צל"ש השבוע: מתנדבי עמותת סאנרייז-כץ

$(function(){setImageBanner('4d1b51d7-6d9e-46c3-9b8a-4f6d693ced8e','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

הם מלווים ילדים חולי סרטן לאורך כל השנה בבית החולים סורוקה וגם דואגים להם לפעילויות פנאי וקייטנות בחופשות האביב והקיץ. הכירו את מתנדבי עמותת סאנרייז-כץ בבאר שבע

ישנם תושבים הידועים בעשייה החברתית המאפיינת אותם, והפעם אנחנו רוצים לפרגן להם. מידי שבוע נחלק את 'צל"ש השבוע' לאנשים ופרויקטים חברתיים שראויים לפרגון. השבוע אנחנו רוצים לפרגן למתנדבי עמותת סאנרייז-כץ בבאר שבע. המתנדבים פועלים לאורך כל השנה כדי לקיים פעילויות פנאי וקייטנות לילדים חולי סרטן ואחיהם כדי להעניק להם בשגרת החיים הקשה, גם רגעים של כיף ושמחה. הפעילויות מתקיימות מידי שבוע לאורך השנה בבית החולים סורוקה וגם באמצעות קייטנות מיוחדות בחופשת הפסח וחופשת הקיץ. כעת, מזמינים אתכם המתנדבים למסיבת התרמה מיוחדת לטובת העמותה שתתקיים בשבוע הבא (04/06/19) בפאב "מנגה בר" בעיר.

העמותה הוקמה בשנת 2010 כדי לקיים פעילויות פנאי וחברה לילדים חולי סרטן בגילאי 3.5-17 ואחיהם, מכל המגזרים. העמותה מציעה פעילויות פנאי וקייטנות יום, ללא עלות, לילדים חולי הסרטן ולאחיהם. מדי שנה בישראל מאובחנים כ - 400 ילדים עם סרטן. האבחון משנה את חייו של החולה ובני משפחתו מקצה לקצה. אשפוז, משטר טיפולים קפדני, תופעות לוואי ובידוד חברתי הופכים חלק משגרת היום יום. לכן, עבור החולים, פעילות העמותה זו הזדמנות פז לשכוח את הכאב, לאגור כוחות ולהתמסר לכיף, להיות ילד ככל הילדים. עמותת סאנרייז כץ פועלת בשיתוף פעולה מלא עם עיריית באר שבע, מחלקת הרווחה -בעירייה, חברת כיוונים, צוות רפואי ועובדות סוציאליות במחלקה האונקולוגית בסורוקה, קהילת אשל אברהם אשר מתנדבים בקייטנה, היחידה למעורבות חברתית באוניברסיטת בן גוריון.

קרדיט עמותת סאנרייז-כץ

רגעים של כיף

אחת מפעילויותיה המרכזיות של העמותה היא, כאמור, הפעלת קייטנות בחופשות הקיץ והאביב במיוחד עבור ילדים חולי סרטן. קייטנות הן חוויה חשובה לכל הילדים, אולם ילדים חולי סרטן אינם יכולים להשתתף בקייטנות קיץ רגילות, מאחר ואינן מתקיימות בפיקוח רפואי החיוני כל כך לילדים שמערכת החיסון שלהם חלשה. לכן, העמותה מציעה הזדמנות זו לאותם ילדים. בעבר, כשהעמותה פעלה רק באזור המרכז היה קושי לילדים החולים ובני משפחותיהם לנסוע רחוק. קייטנות הקיץ והאביב בדרום פועלות בבאר שבע החל משנת 2015 לילדים המתגוררים בעיר, ישובי הדרום והפזורה הבדואי מתוך הצורך במתן מענה לאותם ילדים חולים כאן בסביבת מגוריהם. "מרבית פעילות העמותה מתבצעת על ידי מתנדבים בגילאי 25-30, חלקם הגדול סטודנטים. בקייטנה המתנדבים מפעילים למשל חדר מנוחה, מקום מיוחד בו הילדים יכולים להירגע ולקחת הפסקה מהפעילויות", מוסיפה נוהר לידור, מתאמת פעילות דרום של עמותת סאנריז-כץ.

המבנה היומי של הקייטנה מאפשר לילדים החולים להשתתף בה ולהמשיך בשגרת הטיפולים, כאשר בסופו של כל יום, הילדים שבים לביתם, אל הנוחות והביטחון בחיקם של בני משפחתם. בקייטנה הילדים נהנים משלל פעילויות פנאי והעשרה והתנסויות, אשר פעמים רבות אינן מתאפשרות לילדים חולים בשל סכנות זיהום, הידבקות או פציעה וכמובן, בשל צרכיהם הייחודיים. ההשתתפות בפעילות היא ללא תשלום מתוך התחשבות בנטל הכלכלי הכבד שנושאות משפחות שילדן חולה במחלה מסכנת חיים. את הילדים לקייטנות מתנדבי העמותה מאתרים בשיתוף פעולה עם בית החולים סורוקה. מידי שנה משתתפים כ- 120 ילדים בקייטנות בבאר שבע, כ- 50% מגיעים מהמגזר הבדואי, ובהתאם גם צוות ההדרכה והאחיות.

 קרדיט עמותת סאנרייז-כץ

לוקחים "ברייק" מהקושי

ואכן, מתנדבי העמותה מגיעים פעמיים בשבוע אל המחלקות האונקולוגיות בבית החולים סורוקה כדי לעשות פעילויות פנאי והעשרה לילדים. הפעילות כוללת הפעלות, מופעי בידור, משחק ויצירה המותאמים לגיל הילדים ומצבם הפיזי והרגשי. לאורך רצף הפעילות השנתי, רכז קבוע של התכנית מנחה את הפעילות ביחד עם מתנדבים המקבלים הכשרה וליווי צמוד. "מדובר במתנדבים קבועים שמתחייבים לאורך זמן, לפחות ל-4 חודשים, וכדי להגיע להתנדבות אתה צריך לעבור תהליך של חיסונים, קליטה לבית חולים וכדומה. מי שמגיע להתנדב בסורוקה במחלקה אלה אנשים שבאמת רוצים ומוכנים לתרום ולתת לחולי הסרטן. הם יוצרים קשר עם הילדים והמשפחות לאורך זמן", אומרת נוהר. הפעילות הינה דו שבועית, ומתקיימת בבית החולים סורוקה פעם אחת בשעות הבוקר ופעם שנייה בשעות הערב, על מנת לשרת ולהיטיב עם ילדים חולי סרטן הנמצאים באשפוז יום ו/או לילה.

"חשוב לנו שהמתנדבים בעמותה ייצרו קשר רציף עם הילדים החולים ומשפחותיהם. המחלקות האונקולוגיות בארץ מלאות מתנדבים שבאים והולכים ומביאים מתנות, למשל בחגים, זה מדהים ומבורך, אבל אנחנו נותנים מענה רציף. הילדים כבר מכירים את המתנדבים, המתנדבים מכירים את ההורים והמשפחה, את הצוות הרפואי, את נהלי בית החולים... זה מאפשר לנו לעשות להם שמח ולגרום להרגשה טובה", מדגישה נוהר. כדי להמשיך ולקדם את פעילות העמותה, מתנדבי סאנרייז-כץ מארגנים מסיבת התרמה מיוחדת לסטודנטים שתתקיים ביום שלישי ה-04/06/19. "רצינו לחשוף את הקהל הסטודנטיאלי לעמותה וגם לגייס כסף לטובת המשך הפעילות. כל הפעילויות ניתנות ללא תשלום למשפחות אז חשוב לנו לגייס כספים וגם אולי להגיע לעוד מתנדבים פוטנציאליים", נוהר מסבירה.

 קרדיט עמותת סאנרייז-כץ

מסיבת ההתרמה תתקיים בפאב ה"מנגה בר" בעיר וכל ההכנסות ממכירת הכרטיסים ילכו לטובת המשך פעילות העמותה, אז הקהל הסטודנטיאלי מוזמן להגיע. נוהר אומרת: "פאב המנגה מארח אותנו, יש גם צלמת ודיג'יי שמגיעים בהתנדבות והמון אנשים שעוזרים להוציא את האירוע לפועל ונותנים מעצמם. מכירת הכרטיסים בעיצומה!".

מה החשיבות בעינייך של תרומה לאחר ועזרה לסביבה?

"אני אתן לך דוגמה מאתמול כשהיינו במחלקה בסורוקה, אחד הילדים שאובחן לפני שבועיים, ניגש אליי ואמרתי לו שהוא יכול לשאול אותי כל דבר. השאלה הראשונה שהוא בחר לשאול הייתה 'למה את כאן'... וזה בדיוק זה, אנחנו כאן כדי לעשות להם טוב. כי כשאתה נותן מעצמך אתה מקבל מזה המון, שני הצדדים מרוויחים. זו תחושת סיפוק ומשמעות עצומה. כולנו רוצים לחיות בעולם טוב יותר ולגדל את הילדים שלנו בעולם כזה ואם נעשה משהו קטן בשביל זה ונעזור למישהו אחד זה שווה הכל".

 

מסיבת ההתרמה לעמותת סאנרייז-כץ: יום שלישי, 04/06/19, מנגה בר, החל מהשעה 21:00.

פרטים נוספים: http://bit.ly/30NP5hy

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('91fc32de-029a-4b96-8ed7-f2c963732ef9','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה