צל"ש השבוע: מתנדבי בית התרבות לעיוור באר שבע

$(function(){setImageBanner('8fe1ca0e-b403-440f-a7f7-1bc1317da291','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

הם מסייעים לאנשים עם לקות ראייה או עיוורון להרגיש חלק מהקהילה, להפיג את הבדידות ולהעשיר את עולמם החברתי באמצעות מגוון פעילויות. צל"ש השבוע של 'באר שבע נט' הולך למתנדבי בית התרבות לעיוור בבאר שבע!

"יש במועדון הרבה אנשים שמחים, שלא עוצרים למרות המגבלה שלהם. יש מישהו שמגיע למועדון שהוא עיוור אבל לא נותן למגבלה להגדיר אותו. הוא עושה כל דבר שאנחנו עושים, לקות הראייה לא עוצרת אותו ואני כל פעם נפעמת ממנו מחדש, זה מחמם את הלב", סיפרה ל'באר שבע נט' מאי פריים, סטודנטים באוניברסיטת בן גוריון ומתנדבת בבית התרבות לעיוור בבאר שבע, "כיף לדבר איתו וזה נותן פרופורציות לחיים. למרות הקשיים הוא לא מוותר על החיים, הם כל כך שמחים כשהם מגיעים לבית התרבות לעיוור שלרגע את שוכחת שהם לא רואים, כי גם אותם זה לא עוצר, זה מאוד מרגש".

למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה. קרדיט - בית התרבות לעיוור באר שבע

צל"ש השבוע הולך לכל המתנדבים של בית התרבות לעיוור בבאר שבע על עשייתם המסורה לטובת תושבי העיר הסובלים מלקות ראייה או עיוורון. מרכז מגדל אור פועל תחת עמותת יעדים לצפון מיסודה של קרן רשי ומפעיל בבאר שבע בחסותה של עיריית באר שבע את בית התרבות לעיוור- מועדונים חברתיים לאנשים עם לקות ראיה או עיוורון. מועדון בוקר שנותן מענה לגיל השלישי, מועדון הערב לצעירים וכן פעילות לילדים בגילאי בי״ס יסודי. מטרת המועדונים הימצאות בקהילת השווים, הפגת בדידות וכמובן העשרה ופעילויות חברתיות שונות ומגוונות. בין הפעילויות שלהם: התעמלות, יוגה, פילאטיס, ציור, קרמיקה, כדור שער, בישול, תאטרון. אחת המתנדבות במועדונים היא כאמור מאי פריים, בת 24 שמתנדבת כשנתיים במסגרת תכנית פעילי ציבור של האוניברסיטה.

ספרי מה את עושה במסגרת ההתנדבות?

"בשנה שעברה הייתי מגעה פעם בשבוע ביום שני ומשתלבת בפעילויות המועדון, עוזרת לצוות ולחברי המועדון.  העזרה שלי הייתה לחבר'ה ספציפיים כאלה שלמשל צריכים סיוע בהבנת תנועות בשיעור יוגה או בריקודי עם, המטרה שלנו הייתה להנגיש להם את הפעילויות כדי שיוכלו לקחת חלק. הרגשתי ממש חלק מהחבר'ה, הייתי רוקדת איתם... יש שם הרבה אנשים שרוצים לדבר והעזרה שלי והנתינה שלי במקום זה בצורה של הקשבה, לדבר איתם, לשוחח איתם, לתת להם תחושה שאני חלק מהם ואנחנו חברים ויחד באותו מקום. השנה אני מגיעה בימי ראשון בבוקר, אליה מגיעים בני הגיל השלישי. ציוותו אותי לאישה חירשת ועיוורת כך שעוד יותר קשה לה אבל אני מלווה אותה בכל פעילות שעושים במרכז. כדי לעזור לה אני גם מחזיקה לה את הידיים וגם מדברת בקול רם, כי היא עם מכשירי שמיעה, כך שהיא תוכל להבין מה עושים. היא מקסימה ואומרת לי כל הזמן תודה, היא מחכה לי ואני לה וזה כיף גדול".

באדיבות בית התרבות לעיוור באר שבע

איך היה עבורך להתנדב בתקופת הקורונה?

"בזמן הקורונה הייתה תקופה שלא הגעתי בשנה שעברה פיזית למועדון אלא עשיתי כמה פעילויות בזום. זה היה מאוד מאתגר כי קשה למצוא מה לעשות לאנשים שלא רואים דרך המחשב או הטלפון. אז עשינו להם פעילות טריוויה וזה היה מוצלח וכיף מאוד. עכשיו כבר חזרנו לשגרה ולפעילות הרגילה".

מה החשיבות בעינייך של עשייה למען האחר ועזרה לקהילה?

"אני מתנדבת גם במערך המתנדבים בעיר אופקים, אז אני רואה את הצורך שיש בעשייה למען האחר בכל מקום. חשוב בעיני להנחיל את ערכי ההתנדבות לדור צעיר ובני נוער, זה משפר ומעצב את פני החברה שלנו. עמותות וגופים קמים ממקום מאוד כואב של מצוקה כדי לעזור לאחר, כשהם עונים על צרכים שהמדינה לא עונה עליהם. צריך המתנדבים האלה כדי לתת מענה לצרכים של האוכלוסייה, ליצור סולידריות חברתית ולקרב לבבות. אין דבר יותר מחבר ומאחד מהתנדבות ונתינה, אני מאוד אוהבת את בית התרבות לעיוור ושמחה להיות שם. לא סתם בחרתי להגיע בשנה השנייה, אני שמחה מהצוות ועד החברים המדהימים, זה מקום קסום וכיף גדול להתנדב שם".

באדיבות בית התרבות לעיוור באר שבע

במועדון ישמחו לארח אתכם בפעילויות השונות- לפרטים:  [email protected]

באדיבות בית התרבות לעיוור באר שבע

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('82459a09-b1e6-4477-bf7f-c81b29a9e5e0','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה