צל"ש השבוע: ארגון חוש"ן

$(function(){setImageBanner('affc92bf-9bbf-433c-acb1-4680dc743a51','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

צל"ש השבוע של 'באר שבע נט' הולך למתנדבי ארגון חוש"ן, ארגון החינוך וההסברה של קהילת הלהט"ב בישראל. המתנדבים המסורים נפגשים מידי שנה עם בני נוער, צוותי רפואה, אנשי צבא ועוד במטרה לקדם שיח סובלני והיכרות ישירה עם הקהילה הגאה

"החוויה שלי כמתנדבת חוש"ן בבאר שבע והדרום היא טובה, השאלות הכי טובות היו כאן, שאלות אינטליגנטיות ורגישות של בני נוער וילדים שבאמת רוצים להבין ולהכיר את הקהילה הגאה. התלמידים כאן מביאים משהו אחר לשיח ובכלל אני מרגישה את השינוי שקורה כאן, יש בשנה שנתיים האחרונות התעוררות בבאר שבע והדרום בכל מה שקשור לקהילה הגאה, יש הרבה פעילויות ושיתוף פעולה טוב עם העירייה, זה מאוד משמח ומעודד", כך סיפרה ל'באר שבע נט' שחר צוק-בזק, בת 29 מבאר שבע ומתנדבת בחוש"ן.

באדיבות חוש"ן - חינוך ושינוי

צל"ש השבוע שלנו הולך אם כן לחוש"ן (חינוך ושינוי) ארגון החינוך וההסברה של קהילת הלהט"ב בישראל. בחוש"ן חברים כ-300 מתנדבים להט"בים הנפגשים מדי שנה עם אלפי בני נוער, צוותי רפואה, אנשי צבא, משטרה וחירום בכל רחבי הארץ, ומאפשרים להם היכרות ישירה ובלתי אמצעית עם הקהילה הגאה. מתוך אמונה כי החינוך של בני הנוער לקבלת השונה והאחר הוא הדרך לשינוי חברתי אמיתי. הארגון קם בשנת 2004, במטרה לקדם סובלנות בנושאים של נטייה מינית וזהות מגדר, למגר את הלהט"בפוביה בחברה הישראלית ולהכשיר אנשי ונשות מקצוע לעבודה עם הקהילה הגאה באמצעות חינוך והסברה, בדרך של היכרות, מפגש ושיח.

"אני מכירה את חוש"ן עוד מאז שהייתי בתיכון, למדתי בכפר סבא, כשאני הייתי בתיכון ניסיתי להביא את חוש"ן לבית הספר אבל לא הצלחתי", שיתפה שחר, "תוך כדי הלימודים לתואר הראשון כאן באוניברסיטת בן גוריון ראיתי שמחפשים מתנדבים לחוש"ן, עברתי את המיונים ואת הקורס ומאז אני מתנדבת בחוש"ן. אני גרה בעיר עם אשתי ומתנדבת משנת 2015". שחר מספרת שהיא התנדבה בכל מיני מסגרות של חוש"ן, עם בתי ספר בכל אזור הדרום, עם אנשי צבא, צוותי רפואה ועוד. "הגעתי לבתי ספר בקריית גת, אשכול, באר שבע, העברתי פעילויות בעיר הבהדים, פעילות עם מחלקות שונות בעירייה וכמובן בזמן הקורונה בפעילויות בזום", שחר מספרת, "דרך הפעילות אני מביאה את הסיפור האישי שלי והחוויות שעברתי ומאפשרת לאנשים להכיר את הקהילה הגאה בדרך בלתי אמצעית".

באדיבות חוש"ן - חינוך ושינוי

מה החשיבות בעינייך של חוש"ן עבור בני הנוער? גם כאלו שאולי נמצאים עדיין בארון וחוששים מהתגובות של הסביבה וגם כאלו שחושבים מחשבות שליליות על קהילת הלהט"ב?

"אז זה באמת מתחלק לשניים. דבר ראשון, יש את הנער או הנערה המתבגרים שעדיין בארון או שיש אדם קרוב אליהם שיצא מהארון. אז המפגשים של חוש"ן עוזרים להציג להם מודל חיובי, הרי בסוף אני מתפקדת בחברה כמו כולם, אני נשואה, אקדמאית ועובדת... זה נותן הרבה לילדים צעירים, מאפשר להם לשמוע סיפור הצלחה ומראה להם שאפשר לעשות את זה והכל בסדר. דבר שני, מפגשי חוש"ן מעודדים שיח וקירוב עבור אנשים שלא מגיעים עם נגיעה אישית לקהילת הלהט"ב. בשיח הזה שני הצדדים שומעים אחד את השני, שומעים את החששות, זה עוזר להם לפרק את הסיסמאות שאולי הם שומעים בטלוויזיה וברחוב שבבסיסם פחד או חוסר הבנה, ולהבין באמת. זה לא שאנחנו צריכים את האישור שלהם למי שאנחנו, אלא ליצור כבוד אחד כלפי השני, משהו שיור קל להשיג בגובה העיניים באמצעות שיח".

יש רגע מרגש שזכור לך מאחד מהמפגשים שלך בחוש"ן עם בני נוער? משהו שנגע בך?

"נכנסתי לפני כמה שנים לכיתת מבר בבאר שבע. אני אישה ביסקסואלית ואני מספרת על זה ואז אחד הילדים הרים את היד ושאל אותי אם להיות בי זה לא קשה גם בתוך הקהילה הגאה, אם אני לא חוה אפליה... זו בעיני שאלה מדהימה כי הוא הבין מתוך הסיפור שלי שיש כאן מורכבות של זהות גם בתוך הקהילה וגם מחות לקהילה. וזו שאלה שהולכת איתי כל הזמן, כיף למצוא את הילדים והילדות שאפש לנהל איתם שיח פתוח ומכבד".

באדיבות חוש"ן - חינוך ושינוי

הקורונה לא פסחה גם על חוש"ן, כמו על כולנו, והם העבירו בתקופה זו את הפעילויות לזום וממרחק. לאחרונה חוזרים בחוש"ן לפעילויות פרונטליות בהתאם להנחיות וממשיכים להגיע לכמה שיותר אנשים ובני נוער. "כמו שגם הלימודים במערכת החינוך מתחילים לחזור לאט לאט לשגרה, כך גם אנחנו. אז עושים גם פעילויות פרונטליות וגם בזום, הפעילות לא הפסיקה", הוסיפה שחר.

בחוש"ן גם מחפשים מתנדבים נוספים מאיזור הדרום שיצטרפו לעשייה: "ככל שיהיו יותר מתנדבים בדרום נוכל להגיע ליותר בתי ספר ולעוד אנשים. ההתנדבות בחוש"ן היא לבני 23 ומעלה מקהילת הלהט"ב שרוצים לשתף בסיפור שלהם. אין דבר מפחיד יותר מהרגע שלפני כניסה לכיתה ואין היי גדול יותר מהרגע שאחרי שאת מסיימת פעילות! מתמכרים לתחושה הזו של דיון ושיח בלתי אמצעי, זה כיף גדול ואתם מוזמנים להצטרף".

מה החשיבות בעינייך של התנדבות ועשייה למען הקהילה?

"אני חושבת שמאוד קשה להסביר למי שלא מגיע מהקהילה הגאה את החשיבות של זה, בקהילה אין את הפריבילגיה של לא להתנדב, כי אף אחד אחר לא ייאבק בשבילנו. אף אחד אחר לא ייכנס לבתי ספר לדבר עם ילדים ולהראות להם שה"שד" לא נורא כל כך, זה לא יקרה מעצמו. המדינה עוזרת וכן יש שיפור וחוש"ן כבר כן מגיע לבתי ספר דרך תקציב משרד החינוך אבל בלי המתנדבים זה פשוט לא יקרה".

מעוניינים לשמוע עוד? להצטרף לחוש"ן? פרטים באתר https://www.hoshen.org/

באדיבות חוש"ן - חינוך ושינוי

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('972a861d-6b2c-42f0-81c3-45ff67beccab','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה