צל"ש השבוע: מתנדבי פרויקט חיבו"ק

$(function(){setImageBanner('adf61eac-d088-4f5c-9547-395bd7cb9922','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

הם פועלים ללא הפסקה כדי לסייע לכל הקשישים והמטופלים הכרוניים לקבל סיוע במזון, תרופות, מענה רגשי ועוד, העיקר שאף אחד לא ירגיש לבד. הכירו את מתנדבי באר שבע בפרויקט חיבו"ק של עמותת הקרן ע"ש רות ורובל

תושבי באר שבע והסביבה ידועים בעשייה החברתית המאפיינת אותם, והפעם אנחנו רוצים לפרגן להם. מידי שבוע נחלק את 'צל"ש השבוע' לתושבים ומיזמים חברתיים שראויים לפרגון על עשייה חברתית מבורכת למען האחר. השבוע נפרגן למתנדבי באר שבע בפרויקט חיבו"ק- חיבור בריאות וקהילה- של עמותת הקרן ע"ש רות ורובל, שדואגים להיות שם עבור קשישים ומטופלים כרוניים כדי שאף אחד לא יישאר לבד. "העזרה לבן אדם שלא יכול לדאוג לעצמו היא הכרחית ומבורכת", סיפרה ל'באר שבע נט' נועה תמאם, רכזת פרויקט חיבו"ק בבאר שבע.

פרויקט חיבו"ק - חיבור בריאות וקהילה של עמותת הקרן ע"ש רות ורובל פועל על ידי מתנדבים, סטודנטים במקצועות הרפואה והסיעוד, שמגיעים לבתי מטופלים שהופנו על ידי קופות החולים, ולאחר מיפוי צרכים של המטופל והמלווים העיקריים, מחברים אותם לשירותים קיימים בקהילה, כגון: הפגת בדידות, סלי מזון, מיצוי זכויות ועוד. בימים אלו המשק חוזר לשגרה, אבל הקשישים, המטופלים הכרוניים, נמצאים בקבוצת סיכון וזקוקים לתמיכה. לכן בפרויקט חיבו"ק ממשיכים לפעול במרץ לכל מי שזקוק לחיבוק, להיות שם, למען ועבור החולים הכרוניים והקשישים.

פרויקט חיבו"ק

"בשגרה המטרה שלנו היא לעזור לחולים כרוניים שנמצאים בקהילה ולקשר בינם לבין שירותים הקיימים בקהילה. אם זה עזרה עם סלי מזון, שיפוץ דירה, התקנת מעקה במקלחת, עזרה עם ביטוח לאומי, הבאת תרופות ועוד", הסבירה נועה, סטודנטית לרפואה בשנה שלישית ומרכזת הפרויקט בעיר, "בדרך כלל הפגישות עם המטופלים והקשישים היו אישיות ונוצרו קשרים, הפעם בימי הקורונה עברנו לעבודה מרחוק וניסינו באמת להגיע לכל מי שזקוק לעזרה. בימי שגרה אנחנו 8 מלגאים סטודנטים בפרויקט בבאר שבע, בתקופת הקורונה היו מעל ל-60 מתנדבים כי הצרכים בקהילה היו מאוד גדולים".

זכור לך סיפור מרגש או מיוחד מהתקופה האחרונה?

"אחד המקרים הראשונים שקיבלנו בתקופת הקורונה היה פנייה ממישהי שגרה באופקים שצריכה כיסא גלגלים כי היא עברה אירוע מוחי. זה היה כיסא גלגלים מיוחד והוא נמצא בקריית שמונה, זו הייתה פנייה לא פשוטה ולא ידענו איך נצליח לשנע את הכיסא עבורה. אבל מישהו שראה את פוסט בפייסבוק שפרסמנו על כך, החליט להוציא את הרכב שלו מתל אביב, נסע לקריית שמונה ולמחרת לאופקים כדי להביא לה את הכיסא. זה היה מדהים! עוד סיפור שזכור לי הוא על מתנדבת מלהבים שקיבלה פנייה מבן אדם מבוגר שאמר שהוא זקוק לאוכל. לא הצלחנו לגייס לו תרומות כדי לקנות לו מזון לחג אז היא פשוט החליטה לעשות לו הזמנה מהסופר על חשבונה, כדי לדאוג שלא יחסר לו".

מתנדבי פרויקט חיבו"ק

מה החשיבות של הפרויקט ושל עשייה למען האחר בעיניך?

"בעיני זה מהותי ובסיסי. מעבר לכך זה גם תורם לנו כרופאים, אחיות ופיזיותרפיסטים לעתיד, לפגוש מטופלים ולהבין יותר את העולם שלהם. יש אנשים שרק מחכים שמישהו יבוא לארח להם חברה, לשחק איתם שש בש, יש אישה בת 80 שגרה בקומה אחרונה ורק זקוקה למישהו שיעלה לה שישיית מים הביתה... המטופלים והקשישים יוצרים קשרים איתנו המתנדבים, הם רק רוצים שמישהו יתעניין בהם. העזרה והנתינה לבן אדם שלא יכול לדאוג לעצמו היא הכרחית. זה יכול להיות סבא או סבתא שלי והלוואי שתמיד יהיה מישהו שיעזור להם ככה. אני רוצה להודות לכל המתנדבים מבאר שבע שעזרו, רוח ההתנדבות של התושבים פה בתקופה האחרונה מחממת את הלב".

 

מידע נוסף על הפרויקט

וגם עמוד הפייסבוק של העמותה

טלפון לפניות וכן להתנדבות: 8409*

מתנדבי פרויקט חיבו"ק

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('e0156833-f19e-4bcd-a20e-d21ae6f7fb0c','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה