צל"ש השבוע: מתנדבי באר שבע בארגון 'דור לדור'

$(function(){setImageBanner('93cd8379-049f-46c3-9e1e-1c21ebe4ba6c','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

בימי הקורונה מוקד "עזרה בדרך" של ארגון 'דור לדור' פועל ללא הפסקה כדי לעזור לקשישים ואזרחים וותיקים כדי שאף אחד לא ירגיש לבד. הכירו את מתנדבי באר שבע שעובדים במוקד הטלפוני ובשטח כדי לסייע!

תושבי באר שבע והסביבה ידועים בעשייה החברתית המאפיינת אותם, והפעם אנחנו רוצים לפרגן להם. מידי שבוע נחלק את 'צל"ש השבוע' לתושבים ומיזמים חברתיים שראויים לפרגון על עשייה חברתית מבורכת למען האחר. השבוע, בצל הקורונה, נפרגן למתנדבי ארגון 'דור לדור' בבאר שבע, אשר פועלים כדי לסייע לאזרחים הוותיקים הבודדים, לספק את צרכיהם הבסיסיים ולהפיג במעט את תחושת בדידותם. שמענו ממוביל הפעילות בבאר שבע ושני מתנדבים שמסייעים לקשישים גם טלפונית וגם מהשטח.

בימים אלה מוקד "עזרה לדרך" (3284*) של ארגון דור לדור עובד במתכונת מתוגברת וזאת בשל משבר הקורונה. המוקד מספק סיוע באמצעות מתנדבי הארגון בקניות בסופרמרקט, רכישת תרופות ושמירה על קשר מרחוק. המתנדבים במוקד הטלפוני משוחחים עם האזרחים הוותיקים ובהתאם לצורך מפעילים את מתנדבי השטח. "בשלושת השבועות האחרונים התקבלו במוקד מעל 550 פניות של זקנים מבאר שבע שצריכים סיוע בקניות או באיסוף תרופות מבית המרקחת. לשם השוואה, בשבוע ממוצע לפני כן עמדנו על 50 פניות", סיפר ל'באר שבע נט' לוטם, מוביל פעילות 'דור לדור' בבאר שבע, "למעט פניה אחת, כל הפניות קיבלו מענה! מה שמעמיד את אחוז המענה לפניות על 99.8%. כיום אנחנו עם 750 מתנדבים - כמעט כפול ממה שהיינו לפני שלושה שבועות - והיד עוד נטויה".

קרדיט ארגון דור לדור

מעבר לעבודה במוקד ובשטח ב'דור לדור' מפעילים מערך נוסף של מתנדבים טלפוניים שכולל כ-100 מתנדבים אחרים שהתגייסו וכל אחד מהם "מאמץ" מספר זקנים בשיחות טלפוניות מרחוק. "מטרת השיחות היא כפולה- גם לנסות להקל על תחושת הבדידות של הזקנים שנשארו לבד בביתם וגם להעניק להם קו ישיר למוקד הבאר שבעי שלנו. אם במהלך השיחות עולה צורך לסיוע, המתנדב הטלפוני מעביר את הבקשה אלינו ומיד אחד מ-750 המתנדבים לוקח את הפניה ומגיע לאותו זקן כדי לעזור לו עם מה שהוא צריך", מסביר לוטם. ב'דור לדור' באר שבע עובדים בשיתוף עם מחלקת הרווחה, העובדות הסוציאליות מהמחלקה לרווחת הקשיש, הקרן לרווחת ניצולי השואה, ארגון "עמך", לב אחד ועם תכנית "בוחרים מחר" של הסוכנות היהודית.

שוחחנו עם שני מתנדבים מבאר שבע שנרתמו כדי לסייע. דניאל זיני, סטודנטית לביולוגיה באוניברסיטת בן גוריון, משתתפת בתכנית "בוחרים מחר" של הסוכנות היהודית שאימצה טלפונית מספר קשישים כדי לתמוך בהם מרחוק. ויונתן עטרי, סטודנט ללימודי אפריקה וסוציולוגיה אנתרופולוגיה גם כן מהאוניברסיטה, שמתנדב בשטח ומגיע לבתי הקשישים עם מצרכים או תרופות שהוא קונה להם בהתאם לצורך.

קרדיט ארגון דור לדור

ספרו על ההתנדבות בתקופה זו

דניאל: "אנחנו מתקשרים לכמה שיותר קשישים בעיר, עושים סינון של מי זקוק לעזרה דחופה או פחות דחופה, עושים גם שיחות טלפון להפגת הבדידות. אני מתקשרת לקשישים קבועים, שואלת לשלומם, רואה מה הם צריכים ומעבירה הלאה את הפניות".

יונתן: "עכשיו יש כמות עצומה של פניות, בעיקר איסוף תרומות וקניות לקשישים. אני עניתי על שלוש או ארבע פניות לפחות, אני רואה מה הם צריכים, יוצר איתם קשר ועושה עבורם את הסידורים ומביא להם מה שהם צריכים עד הבית. למשל הלכתי עם כרטיס קופת חולים של אישה מבוגרת ואספתי בשבילה את התרופות שהיא צריכה. מאגר המתנדבים התרחב בתקופה זו אז אנחנו מצליחים להגיע לרוב הפניות ולעזור".

ספרו לנו על קשר/סיפור מיוחד שנוצר לכם עם קשיש/ה

דניאל: "אנחנו שלחנו לקשישים סלסלה עם פרחים, שוקולדים וברכה אישית שיעשה להם קצת טוב, אחת מהקשישות שאני מלווה התקשרה אליי בוכה והייתה מאוד מרוגשת, היא לא ציפתה שסטודנטית תחשוב עליה, זה עשה לה תחושה טובה ושימח אותה".

יונתן: "הייתה אישה שהייתה צריכה עזרה עם קניות, עד שראיתי את הפנייה כבר טיפלו בה אבל היא בכל זאת מאוד הודתה לי רק על עצם הכוונה ומאוד התרגשה. הם מבינים שיש להם למי לפנות, יש גורם שאפשר לסמוך עליו שיספק להם צרכים בסיסיים והם מעריכים את זה, הם מודים לנו על מה שאנחנו עושים".

קרדיט: ארגון דור לדור

מה החשיבות בעיניכם של עשייה ועזרה לקהילה בתקופה הזו?

דניאל: "אני חושבת שזה עושה להם טוב, זו גם עזרה פיזית וגם נפשית. אנחנו גם ככה נמצאים הרבה בבית, אין מה לעשות וזה ממש כיף להתקשר לאנשים ולשמוע כמה הם מעריכים שדואגים להם. זה חשוב גם למי שנותן וגם למי שמקבל את העזרה, אנחנו מכירים אנשים, רואים איך אחרים חווים את הקורונה וגם עוזרים להם. חשוב לי לקרוא למי שיכול להתנדב, אפילו לא פיזית, גם שיחות וידיאו או טלפוניות עוזרות להם".

יונתן: "אני חושב שממש אפשר לראות שיש אנשים שצריכים עזרה ויש אנשים שיכולים לעזור, זו זכות שניתנה לי ולאנשים אחרים שאנחנו יכולים להיות בצד הנותן והעוזר. דווקא בתקופה הזו האבחנות האלו נהיות בסיסיות, יש אנשים שלא מצליחים להשיג את הדברים הבסיסיים ולצאת מהבית, נלקח מהם חופש התנועה אז אנחנו הצעירים יכולים לעזור להם אפילו בצרכים הבסיסיים, זו יוזמה מבורכת. בתקופה הזו בזמן שאנחנו בבית, אפשר וחשוב לעזור לאחרים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('60d9c2aa-efa5-4927-ac04-54d0644c0fe6','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה