צל"ש השבוע: אורלי כרמל לוי

$(function(){setImageBanner('c6dd04af-fa8e-4a41-b1b5-d37b04a5cb0f','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

היא מלווה משפחות מבאר שבע כבר שנים ומידי יום מביאה להם כל מה שהם צריכים כדי שיעמדו על הרגליים, כשמבחינתה "נתינה זה סיפוק לנפש". הכירו את אורלי כרמל לוי

תושבי באר שבע והסביבה ידועים בעשייה החברתית המאפיינת אותם, והפעם אנחנו רוצים לפרגן להם. מידי שבוע נחלק את 'צל"ש השבוע' לתושבים שראויים לפרגון על עשייה חברתית מבורכת למען האחר. השבוע נפרגן לאורלי כרמל לוי, תושבת באר שבע שמסייעת למשפחות רבות לאורך השנים, אם זה במתן אוכל, רהיטים וכל מה שהם צריכים כדי לעמוד על הרגליים.

אורלי היא בת 40, תושבת באר שבע כבר מספר שנים, היא אימא לחמישה ילדים ועובדת עצמאית כמורה לתיאוריה, כשגם לומדת תוך כדי ובזמנה הפנוי עוסקת בעיקר בנתינה לזולת. כבר מספר שנים שהיא מלווה משפחות שזקוקות לעזרה בבאר שבע ובכלל באזור הדרום, עוזרת להם במה שאפשר- אם זה במזון, ריהוט, ביגוד ומה שהם צריכים, עד שהם יכולים להתקדם ולצאת לדרך עצמאית בעצמם.

צילום פרטי

"רוב המשפחות שאני מלווה אותן הן של נשים שיוצאות ממקלטים, אנשים שיוצאים בלי כלום ואנחנו מנסים לסייע להם, לדאוג לריהוט, אוכל, להכניס את הילדים למסגרות, לדאוג להם לעבודה... משם הם יתפתחו ויעמדו על הרגליים, אחרי מספר חודשים אני בהדרגה מתרחקת ומאפשרת להם עצמאות", מספרת ל'באר שבע נט' אורלי.

כיום אורלי נעזרת הרבה ברשתות החברתיות והפייסבוק, היא מעלה פוסטים בהם היא מבקשת עזרה ותרומות מאנשים כדי לעזור למשפחות שהיא מלווה. "חוץ מהתמיכה החומרית עם בגדים, ריהוט, אוכל וכדומה, חשובה גם התמיכה הנפשית. אני עוזרת להם לא להסתכל רק על הכאב והקושי, אלא להסתכל קדימה להראות להם איך הם יכולים לשנות את המקום בו הם נמצאים ולהתרומם למעלה. גם אחי, שבבעלותו "פלאפל מסביב לשעון" בדרך מצדה, מסייע לי מידי שבוע ונותן אוכל חם לאותן משפחות". אורלי עושה כל מה שצריך כדי לעזור לאותן משפחות, גם אם זה אומר לשנע על רכבה הקטן ספות, ארונות או פינות אוכל וגם בשעות הלילה אם צריך.

 צילום פרטי

איך הגעת לזה? מאיפה הכל התחיל?

"כשהייתי פרודה חיפשתי תעסוקה לעצמי, אני יודעת מה זה להיות במקום שלהן, הייתי צריכה לגדל את הילדים וגם להמשיך לעבוד כמו לפני... אז חיפשתי תעסוקה כדי לא להתעסק בכאב. בהתחלה הצטרפתי לסל"ק, סטודנטים למען קהילה, עזרתי בשינוע אוכל למשפחות קשות יום בכל שבוע. נכנסתי לתוך הבתים, לראות באמת מה המצב של המשפחות, לראות איך אפשר לעזור להם. את המשפחות שהיה להן קשה לקחתי פרויקט והתחלתי ללוות אותן באופן אישי. הייתה משפחה עם חמישה ילדים, את מגיעה לבית ורואה את הספות מחוברות יחד, הילדים מכוסים עם שמיכת קיץ בשיא החורף, מיטות שבורות, אין משחקים.... לא הצלחתי לדבר ולהגיב, הייתי בהלם. אז שאלתי את האימא מה היא צריכה חוץ מאוכל. לא הצלחתי לישון באותו יום, מישהי כתבה שהיא תורמת שמיכות, אז לקחתי אליהם ומפה התחלתי לנהל מערכת יחסים של עזרה לאותה משפחה וככה המשכתי".

איך התחושה שלך כשאת עוזרת לאחר?

"זה מספק ברמה מטורפת, זה מחלחל וזה גם נטמע בחינוך של הילדים שלי. הילדה שלי עוזרת ללקוחות שלה איתם היא עובדת ומגיעה מזמנה אליהם הביתה לסייע להם, הבן הקטן שלי שאומר שבגדים כבר לא טובים עליו ואומר שהוא רוצה לתרום אותם, זו הרגשה טובה ואני גאה בהם. כשאתה עוזר למישהו אחר זו תחושת סיפוק מדהימה לנפש".

צילום פרטי

מה החשיבות בעיניך של תרומה ועזרה לאחר?

"כשנותנים מקבלים הרבה מעבר למה שנותנים, הסיפוק שזה ממלא אותך בלתת ולראות את האחר עומד על הרגליים ולא זקוק יותר לעזרה, זה שווה הכל. לגרום לבן אדם להתרומם למעלה ולהצליח ולפרנס עצמו בכבוד, אין יותר סיפוק מזה. חשוב בעיני להטמיע את הערכים לילדים שלנו, הנתינה הזאת זה מדהים, החיוך של אדם אחר שווה הכל בעיני, כשמישהו אחד מאמין בך השמיים הם לא הגבול".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('93e788c5-6e7d-40ed-be4b-bdbd257d4c09','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה