צל"ש השבוע: ניר פינקלשטיין

$(function(){setImageBanner('bbdc9a6b-dba1-48e5-8a9b-c095d8579097','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

כבר 18 שנה שהוא מתנדב ועוסק בעשייה למען האחר. מה שהחל בהתנדבות במעון לילדים בסיכון אליו הגיע מטעם עבודתו בחברת ICL, הפך מהר מאוד לעיסוק המרכזי שלו לאחר שיצא לפנסיה מוקדמת. צל"ש השבוע של 'באר שבע נט' הולך לניר פינקלשטיין

"ההתנדבות שלי החלה בשנת 2003 כאשר פנו אליי ממחלקת משאבי אנוש בעבודה שלי, אז עבדתי במפעלי ים המלח בחברת ICL. מטרת הפניה היתה לגבש קבוצת עובדים שמוכנה לתרום מזמנה ולהתנדב במעון אביטן, לילדים ונוער בסיכון. שמעתי על מה מדובר ומיד השבתי בחיוב", סיפר ניר פינקלשטיין על תחילת דרכו ההתנדבותית. גם היום, אחרי שיצא לפנסה מוקדמת, ממשיך ניר בעשייה למען הקהילה בכל הזדמנות ועל כך מקבל את צל"ש השבוע.

ניר פינקלשטיין בן 57 מלהבים, אב לארבעה ילדים וסב לנכדה אחת, עבד במשך 26  שנים כמהנדס מכונות בכיר במפעלי ים המלח של חברת ICL ולפני 3 שנים יצא לפנסיה מוקדמת. לצד העבודה, שסיפקה לו הרבה משמעות, הרגיש ניר שהוא רוצה לשלב בחייו פעילות בה יעזור לאנשים. מה שהחל בהצעה של מנהלת מערך ההתנדבות של חברת ICL להתנדבות חברתית, הפך מהר מאוד למקור לאושר וסיפוק עבור ניר. הוא החל בהתנדבות במעון לילדים שהוצאו מהמסגרות, בתדירות שהלכה וגברה לאורך השנים, אליה התווספה התנדבות במחלקת השיקום של בית חולים סורוקה.

צילום פרטי

"בתחילת הדרך היינו מגיעים למעון פעם בחודש ועורכים פעילות לילדים", נזכר ניר, "לאחר מספר שנים של התנדבות בעיקר בחגים ובאירועים מיוחדים, התחלתי להגיע למעון פעם בשבוע, ללא קשר לפעילות עם שאר המתנדבים. בימים הנוספים הייתי משחק עם הילדים במעון, עוזר בשיעורי בית והכנה למבחנים, יוצא איתם "לבזבז" דמי כיס ועוד פעילויות יומיומיות". לצד ההתנדבות עבד כאמור ניר בחברת ICL אך החליט לצאת לפרישה מוקדמות בגיל 54: "אחרי 26 שנות עבודה, שנים בהם היה לי טוב מאוד, הבנתי כמה אני אוהב את החופש הזה לטפח בו את כל האהבות השונות שלי. אהבתי מאוד את העבודה בICL את מה שעשיתי ואת האנשים עימם עבדתי ובכל זאת כשהייתה הזדמנות לפרוש מוקדם קפצתי עליה לאחר שהבנתי שהקצבה שאקבל אחרי הפרישה תספיק לי לחיות".

ואכן ניר מעסיק את עצמו בזמנו הפנוי בשלל תחביבים, הוא אוהב טיולים, טבע וצילום במסגרת זו ביקר במהלך חייו ביותר מ-50 מדינות בעולם. הטיול האחרון היה לפני תחילת הקורונה אז בילה שלושה חודשים בארבע מדינות: פיליפינים, הודו, רומניה וצרפת. בנוסף ניר רוכב על אופני שטח והתחרה בשנים האחרונות בתחרויות רכיבה בליגה למקומות עבודה, שם זכה מספר פעמים במקומות הראשונים לקבוצת גילו ובכלל. אהבה זו של ניר סידרה לו הזדמנות להתנדב היום בתקופת הפנסיה שלו בניהול ליגות לרכיבה ופינוי שבילי רכיבה ממפגעים. "עוד לפני הפרישה עסקתי בספורט, טיילתי הרבה והתנדבתי בזכות מערך ההתנדבות של חברת ICL, וגם עכשיו אחרי הפרישה אני מתנדב יחד עם עוד גימלאים של החברה. בנוסף, לפני קצת יותר משנה נולדה נכדתי הבכורה אז אני מקדיש אהבה וזמן גם לה כמובן", מוסיף ניר.

גם היום, אחרי שסיימת את תפקיד בחברת ICL, אתה ממשיך להתנדב באותה מסגרת ולהגיע למעון- היה לך חשוב לשמור על קשר עם אותם הילדים ולעזור להם?

"היום לאחר הפרישה הרחבתי את ההתנדבות שלי במעון, אני נמצא שם שלוש פעמים בשבוע. היום אני גם יוצא איתם לקנות בגדים, לקופת חולים כשצריך, מצלם ומתעד כל פעילות מאורגנת שמתקיימת במעון ועוד. אני יכול להגיד שזו אחת ההחלטות החשובות והטובות שחברת ICL  עזרה לי לקבל. הקשר עם הילדים במעון מאוד חשוב לי, אני כמו חבר, אח גדול או הורה. הילדים מעריכים את העזרה שאני נותן והקשר מצויין".

יש לך דוגמא לחיבור מיוחד שנרקם בינך לבין ילד מסוים? סיפור מרגש שזכור לך מימי ההתנדבות לאורך השנים?

"לאורך כמעט 18 שנים בהן אני מתנדב במעון יש לא מעט מפגשים מיוחדים ומרגשים. ישנו ילד יתום מאב, התבקשתי מהנהלת העמותה להיות קרוב אליו יותר ולהוות לו דמות אב. היו לנו שעות בהן שוחחנו, עשינו פעילויות רק שנינו לבד. יש גם מקרה ממש נחמד שקרה לי במהלך השנה האחרונה בקורונה. יש לי מנוי לתיאטרון בית לסין, באחד הערבים כשהגעתי להצגה, אני שומע את המאבטח שעמד בכניסה קורא בשמי. בגלל המסכה לא זיהיתי אותו, אבל הסתבר שזה אחד הילדים שגדל במעון, הוא סיים שירות צבאי, גר ועובד בתל אביב. מאוד שימח אותי לראות איך הוא מתחיל את חייו הבוגרים".

צילום פרטי

אתה גם מתנדב בבית החולים סורוקה במחלקת השיקום. כיצד התנדבותך שם מסייעת לאותם מטופלים?

"מחלקת השיקום זו מחלקה אליה מגיעים מטופלים אחרי אירועים מוחיים, תאונות דרכים, קטיעות גפיים מסכרת ועוד מיני מחלות או חיידקים הגורמים לפגיעות מוטוריות וקוגניטיביות. עיקר העבודה שלי היא במחלקת פיזיותרפיה, כמו כן אני עוזר גם בתחום הריפוי בעיסוק. הפעילות בפועל היא עזרה לפיזיותרפיסטיות, ישנם מכשירים שונים בחדר הפיזיותרפיה כמו: אופניים, הליכון, עמידון דינמי, מיטת העמדה ועוד, ואני מעלה מטופלים למכשירים השונים. בעת טיפול פרטני עם פיזיותרפיסטית כשיש צורך בעוד זוג ידיים נוסף אני שם. באופן לא רשמי ישנם הרבה שיחות נפש כאלו או אחרות עם מטופלים שצריכים אוזן קשבת או עצה".

מה החשיבות בעיניך של עשייה למען האחר ועזרה לקהילה?

"ההתנדבות, העזרה לאחר והתרומה לקהילה, קודם כל נותנת לי הרגשה נפלאה. מפגש עם האנשים, היכולת לעזור להם ולראות את השינוי, בין אם זה לאורך זמן כמו במעון או באופן הרבה יותר מהיר כמו במחלקת השיקום ממלאת בהמון גאווה. אני מרגיש מאושר בעשייה הזו ושמח על הזכות שנתנה לי חברת ICL להכיר את החשיבות שיש בהתנדבות, עד היום אני בקשר עם עובדים ופורשים שעדיין מתנדבים בקהילה.  אני בטוח שהפכתי להיות גם אדם טוב יותר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('67ca6c59-caee-421f-8790-7f11fe043cc4','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה