צל"ש השבוע: עמותת חמניות

$(function(){setImageBanner('8763964f-05dc-47a5-9621-5c204dada25e','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

הם מסייעים לאלפי ילדים יתומים מאב או אם לצמוח מהאובדן באמצעות רשת תמיכה ומסגרת חברתית תוך יצירת קהילה אוהבת. צל"ש השבוע הולך למתנדבי באר שבע והדרום בעמותת 'חמניות' שעושים כל שביכולתם לעזור לילדים! "להיות חלק מקבוצה שבה כולם עברו אירוע דומה למה שעברת מאפשר לילדים להרגיש שייכות"

"כשהייתי בת 15 אמא שלי נפטרה ממחלת הסרטן אחרי תקופה ארוכה ואינטנסיבית של התמודדות עם המחלה. בגלל זה הפעילות של עמותת חמניות נוגעת לי אישית, אני יודעת להגיד על עצמי שהייתי שמחה לקחת חלק בקבוצה כזאת כשהייתי בתיכון לאחר שאמא שלי נפטרה ושאני חושבת שהפעילות בסניף מאוד עוזרת לילדים ולמשפחות שלהם", כך סיפרה ל'באר שבע נט' לירון, מדריכה בקבוצת 'חמניות נעורים' שמפעילה עמותת 'חמניות' בבאר שבע.

הפעילות בסניף באר שבע, באדיבות עמותת חמניות

צל"ש השבוע של 'באר שבע נט' הולך למתנדבי עמותת 'חמניות', עמותה שעוסקת ביצירת קהילה תומכת אוהבת ומוכוונת צמיחה עבור ילדים ובני נוער שחוו אובדן הורי. עמותת חמניות הוקמה בשנת 2016 כארגון ללא כוונת רווח על ידי הדר קס, אשר איבדה את אביה, איש העסקים אמיר קס, בתאונת דרכים כשהייתה בת 14. מידי שנה הופכים אלפי ילדים ובני נוער בישראל ליתומים מאם או אב. ילדים אלו מתמודדים עם אתגרים רגשיים ונפשיים גדולים וחווים בדידות קשה מנשוא. הם חווים קושי חברתי, פגיעה בתחושת הביטחון, מאבדים את המוטיבציה להשקיע בלימודים ובשל כך הם בעלי פוטנציאל גדול להידרדר למצבי סיכון ממשיים. עמותת חמניות מציעה לילדים אלה רשת תמיכה מחזקת בדגש על צמיחה מהאובדן וכעת גם יוצאת בקמפיין גיוס המונים כדי להמשיך ולסייע לעוד ילדים.

תכנית הדגל של העמותה היא 'חמניות נעורים', שמתקיימת גם כאן בבאר שבע, במסגרתה משתייכים ילדים ובני נוער שחוו אובדן הורי לקבוצה המתכנסת מידי שבוע וביחד עוברים בהכוונת מדריך מגוון חוויות שמטרתן להתמקד בצמיחה ובריפוי. ילדים אלה מדווחים תוך זמן קצר על שיפור בתחושת הביטחון, על הישגים טובים יותר בלימודים ועל הרגשה טובה יותר בשל היכולת לשתף את האחרים בקושי שהם עוברים. אחת מהמתנדבות בבאר שבע היא כאמור, לירון, בת 23 במקור מלהבים, כיום עובדת כמדריכה בהוסטל "כפר האירוסים" ומתנדבת בעמותת 'חמניות' כאחת המדריכות בקבוצה. "כשראיתי פרסום של העמותה בפייסבוק זה ישר עניין אותי. נכנסתי לקישור, קראתי קצת והבנתי שזה מפעל מדהים שאני רוצה לקחת בו חלק", מוסיפה לירון.

הפעילות בסניף באר שבע, באדיבות עמותת חמניות

ספרי על פעילות העמותה בבאר שבע ועל העשייה שלך במסגרת זו

"הסניף בבאר שבע מונה עשרה חניכים ועשרה חונכים. כל החניכים התייתמו מאחד מהוריהם וכך גם חלק גדול מהחונכים. החניכים הם ילדים בין הגילאים 6-13 והחונכים נעים בין גיל 15-22. הילדים מגיעים מבאר שבע ומישובים נוספים באזור. אני מדריכה את הקבוצה יחד עם מדריך נוסף שקוראים לו טל, רכזת הסניף היא מאי, סטודנטית לעבודה סוציאלית, והמלווה המקצועית שלנו היא נופר שהיא עובדת סוציאלית במקצועה. הייתי שמחה מאד להודות לאטי שבהתנדבות עוזרת לנו בכל מה שאפשר: מציאת רהיטים, קישוטים, אוכל ובאמת בכל דבר שאנחנו צריכים".

עד כמה חשובה המסגרת של עמותת חמניות לילדים יתומים? כיצד הפעילות, כמו 'חמניות נעורים' והמפגשים השבועיים, מסייעת לאותם ילדים להתמודד עם האובדן?

"אני חושבת שהמסגרת שמספקת עמותת חמניות היא מאוד משמעותית בעבור ילדים יתומים. כמו שאמרתי אני הייתי שמחה לקחת חלק בקבוצה כזאת כשהייתי בתיכון לאחר שאמא שלי. דרך הפעולה של חמניות היא לערב את כל המשפחה, ככה שגם הילד וגם ההורה עוברים תהליך שמטרתו להתמודד עם האובדן ולמצוא דרך לנהל שגרת חיים חדשה. השילוב של הילדים עם החונכים מספק להם דמות של כמו אח בוגר והקשר בין החונך לחניך מייצר מערכת יחסים נוספת אשר תומכת בילדים. באופן זה, לאט לאט, הילדים, וגם החונכים כמוני, מנהלים שיח העוסק באובדן שעוזר בהתמודדות עם הקשיים השונים. להיות חלק מקבוצה שבה כולם עברו אירוע דומה למה שאתה עברת מאפשר לילדים להרגיש שייכות, להרגיש לא חריגים, להרגיש קצת פחות לבד".

 הפעילות בסניף באר שבע, באדיבות עמותת חמניות

גם בתקופת הקורונה המשיכו בעמותה לעשות כל שביכולתם לסייע לילדים, התאימו במהלך השנה את הפעילות לזום וכעת פעילות העמותה מוגדרת חיונית והם מקווים שיוכלו להמשיך בעשייה. "הקורונה כמו בכל תחום אחר מאתגרת בטירוף. ברמת העיקרון, פעילות העמותה נחשבת לחיונית אז אנחנו ממש מקווים שיאפשרו לנו להמשיך ולקיים את הפעילות כרגיל", מוסיפה לירון, "במידה ולא, נאלץ לנצל את יכולות הזום שכולנו פיתחנו בשנה האחרונה. אין ספק שזה מקשה ומאתגר - אבל נעשה את מירב המאמצים כדי להמשיך בכל דרך שאפשר".

מה הכי מרגש אותך בהתנדבות?

"אני חושבת שברגע שהילדים נכנסים למקלט של הסניף, הם מרגישים שהם במקום בטוח. היכולת שלהם, גם אם הם צעירים מאוד, לדבר על הרגשות, לשתף בקשיים ולחלוק חוויות עם מי שהיו זרים עד לפני מספר שבועות היא מדהימה בעיניי. מה שבעיקר מרגש בעיניי הוא לשמוע מהורה על איך שהילד מתנהל בבית הספר, לפעמים הוא לא קשוב למורים או רב עם ילדים אחרים ואצלנו בסניף הם הילדים הכי מדהימים שיש - מקשיבים, עוזרים, משתפים. יותר מהכל כיף לי לדעת שהם נהנים ומרגישים שייכים בתוך הקבוצה".

מה החשיבות בעיניך של עשייה למען האחר ועזרה לקהילה?

"מאז שהייתי קטנה לקחתי חלק בפעילויות קהילתיות שונות: מועצת תלמידים, צופים, שנת שירות ושירות משמעותי בתור פאראמדיקית בצה"ל. אני חושבת שמעורבות חברתית היא חשובה בכל שלב בחיים כי בסוף הקהילה בה אנו חיים היא חלק מאיתנו. ככה ההורים שלי חינכו אותי בתור ילדה ואני חושבת שהחשיבות של עשייה חברתית היא כל כך חשובה בשבילי כי זה משהו שאמא שלי עשתה כל החיים והעבירה לאחותי ולי שזה סופר חשוב. ברמה האישית, חשוב לי להוסיף שאני פועלת בעמותה בשביל הילדים אבל גם בשביל עצמי. כשאני מגיעה לפעילות אני מרגישה שאני עושה משהו בשביל עצמי, משהו שיחבר אותי לאמא שלי ז"ל לורה ורשבסקי לבנה".

 עמותת חמניות, צילום תמרוני

אם כן, עמותת חמניות יצאה לאחרונה בקמפיין גיוס המונים 'חמניות- עוזרים ליתומים לצמוח', במטרה לגייס כספים שיממנו את פעילותה ויאפשרו לה להעניק תמיכה בעוד כ-1,200 ילדים ונערים הממתינים להשתלב בפעילות העמותה. "השנה הקושי של ילדים יתומים הוא עצום. מלבד ההתמודדות עם האובדן הנוראי, הם צריכים לחזור לשגרה תחת מגבלות הקורונה שכרוכה בבידוד חברתי, בזמן שתחושת הבדידות גדולה גם ככה עבורם. עבור ילדים אלה מדובר בגזרה קשה ומאמללת", אמרה הדר קס, מייסדת ומנהלת עמותת חמניות.

הקמפיין 'חמניות- עוזרים ליתומים לצמוח' נועד לגייס כ-300,000 שקלים במטרה לפתוח עוד סניפים שבהם יקלטו ילדים שנמצאים ברשימות ההמתנה שלהם. בואו לקחת חלק ולסייע! לינק לעמוד הקמפיין.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('dfe86ca4-be9b-4a6b-9324-2bea7a733557','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה