צל"ש השבוע: בית הגלגלים

$(function(){setImageBanner('76cf0ae9-785e-47b0-899c-a3687f18dd0b','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

צל"ש השבוע של 'באר שבע נט' הולך לעמותת בית הגלגלים שמציעה מסגרת ייחודית לילדים ומבוגרים עם מוגבלויות פיזיות שונות, מתוך רצון לסייע להם להיות עצמאיים, אקטיביים ולהשתלב בחברה. רכז קבוצה בבית הדרומי סיפר: "כל פעם מחדש הלב שלי מתרחב לראות את החיוכים ואת האור שהילדים מפיצים שם, זו פשוט זכות גדולה עבורי"

"באחת השבתות בבית הגלגלים נושא השבת היה "אורח חיים בריא", שבמהלכה הגיעה אלינו להרצאה דיאנה שנייר, ספורטאית פרא אולימפית. בעקבות הנכות שלה היא הגיעה כמובן על כיסא גלגלים והציגה את עצמה. ניהלנו דיון על הנכות עצמה, על האתגרים ועל המגבלות... מה שהיה מרתק זה לראות את ההתעניינות והשאלות הרציניות מצד הילדים והבגרות שהם גילו שם", סיפר ל'באר שבע נט' גלעד חסקייה, מתנדב בעמותת בית הגלגלים, "היה פשוט מרתק לצפות בזה מהצד כי לרגע הם הרגישו שלהם אין מגבלה פיזית כלשהי, כאילו פתאום המגבלה נעלמה מהם. בהמשך הפעילות אחרי ההרצאה יצאנו לשחק איתה ועם הילדים רוגבי נכים וזה היה פשוט מרגש לראות אותם נהנים מכל הלב בלי לדפוק חשבון למגבלה הפיזית שלהם שבאותו רגע לא הייתה קיימת מבחינתם והם היו באופוריה משגעת".

צל"ש השבוע של 'באר שבע נט' הולך למתנדבי ופעילי עמותת בית הגלגלים. עמותה ארצית המקיימת ומפתחת למעלה מ-40 שנים, מסגרות ייחודיות המאפשרות לילדים, מתבגרים, צעירים ומבוגרים בגילאי 9-50 עם מוגבלויות פיזיות שונות, לצאת מבית הוריהם לשבתות, לחגים, לבילוים וטיולים משותפים ובתוך כך להרחיב אופקים, לפתח מיומנויות חברתיות, להיות אקטיביים, עצמאיים, להשתלב בחברה ולהתנסות בחוויות יומיומיות אותן חווים ילדים בני גילם. את הפעילות של העמותה מפעילים מדריכים, מתנדבים מסורים, אחד מהם הוא כאמור גלעד חסקייה, בן 28 מבאר שבע שמרכז את הקבוצה הצעירה, גילאי 9-12, בבית הדרומי שממקום בקיבוץ אורים במועצה האזורית אשכול ונותן מענה לכל אזור הדרום.

באדיבות עמותת בית הגלגלים

איך הגעת להתנדבות בבית הגלגלים?

"אני בוגר אימפקט וזכיתי לקבל את המלגה המדהימה הזו. באותו כנס בתל אביב היו אינסוף עמדות של מלא עמותות וארגונים, מתוך כל ההמון בצבץ לו שלט חמוד בגודל סטנדרטי צנוע והחלטתי לגשת לעמדה של בית הגלגלים לשמוע קצת יותר פרטים. היה לי ברור שאני רוצה להתנדב עם ילדים ולעשות משהו קצת שונה, משהו לא שיגרתי, לא רציתי משהו נוח רק כדי להעביר את הזמן של שעות ההתנדבות, רציתי הרבה מעבר כדי שירגיש לי אמיתי ומשמעותי. חשוב לי להדגיש לא היה לי שום ניסיון לפני לעבודה עם ילדים, ומפה לשם אני כבר שלוש שנים מתנדב ובחצי שנה האחרונה אני רכז בקבוצה של הקטנטנים (בני 9-12) והשאר היסטוריה".

ספר על העשייה שלך כרכז בקבוצה הצעירה בבית הדרומי

"תפקיד הרכז בקבוצה הוא מאוד משמעותי, מאתגר וחשוב לכל קבוצה. הרכז אמור להסתכל על צוות המתנדבים והחניכים בנקודת מבט שונה, הכוונה לראות את התמונה הגדולה, לעשות סוג של זום אאוט על מנת לתת מענה בצורה הטובה ביותר לכלל הקבוצה אם זה מול המדריכים לתת כתף תומכת, לתת ביקורת בונה, לתת הכוונה, לדאוג שיש "דופק" בקבוצה מכל הבחינות, לדחוף קדימה את הצוות ולוודא תמיד שהקבוצה בפול גז. זה מאוד לא פשוט, זה דורש המון מאמץ, המון סבלנות, עבודה מאחורי הקלעים לטוב ולפחות טוב בתפקיד הזה. תפקיד הרכז נותן לך טעימה מהכל אם זה ניהול ישיבות, העברת הודעות ותכנים יצירת קשרים וכדומה".

 באדיבות עמותת בית הגלגלים

בבית הגלגלים מציעים למשתתפים מגוון פעילויות, אחת מהן היא קבוצות סופי שבוע בה מתקיימים אירועים והפעלות באווירה משפחתית בקבוצות קבועות ואינטימיות של עד 16 חניכים ומספר מתנדבים דומה. בכל קבוצה משתתפים צעירים משני שנתונים, בכל בית4-5   קבוצות גיל וכל קבוצה נפגשת באותו ההרכב הקבוע במשך שנים עד גיל 21. כמו כן בחודשי הקיץ כל קבוצה יוצאת למחנה קיץ מרוכז הכולל לינה עם מגוון פעילויות חינוכיות לצד פעילויות פנאי. בנוסף קיימת בעמותה תכנית מתגלגלים קדימה ותכנית הבוגרים- תכניות תהליכיות שיקומיות המכינות את הצעירים לחיים עצמאיים מלאי עשייה בקהילה לבני נוער בני 14-18 וצעירים בני 18-35 בהתאמה. התוכניות קולטות קבוצה של עד 12 משתתפים לפעילות אחת לשבועיים. הקבוצה מתנסה ולומדת כישורי חיים משמעותיים לחיי היומיום, להשתלבות במסלולי המשך של שירות קהילתי, השכלה גבוהה וקריירה מכבדת.

כיצד הפעילויות בקבוצה מסייעות לאותם ילדים המתמודדים עם מוגבלות פיזית?

"פעילויות הקבוצה סופר משמעותיות לילדים כי בשבילם זו מתכונת שונה ממה שהם רגילים לה בבית הספר. בקבוצה שאני מרכז הם ילדים קטנים, על אף שהם התבגרו מאוד, המתוקים האלה הם צריכים לצאת מהבית פעם בחודש לשבת מלאה לישון מחוץ לבית. זה המון ביטחון ואמון בלתי רגיל בנו הצוות גם מצד ההורים וגם מצד הילדים. הפעילויות מקנות להם כלים משמעותיים בתחומי חיים רציניים כי לכל שבת יש נושא מסוים, אם זו שבת של אחריות, של ניהול כספים, של אורח חיים בריא ועוד. אני חושב גם שבשבת אין משמעות או איזה שהוא זרקור כלפי המגבלה הפיזית שלהם".

איך עברה עליכם תקופת הקורונה? התנהלתם מרחוק בזום וכדומה?

"תקופת הקורונה זימנה לנו אתגרים לא פשוטים. בכלל אם זה ביטול שבתות או מספר מועט של הגעת חניכים לשבת בשל המצב והדאגה של ההורים. אבל עם זמן למדנו להכיר את הקורונה ולהתנהל בחוכמה ובזהירות רבה לצידה. פשוט למדנו תוך כדי תנועה, שמרנו על נהלים מאוד מאוד מחמירים וזה עבד מצוין. מדי פעם ניהלנו פעולות כאלה ואחרות בזום והיה לא רע בכלל אבל זה לא משתווה כמובן למפגש פיזי, לתחושה ולאווירה בשבת עצמה אלו תחושות בעוצמות אדירות. אני חושב שפעלנו נהדר מכל הבחינות ולא נתנו לקורונה להכריע אותנו".

באדיבות עמותת בית הגלגלים

מה החשיבות בעיניך של עשיה למען האחר ועזרה לקהילה?

"אני חושב ככלל בתפיסת החיים שלי שחובה שכל אדם יעשה משהו אחר, משהו שונה בשגרת חייו הרי אחנו חיים פה כולנו ביחד מכל הגוונים והסוגים ובהתנדבות נוצר חיבור שאי אפשר לקנות בשום מקום. התנדבות בבית הגלגלים עבורי היא השיעור הכי גדול שזכיתי לקבל בחיים. בשנייה הראשונה נכנסתי לעניינים, אתה ישר מרגיש חלק ממשהו מדהים, משהו ענק ועוצמתי! בית הגלגלים הפך למשפחה השנייה שלי, כמות החום והאהבה לא ניתנת בכלל להסברה. אני מתנדב שם מזה שלוש שנים וכל פעם מחדש הלב שלי מתרחב עוד ועוד לראות את החיוכים ואת האור שהילדים מפיצים שם. זו פשוט זכות גדולה עבורי. כל המעשים הקטנים שנעשים שם בהתנדבות יוצרים משמעות גדולה מאוד עבור אחרים. לסיום חשוב לי לומר אל תמעיטו בערך ההתנדבות- ככה אנחנו יוצרים חברה טובה ובריאה וגם עתיד ועולם טוב יותר, באהבת חינם ננצח".

 

מעוניינים לשמוע עוד או לקחת חלק בפעילות עמותת 'בית הגלגלים'? כנסו לאתר או לפייסבוק.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('47354f86-d6fe-4b0d-ba11-e69d04bc8c28','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה