צל"ש השבוע: משי שאול

$(function(){setImageBanner('0f6d3a2e-f18d-4b39-82dd-a3bf2d04b134','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

היא עובדת כמורה בחינוך המיוחד בעיר ובמקביל דואגת לעסוק בזמנה הפנוי בעשייה והתנדבות למען האחר. צל"ש השבוע של 'באר שבע נט' הולך למשי שאול שמתנדבת בצוות המוביל של ארגון 'נאיר', עבורה ההתנדבות זו דרך חיים: "היכולת לצאת מהעצמי ולהתרכז במישהו אחר זו מעלה ענקית, זה הופך אותנו לטובים יותר"

"לפני שלוש שנים נחשפתי בפייסבוק לפוסט של יאיר שושן מנהל ארגון 'נאיר', בו הוא ביקש סיוע למשפחה לקראת חג סוכות. התעניינתי, תרמתי כמובן ואז התחלתי להתנדב בארגון אם זה מבחינת תרומות או לעזור עם קניות למשפחות כשצריך", סיפרה ל'באר שבע נט' משי, "לפני שנתיים בחג הפסח התחילה גם הקורונה ואני כסטודנטית לחינוך עברתי ללוד בזום והיה לי הרבה זמן פנוי. ראיתי שוב פוסט של יאיר והצעתי לו עזרה גם מאחורי הקלעים, בניהול רשימות משפחות ודברים שאני יכולה לעשות גם מהבית. משם הכל היסטוריה, זכיתי להיכנס לארגון 'נאיר' ולהיות חלק מהקמפיינים ומהצוות המוביל. לאט לאט הצטרפו עוד מתנדבים והיום אנחנו כבר 50 אנשי צוות שעושים הכל באהבה ובהתנדבות".

ואכן היא מתנדבת בכל הזדמנות, עבורה ערכי הנתינה והעזרה לאחר מגיעים מהבית מתוך רצון אמיתי לתרום. צל"ש השבוע שלנו הולך למשי שאול, בת 24 שעובדת כמורה לחינוך מיוחד בבית ספר בשכונת רמות. "אלה ערכים שמושרשים לי מהבית עוד כנערה. זה ערך חשוב שהעברתי גם לאחים הקטנים שלי", משתפת משי, "בתור נערה התנדבתי בארגון מסל"ן ובגמ"חים של חלוקת מזון וביגוד בכל הזדמנות. לפני שלוש שנים זכיתי לרכז בתכנית עזריאלי למען העצמה חינוכית ויזמנו שם הרבה התנדבויות עם בני נוער. כעת אני ב'נאיר' והרגשתי שאני מגיעה למקום בו מלבד הסיפוק האישי בעצם הנתינה, אני יכולה להשפיע, להתפתח ולהביע את עצמי".

צילום פרטי

איך זה עבורך ברמה האישית לקחת חלק בצוות הניהול של הארגון ולראות את העשייה בשטח?

"כמובן שזה מספק אותי מאוד, מלבד הסיפוק וההרגשה הטובה שהארגון נותן ותורם לי, אני יכולה להתפתח גם ברמה מקצועית. אם זה לנהל צוות, לעמוד מול אנשים. אני גם מנהלת את עמוד הפייסבוק אז זה עוזר לי מבחינת כתיבה והבעה, שכנוע והסברה. אלו יכולות שיעזרו לי בחיים גם מעבר להתנדבות. אני מרגישה שאני לוקחת חלק ממשהו גדול יותר וכיף לראות את העשייה בשטח עם אנשים טובים שבאים לתרום בלי שום תמורה חומרית. אני עובדת כמורה במשרה מלאה ולרגע לא הרגשתי שזה מפריע לי בעבודה או בחיים המשפחה. חשוב לנו לעסוק בהתנדבות תוך כדי החיים, לא לעצור או לוותר על משהו. גם אם יש תקופות לחוצות יותר אז יש מי שיעשה במקום כי אנחנו צוות, לא תלויים בבן אדם אחד".

אתם ב"נאיר" יצאתם כפרויקט ראש השנה לאיסוף תרומות עבור סלי מזון למשפחות נזקקות בבאר שבע כמידי שנה. ספרי על הפרויקט, את רואה את ההיענות של הבאר שבעים לתת ולתרום?

"כן זו מסורת שלנו בראש השנה ובפסח אנחנו עושים קמפיין תרומות עבור סלי מזון למשפחות נזקקות. מנקודת מבט שלי הקמפיין השנה יותר מיוחד כי התרחבנו בצוות, אנחנו 51 אנשים וזה כוח עצום. לאט לאט יותר מכירים ושומעים עלינו, זוכים לחשיפה מטורפת, אנשים פונים אלינו לבוא ולתרום כי יודעים שבחגים נאיר עוזרים למשפחות. יש היענות מדהימה, אם זה בני נוער, סטודנטים, אנשים מבוגרים, משפחות עם ילדים... כל הבאר שבעים פשוט באים לעשות טוב בלי שום תמורה מלבד הסיפוק. הכל קורה דרך הרשתות החברתיות וזה מדהים. זה לא מובן מאליו שכל כך הרבה אנשים רוצים לקחת חלק, אנחנו רואים את רוח הנתינה של תושבי באר שבע, אנשים פשוט באים ורוצים לעשות טוב וזו המטרה שלנו, לעודד נתינה ולהמשיך לגדול ולהתרחב".

צילום פרטי

עבור משי ישנם רגעים רבים שמרגשים אותה בהתנדבות ובעשייה למען האחר. אבל דווקא היכולת לראות את ההשפעה של הנתינה לטווח הרחוק, גם אחרי זמן רב מרגע המעשה, זה מה שמרגש אותה במיוחד. "לפני שנתיים יצא לדרך קמפיין 'צעד קדימה' למען ילדי גן חינוך מיוחד בעיר. הקמפיין היה טוב ועבר וכולנו המשכנו הלאה בחיים שלנו וביומיום... לפני כמה חודשים הגענו לצלם את כל הציוד שהגיע לגן כתוצאה מהתרומות והקמפיין ואז הבנתי כמה זה מדהים", אמרה משי, "אנחנו יכולים לשכוח מזה אבל יש את הילדים שחיים את המצב, זה הציל את הגן ועזר להן, הצלחנו באמת לשפר את החיים שלהם. הבנתי שאנחנו מצליחים להשפיע גם שנים קדימה, זה לא הולך לאיבוד וזה מדהים בעיני".

מה החשיבות בעיניך של עשייה למען האחר?

"זה מאוד חשוב בעיני, החיים שלנו כל כך עמוסים וגדושים, כל אחד עסוק בעבודה שלו, במשפחה בבני הזוג, בשגרה. אז העובדה שבן אדם בא ומשקיע מהזמן שלו במישהו אחר זו מעלה ענקית וזה המטרה בארגון, עשייה למען האחר עושה טוב לצד השני. היא חשובה אבל בו זמנית גם עושה לנו בצד הנותן טוב ומשפיעה עלינו. בתור מחנכת שעובדת עם בני נוער אני מאמינה שאלה הערכים שצריך להשריש לדור הצעיר, אפשר להתנדב בכל גיל וזה הופך אותנו לאנשים טובים יותר, זה ערך עליון"

מה תרצי לאחל לכל הקוראים לחג ולשנה החדשה?

"אני רוצה לאחל שאף פעם לא נשכח כמה כוח יש לנו ביחד, שנזכה תמיד להיות בצד הנותן, לעודד נתינה ולעזור לחפש את הטוב בכל דבר. לחשוב כל הזמן איפה אנחנו יכולים לתת מעצמנו עוד ועם כל המצב כמובן שאאחל גם רק בריאות. אי אפשר לבקש יותר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('4fc75722-47c8-45d1-a17e-0ba5b685b3a9','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה