צל"ש השבוע: מתנדבי 'חברים לעת זיקנה'

$(function(){setImageBanner('312711ea-1828-48d7-be3d-7925c5995295','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

הם נמצאים שם עבור הקשישים, מסייעים להם בטיפול בחיות המחמד שלהם וגם דואגים לארח להם חברה ולהיות שם בשבילם בכל הזדמנות. הכירו את מתנדבי באר שבע בתכנית "חברים לעת זיקנה" שמפעילה עמותת מטב

תושבי באר שבע והסביבה ידועים בעשייה החברתית המאפיינת אותם, והפעם אנחנו רוצים לפרגן להם. מידי שבוע נחלק את 'צל"ש השבוע' לתושבים ומיזמים חברתיים שראויים לפרגון על עשייה חברתית מבורכת למען האחר. השבוע נפרגן למתנדבי באר שבע של התכנית "חברים לעת זיקנה" אשר מפעילה עמותת מטב. מתנדבי התכנית מגיעים מידי שבוע לביתם של אזרחים ותיקים וקשישים, מארחים להם חברה ומסייעים להם בטיפול בבעלי החיים. "כל פעם שאני מגיעה אליה היא כל כך שמחה, מרגש אותה לראות שלאנשים אכפת ממנה ומהכלבה שלה", סיפרה ל'באר שבע נט' אליענה ברוס, מתנדבת בתכנית בבאר שבע.

 קרדיט מתנדבי "חברים לעת זיקנה"

התכנית "חברים לעת זקנה" היא שיתוף פעולה בין עמותת מטב, משרד החקלאות ,עמותת תנו לחיות לחיות וחברת פורינה. עמותת מטב מפעילה את התכנית אשר מטרתה לסייע ולאפשר לאזרחים ותיקים להמשיך ולגדל את חיות המחמד בביתם ובכך למנוע הזנחה ונטישה של בעלי החיים וזאת בשל הקושי הרב בטיפול השוטף בהם. היא מופעלת על ידי מערך מתנדבים המגיעים לבתי הקשישים, מארחים להם חברה ומסייעים להם בכל היבטי הטיפול בבעלי החיים. כך שלמעשה, מדובר בהפגת בדידות כפולה של הקשישים: הן על ידי היכולת לשמר את בעל החיים בביתם והן על ידי הגעת מתנדבים מקסימים מידי שבוע. "בבאר שבע יש לנו עשרות מתנדבים שמגיעים לקשישים בעיר ועוזרים להם במה שהם צריכים", סיפרה ל'באר שבע נט' ליאור בלכר, רכזת התכנית בבאר שבע.

"במסגרת ההתנדבות אני מגיעה כל יום שישי בבוקר לבית של קשישה, ניצולת שואה מקסימה מבאר שבע, ואני מוציאה לה את הכלבה לטיול, מדברת איתה, יושבת איתה, עוזרת לה לבשל, להביא קניות מהמכולת ליד, עוזרת לה במה שהיא צריכה", סיפרה אליענה סטודנטית באוניברסיטת בן גוריון שמתנדבת ב"חברים לעת זיקנה". ההתנדבות מתרחשת היא פעמיים בשבוע, ביום ושעה קבועים מראש בביתו של הקשיש או הקשישה. ההתנדבות כוללת סיוע לקשיש בכל היבטי הטיפול בבעל החיים שלו: טיול עם הכלב, החלפת ארגז חול לחתול, רחצת הכלב, ליווי לווטרינר ועוד. כמו כן הענקת תשומת לב לקשיש.

 קרדיט מתנדבי "חברים לעת זיקנה"

את מרגישה שהסיוע שלכם לקשישים עם בעלי החיים עושה להם טוב? איך תגובות שאתם מקבלים בהתנדבות?

"זה עושה לה כל כך טוב, אין לי ספק, כל פעם שאני מגיעה היא כל כך שמחה, שמחה שהכלבה שלה מקבלת יחס, טיפול ואהבה, מרגש אותה לראות שלאנשים אחרים אכפת גם ממנה וגם מהכלבה שלה. הקשר שלה עם בעלי החיים עוזר לה למלא את הזמן, היא גם מאכילה חתולים וזה גורם לה לתחושה שהיא תורמת לחיות וחיונית להם. באחד המפגשים הראשונים שלי איתה היא הראתה לי הרבה תמונות שלה כשהיא הייתה צעירה, היא התרגשה לשתף ולספר לי על כל אירועים וזיכרונות שלה, זו הייתה חוויה מחברת, היא כל כך התרגשה לשתף ולדעת שיש מישהו שמקשיב לה. המתנדבים בתכנית עושים מעל ומעבר כדי לסייע לקשישים, יש חשיבה מחוץ לקופסא ורצון לעזור להם בכל סיטואציה".

מה החשיבות בעיניכן של עזרה לקהילה ועשייה למען האחר?

אליענה: "אני מרגישה שאנחנו יצורים חברותיים וחברתיים, החברה תומכת בנו ואין סיבה שאנחנו כאינדיבידואלים לא נתמוך בה. התחושה שיש בעשייה, בעזרה לאחר ובנתינה היא תחושה ממלאת ומספקת בכל שבוע מחדש".

ליאור: "אנחנו תמיד אומרים בתכנית שאנחנו עושים הפגת בדידות כפולה, כי המון פעמים האנשים האלה הם לבד בבית ובעל החיים בשבילם הוא כל מי שיש איתם בבית, זה ששמח כשהם חוזרים הביתה או כשהם קמים בבוקר, זה שנותן להם תחושת משמעות, שיש מישהו שזקוק להם. ההבדל בין לגור לגמרי לבד לבין לגור עם בעל חיים הוא עצום בגלל הקשיים הפיזיים שיש להם להוציא את הכלב לטיול, לקחת אותו לוטרינר, זה יהיה נורא עצוב אם הם יצטרכו לוותר עליו בגלל זה. לכן החשיבות של המתנדבים, מעבר להפגת בדידות במפגש האנושי, זה שהם מאפשרים להם לשמור על בעל החיים בבית. זה מתנה שהם נותנים שאין שנייה לה עבור הקשישים".

 קרדיט מתנדבי "חברים לעת זיקנה"

 קרדיט מתנדבי "חברים לעת זיקנה"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('59e4e7e2-a826-49b9-8ff1-b25a607f81fc','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה