף בכזאת תנועה מדהימה. כאשר פתחנו את ההרשמה שמנו לב כמה ביקוש עצום יש לפעילויות מסוג זה בבאר שבע, נרשמו אלינו עשרות בני נוער, חניכים וחונכים, שצפויים להגיע מכל אזור הנגב כדי לקחת חלק".

ומוסיף: "לשנה הקרובה נשארו לנו ממש מקומות אחרונים, גם לחניכים וגם לחונכים. לכן, אני מזמין את כל מי שמרגיש שזה המקום הנכון לו לקחת חלק בפרויקט הייחודי הזה ולהיחשף לעולם המוסיקה בדרך חדשה ומדהימה שלא הכרתם קודם".  

מהרו לשריין מקום, נותרו מקומות אחרונים צילום: צליל מיוחד

כמו כן, אם אתם מעוניינים לקחת חלק בפרויקט באופן מעט שונה אתם מוזמנים להזדהות עם הפרויקט ולתרום, בין אם כסף שישמש לקניית כלים ולליווי המקצועי ובין אם כלי נגינה, כלי יצירה, עזרה מקצועית בהתנדבות או כל עזרה אחרת, שתתקבל בשמחה והכרת תודה.

לפרטים נוספים ותרומות אתם מוזמנים ליצור קשר: 058-5005859.

מפתחים מנהיגים צעירים LEAD

עוד נספר לכם שבימים אלו ממש נפתחת ההרשמה לארגון LEAD – המסלול לפיתוח מנהיגות, ארגון א-פוליטי ללא מטרות רווח, שהוקם במטרה לפתח את דור המנהיגים הבא של מדינת ישראל. כאשר מדי שנה, כ- 6,000 בני נוער בכיתה י' מכל רחבי הארץ מגישים מועמדות למסלול ומתוכם, נבחרים 140 בני ובנות נוער שזוהו כבעלי פוטנציאל למנהיגות והובלה.

בני הנוער הנבחרים מצטרפים לתוכנית מעמיקה וייחודית, המאפשרת להם לפתח את היכולות שלהם ולהפוך כל אחד בתחומו, למנהיגים ומובילים. כמו כן, במסגרת המסלול מתנסה כל אחד מהמשתתפים במנהיגות מעשית באמצעות הקמה וניהול פרויקטים בכל רחבי הארץ שהוקמו על ידי משתתפים ובוגרי – LEAD. בין הפרויקטים שהוקמו באמצעות LEAD תוכלו למצוא את: כנפיים של קרמבו, יום המורה, זיכרון בסלון ועוד. נציין כי ההשתתפות בתוכנית אינה כרוכה בעלות. בני נוער בכיתה י' מוזמנים להגיש מועמדות דרך אתר הארגון www.lead.org.il.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('dec783b0-cd02-4a63-95cf-689aa0993e71','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה