צל"ש השבוע: עמותת שניר

$(function(){setImageBanner('e76b3472-22be-44e2-b4f8-4530260b630c','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

מתנדבי עמותת שניר מסייעים לשכבות החלשות בישראל מתוך רצון לקדם שוויון הזדמנויות לכולם. הם מסייעים למשפחות נזקקות, קשישים, ניצולי שואה, חיילים בודדים וכל מי שזקוק לעזרה. צל"ש השבוע של 'באר שבע נט' הולך למלאכים של שניר!

עמותת שניר הוקמה בשנת 2010 ומיום הקמתה פועלת לקידום מתן שוויון הזדמנויות. העמותה שהוקמה על ידי ניר שמול ומנוהלת על ידי עינת אושרי, שמה לה למטרה לסייע לשכבות החלשות בישראל במגוון תחומים כמו הזדמנות שווה בחינוך, סיוע כספי למעוטי יכולת לצורך תשלום עבור נושאים אלמנטריים כמו דמי שכירות, ארנונה ותשלומי חשמל, העברת סלי מזון למשפחות נזקקות ועוד. היום, 12 בפברואר, הוא יום המשפחה ולכן צל"ש השבוע של 'באר שבע נט' הולך למתנדבי העמותה בבאר שבע והסביבה שעושים כל שביכולתם לעזור למשפחות נזקקות וכל אדם שזקוק לעזרה.

"אני כל החיים רק רוצה לתת ולעשות למען האחר, הצטרפתי לעמותת שניר לפני מספר חודשים ובפעילות שלי אני דואג להביא מזון למשפחות נזקקות, לאוכלוסייה מעוטת יכולת וגם לילדים, אנחנו עוזרים כמה שאנחנו רק יכולים", סיפר לנו רוני צדיק מבאר שבע, בן 54 ומתנדב בעמותת שניר.

ואכן מטרת העמותה היא להיות חדר מיון לכל אותם קשישים, משפחות נזקקות, נזקקים וחיילים בודדים משוחררים. כמו כן, לספק 2 סלי מזון בחודש לכל משפחה שנבדקה על ידיה ומצבה הכלכלי קשה מאד. מתנדבי העמותה בודקים באופן אישי כל אחת מהפניות לעזרה, על ידי הגעה פיזית למשפחה במצוקה כדי לבדוק את אמיתות הנתונים. בימים אלה העמותה מגייסת מתנדבים מכל הארץ לטובת ביקורי בית אצל המשפחות הנזקקות.

עמותת שניר בשיתוף רוזמן מחלקת סלי מזון, צילום מיכל ניר

בנוסף, העמותה מתפעלת כ-10 קבוצות וואטסאפ עם 3,000 משתתפים, תחת השם "המלאכים של שניר", אשר כוללות אנשי עסקים, מנכ"לים, אנשי חינוך, מובילי דעת קהל, בעלי עסקים, וסלבס, אשר פועלים ברמה היום יומית כדי לסייע לזולת, לחברה, ולקהילה בישראל. הקבוצות מעניקות מענה בסיוע, עזרה ונתינה לאוכלוסיות מוחלשות, נכים, קשישים, ניצולי שואה, חולי סרטן, חיילים בודדים ולמען מטרות חברתיות נוספות אשר קשורות במטרות אשר למענן הוקמה הקבוצה.

חלק מהפעילות של העמותה, היא תכנית "משלי" אשר מספקת מעטפת שירותים לחיילים בודדים משוחררים למשך שלוש שנים לאחר שחרורם. תוכנית "משלי" מסייעת בעזרת מערך מתנדבים ארצי בתחומים כמו: השגת ריהוט הבית (מיטה, מוצרי חשמל וכו'), סיוע משפטי, מיצוי זכויות במשרדי הממשלה, בקרנות ועמותות, סיוע נפשי ראשוני, ליווי אישי באמצעות מתנדבים וכדומה. תכנית "משלי" הופכת להיות חלק מהפעילות הרחבה של עמותת שניר, שמסייעת לחיילים בודדים משוחררים בכל רחבי הארץ.

קרדיט יח"צ עמותת שניר

ספר על מקרה מרגש במיוחד שזכור לך מהתנדבותך בעמותה

"היה לנו מקרה של ילדה בת 12 שחגגה בת מצווה, היא חולת סרטן במצב לא פשוט, והיא ביקשה אייפון ליום הולדת וברכה מנועה קירל. ארגנו לה ודאגנו לקנות לה כל מה שרצתה וכשהיא ראתה את הברכה של נועה זה היה השיא בשבילה, היא בכתה והתרגשה ואהבה את זה מאוד. זה הוסיף לה עוד שנה של כוח נפשי לחיים ולמאבק שלה... אנחנו במעקב עם האנשים להם אנחנו עוזרים, שומרים איתם על קשר ודואגים שלא יחסר להם כלום".

מה החשיבות בעיניך של עשייה למען האחר ועזרה לזולת?

"אנחנו שיש לנו יכולים וצריכים לתרום למען הזולת, בעיני זה הדבר הכי טוב שיכול להיות. חשוב לי לחנך גם את הילדים שלי לערכים של נתינה. אנחנו בעמותה כל הזמן מנסים לעשות את המקסימום עבור האחרים".

 

רוצים להתנדב בעמותת שניר? פרטים בלינק

חלוקת סלי מזון לנזקקים, צילום יח"צ

ניר שמול ועינת אושרי, צילום מקס קובלנסקי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('9593ba75-fd8e-4a7f-ac65-1ce70348ba05','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה